Θυμάστε τα καλοκαίρια των παιδικών σας χρόνων, τότε που μετρούσατε πόσα μπάνια κάνατε και πόσα παγωτά καταναλώσατε; Τότε οι διακοπές δεν θεωρούνταν διακοπές, αν δεν πηγαίνατε στη θάλασσα δύο φορές την ημέρα (πρωί - απόγευμα) και αν δεν τρώγατε τουλάχιστον ένα παγωτό ημερησίως. 

Σήμερα, όμως, τα δεδομένα έχουν αλλάξει κατά πολύ. Και μπορεί, όσον αφορά τα μπάνια να μην υπάρχει κανένας περιορισμός, ως προς τα παγωτά, όμως, οι παιδίατροι είναι ξεκάθαροι, τονίζοντας ότι ένα παιδί δεν θα πρέπει να καταναλώνει περισσότερα από 2 – 3 παγωτά την εβδομάδα. 

Το παγωτό, σε σύγκριση με άλλα γλυκίσματα, όπως σοκολάτες, καραμέλες κλπ, έχει σαφώς μεγαλύτερη θρεπτική αξία, καθώς το βασικό του συστατικό είναι το γάλα. Το γάλα, ως πηγή ασβεστίου, είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη των παιδιών. Εκτός όμως από γάλα, το παγωτό περιέχει και πολλές γλυκαντικές ουσίες και λίπη, που το κάνουν ιδιαίτερα παχυντικό και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να αποφεύγεται η καθημερινή κατανάλωση του.

Επειδή το να πείτε "όχι" σε ένα παιδί που ζητά επίμονα παγωτό, είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση, καλό θα είναι να σκεφτείτε τα παρακάτω:
  • Θέστε όρια. Εξηγήστε στο παιδί ότι μπορεί να τρώει 2-3 παγωτά την εβδομάδα και μείνετε σταθεροί στην απόφαση σας.
  • Συνδυάστε τα παγωτά με τη βόλτα. Αν πάτε, για παράδειγμα, σε κάποιο φιλικό σπίτι, όπου όλα τα παιδάκια θα τρώνε παγωτό, μην αρνηθείτε στο δικό σας παιδί. Φροντίστε να τρώει, όταν τρώνε και όλοι οι άλλοι, και αποφύγετε να τρώει μόνο του στο σπίτι.
  • Μην αγοράζετε light παγωτά. Γενικά τα παιδιά δεν θα πρέπει να καταναλώνουν light προϊόντα.
  • Προτιμήστε απλά παγωτά. Δώστε στο παιδί σας παγωτό με γεύση βανίλια ή γεύσεις φρούτων και αποφύγετε τη σοκολάτα.
  • Μην χρησιμοποιείτε το παγωτό σαν επιβράβευση. Όπως ισχύει για όλα τα γλυκά, έτσι και το παγωτό δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται, για να επιβραβεύσετε το παιδί σας.