Από την ερχόμενη Δευτέρα, 21 Φεβρουαρίου, αρχίζει η διαδικασία της απόσυρσης των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, καθώς η Κοινή Υπουργική Απόφαση (υπουργεία Οικονομικών, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής) έλαβε ΦΕΚ από τις 11 Φεβρουαρίου (ΦΕΚ Β' 246/11.2.2011).

Με βάση την ΚΥΑ, η απόσυρση -που θα διαρκέσει έως τις 20 Δεκεμβρίου εφέτος- θα άρχιζε 10 ημέρες μετά από τη δημοσίευση σε ΦΕΚ. Με την απόσυρση, δίνεται η δυνατότητα παραλαβής καινούργιου επιβατικού αυτοκινήτου, έως και 2000 κ.ε. με μερική ή ολική απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης, σε αντικατάσταση παλαιού επιβατικού αυτοκινήτου (για το οποίο έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα έως και 31/12/1998). Παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου, εκτιμούν ότι η απόσυρση αφορά περίπου 2,5 εκατομμύρια οχήματα παλαιάς τεχνολογίας.

Να μην εξαιρεθούν τα μικρά επαγγελματικά ΙΧ

Να μην εξαιρεθούν από τις ευεργετικές διατάξεις της απόσυρσης τα μικρά επαγγελματικά ΙΧ ζητάει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Εμπόρων Σιδηρικών και Βιομηχανικών Ειδών (Π.Ε.Ε.Σ.Β.Ε.) κ. Κλ. Σαλλιαρέλης, με αφορμή τη δημοσίευση της απόφασης για την απόσυρση παλαιών ΙΧ.

'Όπως σημειώνει ο κ. Σαλλιαρέλης: "Δεν γνωρίζω τον λόγο που οδήγησε τον υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου και την υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κυρία Τίνα Μπιρμπίλη, να εξαιρέσουν από τις ευεργετικές διατάξεις της απόσυρσης τα μικρά επαγγελματικά ΙΧ, όμως θα πρέπει να επανεξετάσουν την απόφαση τους. Οι έμποροι και οι επαγγελματίες τιμωρούνται ακόμη μια φορά από τις κυβερνητικές αποφάσεις αφού δεν τους δίνονται οι ίδιες δυνατότητες με τους ιδιώτες.

Αυτό που προκαλεί έκπληξη είναι το γεγονός ότι από την απόσυρση εξαιρούνται τα ΙΧ επαγγελματικά αυτοκίνητα έως 2 τόνους, παρόλο που τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων δείχνουν ότι ο ελληνικός στόλος είναι γηρασμένος και μάλιστα περισσότερο από τον στόλο των επιβατικών αυτοκινήτων. Επίσης οι πωλήσεις των επαγγελματικών ΙΧ μέχρι 2 τόνους, που επιβαρύνονται με σημαντική φορολογία, έχουν μειωθεί κατά 51% με αποτέλεσμα τα κρατικά ταμεία να χάνουν χρήματα.

Για αυτούς τους λόγους είναι τουλάχιστον επιβεβλημένο η κυβέρνηση να επανεξετάσει τις θέσεις της και να προσθέσει, έστω και την τελευταία στιγμή στην απόσυρση και τα επαγγελματικά ΙΧ έως 2 τόνους. Από αυτή τη κίνηση δεν θα κερδίσει μόνο η αγορά και το κρατικό ταμείο, αλλά και το περιβάλλον".

TAGS