Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να εισαχθεί στη Βουλή η σύμβαση για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.

Στόχος είναι, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, να υπογραφεί η σύμβαση σε ένα μήνα και να αρχίσουν τα έργα τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά έχει μπλοκαριστεί περίπου ένα χρόνο επειδή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το βασικό έργο. Σε αυτό υπήρξε εμπλοκή επειδή ο ανάδοχος αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα.

Σε ό,τι αφορά την επέκταση, ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία Ακτωρας. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος, οι χρηματικοί πόροι για την κατασκευή της επέκτασης θα δοθούν κατά το μεγαλύτερο μέρος από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (ΕΠΠΕΡΑΑ) του υπουργείου. Το συνολικό ποσό για την επέκταση ανέρχεται στα 492 εκατ. ευρώ (με το ΦΠΑ). Από αυτά τα 400 εκατ. ευρώ θα διατεθούν από το ΕΠΠΕΡΑΑ. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται 382 εκατ. ευρώ για τις εργασίες και 18 εκατ. ευρώ για τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο κατασκευής της πρώτης επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά δημοπρατήθηκε τον Μάιο του 2009.

Εκτός από την κατασκευή των πέντε σύγχρονων σταθμών, προβλέπεται και η κατασκευή σταθμού μεταβίβασης και χώρου στάθμευσης 1.000 Ι.Χ. αυτοκινήτων στον τερματικό σταθμό της Μίκρας.

Η επέκταση θα αρχίζει από τον σταθμό Πατρικίου της βασικής γραμμής και από εκεί θα καταλήγει στη νοτιοανατολική άκρη της πόλης, στον σταθμό Μίκρα.