current views are: 1

10 Ιουνίου 2013
Δημοσίευση10:37

Έρευνα: Απαισιόδοξοι παραμένουν οι καταναλωτές

Απαισιόδοξοι παραμένουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης που πραγματοποίησε το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας.

Δημοσίευση 10:37’
αρθρο-newpost

Απαισιόδοξοι παραμένουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης που πραγματοποίησε το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας.

Απαισιόδοξοι παραμένουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης που πραγματοποίησε το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας.

Σύμφωνα με την έρευνα, το α΄ τρίμηνο του 2013 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης διαμορφώθηκε στις 26,3 μονάδες, παρουσιάζοντας οριακή αύξηση σε σχέση με το δ΄ τρίμηνο του 2012. Η τιμή του δείκτη παραμένει ωστόσο κάτω από τις 50 μονάδες, γεγονός που δείχνει ότι οι καταναλωτές παραμένουν απαισιόδοξοι, καθώς η επιδείνωση της ανεργίας και η ακρίβεια επιτείνουν την αγωνία και τον φόβο.

Βάσει των ευρημάτων της έρευνας, διαγράφεται μία μείωση στιςαναμενόμενες αγορές αγαθών, με τον δείκτη ροπής προς κατανάλωση έχει μειωθεί το πρώτο τρίμηνο του έτους στις 28,2 μονάδες, έναντι 29,3 μονάδων το τέταρτο τρίμηνο πέρυσι.

Συμπερασματικά, η έρευνα καταγράφει απαισιόδοξες προθέσεις των καταναλωτών για καταναλωτικές δαπάνες τους επόμενους 12 μήνες.

Η εκτίμηση των ερωτηθέντων για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση δείχνει σταθερή για το πρώτο τρίμηνο του 2013 (19,6 μονάδες), ενώ έντονη είναι η απαισιοδοξία τους σχετικά με τη μεταβολή της φτώχειας, με το σχετικό δείκτη να παρουσιάζει πάντως μικρή αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο (8,1 μονάδες έναντι 6,9 το δ΄ τρίμηνο του 2012).

Η γνώμη των καταναλωτών για τη γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας εξακολουθεί και για το πρώτο τρίμηνο να είναι απαισιόδοξη (23,4 μονάδες έναντι 22 μονάδων το δ΄ τρίμηνο του 2012).

Από τα δεδομένα του δείκτη της προσδοκώμενης μεταβολής της ανεργίας για τους επόμενους 12 μήνες προκύπτει ότι οι καταναλωτές αναμένουν να αυξηθεί σημαντικά η ανεργία τον επόμενο χρόνο, ενώ οι καταναλωτές εμφανίζονται απαισιόδοξοι και για την οικονομική κατάσταση της χώρας μετά από τέσσερα χρόνια.


σχετικα αρθρα