Η σύγκριση τιμών και η λίστα αγορών χαρακτηρίζει πλέον την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στη χώρα μας.

Ο αναπληρωτής καθηγητής Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γιώργος Μπάλτας, δήλωσε  ότι η αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες έχει ήδη παρατηρηθεί λίγο πριν την οικονομική κρίση και επεσήμανε ότι οι καταναλωτές λειτουργούν με βάση τα οικονομικά κριτήρια αγοράς, τον έλεγχο των τιμών, το μακροχρόνιο κόστος χρήσης, αν πρόκειται για αγορά αυτοκινήτου ή ακινήτου, καθώς και τον προγραμματισμό των αγορών. "Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι ποσοστό μεγαλύτερο του 95% χρησιμοποιεί λίστα αγορών", ανέφερε ο κ. Γ. Μπάλτας. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι παρατηρείται υποκατάσταση ακριβότερων προϊόντων από φθηνότερα.

Από την πλευρά του, ο Εμπορικός Διευθυντής του ομίλου Σούπερ Μάρκετ Βερόπουλος, κ. Χάρης Κυρλής, δήλωσε  οι καταναλωτές έχουν αυξήσει τις επισκέψεις τους στα σούπερ-μάρκετ και αγοράζουν τα βασικά αγαθά, αλλά σε λιγότερη ποσότητα, απ' ό,τι παλαιότερα, ιδίως, όταν πρόκειται για τρόφιμα. Σύμφωνα με τον ίδιο, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και παρατηρείται εδώ και ενάμιση χρόνο αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων αυτών.

Ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Καταναλωτών (ΕΛΚΕΚΑ), κ. Βασίλης Λύγκας, δήλωσε ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την αγοραστική συμπεριφορά και ότι οι καταναλωτές εξαντλούν όλα τα περιθώρια για φθηνές αγορές. Την αλλαγή αυτή ο κ. Β. Λύγκας την απέδωσε στο ότι το κόστος του οικογενειακού καλαθιού ενός μεσαίου ελληνικού νοικοκυριού με όλες τις κατηγορίες προϊόντων έχει αυξηθεί. Όπως διευκρίνισε, το καλάθι της νοικοκυράς, τον Αύγουστο του 2010, ακρίβυνε κατά 110 ευρώ (ποσοστό αύξησης 6%) από την αντίστοιχη περσινή περίοδο