current views are: 1

11 Ιουνίου 2013
Δημοσίευση12:37

Economist: Οι έλληνες επαίτες δεν έχουν επιλογές

Ως «επαίτες» που «δεν μπορούν να έχουν επιλογή» παρουσιάζει τους Έλληνες το περιοδικό «Economist» σε δημοσίευμα με θέμα το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. «Το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας άνοιξε με πολλές φανφάρες πριν από 12 χρόνια, αλλά φαίνεται πως έχει δει καλύτερες μέρες, γράφει το σχετικό άρθρο στο οποίο χρησιμοποιούνται σκληροί χαρακτηρισμοί. 

Δημοσίευση 12:37’
αρθρο-newpost

Ως «επαίτες» που «δεν μπορούν να έχουν επιλογή» παρουσιάζει τους Έλληνες το περιοδικό «Economist» σε δημοσίευμα με θέμα το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. «Το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας άνοιξε με πολλές φανφάρες πριν από 12 χρόνια, αλλά φαίνεται πως έχει δει καλύτερες μέρες, γράφει το σχετικό άρθρο στο οποίο χρησιμοποιούνται σκληροί χαρακτηρισμοί. 

Ως «επαίτες» που «δεν μπορούν να έχουν επιλογή» παρουσιάζει τους Έλληνες το περιοδικό «Economist» σε δημοσίευμα με θέμα το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. «Το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας άνοιξε με πολλές φανφάρες πριν από 12 χρόνια, αλλά φαίνεται πως έχει δει καλύτερες μέρες, γράφει το σχετικό άρθρο στο οποίο χρησιμοποιούνται σκληροί χαρακτηρισμοί. 

Σύμφωνα με το περιοδικό, το αεροδρόμιο δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί 21 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, ωστόσο έχει υποστεί μια απότομη καθίζηση στην κυκλοφορία του μετά την έναρξη της χρηματοπιστωτικής κρίσης. Πλέον εξυπηρετεί ετησίως 12 εκατ. επιβάτες, 25% λιγότερους από ό,τι το 2007 κι ο αριθμός ενδέχεται να μειωθεί περαιτέρω μέσα στο 2013.

«Οι ξένες αεροπορικές εταιρείες εγκαταλείπουν την Ελλάδα. Η Delta δεν συνδέει άμεσα πια τη Νέα Υόρκη με την Ελλάδα, για πρώτη φορά μετά από 70 χρόνια. Η United Airlines, η Thai Airways, η Gulf Air και η Czech Airlines, επίσης έφυγαν. Πέρυσι η Singapore Airlines μετακινήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Η κατάρρευση των Ολυμπιακών Αερογραμμών στέρησε από την Ελλάδα τη σύνδεση με το Ντουμπάι, τη Νέα Υόρκη και το Γιοχάνεσμπουργκ.

Παρά το μέγεθος των αεροδιαδρόμων του Ελευθέριος Βενιζέλος, που μπορούν να φιλοξενούν Airbus A380, το 59% της κίνησης του αεροδρομίου αφορά μικρά αεροσκάφη για εγχώριους προορισμούς. Η ανεπάρκεια των ταμειακών διαθεσίμων της Ελλάδας ενδέχεται να μετατρέψει ένα τεράστιο αεροδρόμιο σε λευκό ελέφαντα» αναφέρει το δημοσίευμα.

Σχολιάζει, δε, πως «στην πραγματικότητα το να βασίζεσαι σε ευμετάβλητα επιχειρηματικά σχέδια ξένων αεροπορικών εταιρείων είναι σπάνια έξυπνη κίνηση». Η τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας, που παράγει περίπου το ένα τέταρτο του ΑΕΠ της, χρειάζεται απεγνωσμένα υποστήριξη από ξένες αεροπορικές εταιρείες και επενδυτές».

Την ίδια ώρα, ο Αντώνης Σαμαράς ευελπιστεί στο κινέζικο χρήμα και μετά το ταξίδι του στο Πεκίνο προσδοκά να ανακατασκευάσουν οι Κινέζοι ένα μεγάλο, εγκαταλελειμμένο αεροδρόμιο στο κέντρο της Αθήνας.

Οι Κινέζοι τουρίστες, άλλωστε, είναι πολύ εξοικειωμένοι με την Σαντορίνη και τη Μύκονο. Ο αριθμός τους έχει διπλασιαστεί μέσα σε τρία χρόνια και μια νέα διαφημιστική καμπάνια για την κινεζική τηλεόραση έχει ως στόχο να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες.

Εξ ου και η ελληνική κυβέρνηση θέλει απευθείας πτήσεις με το Πεκίνο. Αν και η κυβέρνηση έχει υποβάλει προτάσεις για την ανάπτυξη διαδρομών σε αρκετές κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, η εφημερίδα Καθημερινή γράφει ότι μέχρι στιγμής η Air China και η Hainan Airlines είναι αδιάφορες» γράφει το περιοδικό.

 


σχετικα αρθρα