Η κολύμβηση στην εγκυμοσύνη είναι σπουδαία άσκηση, επειδή χρησιμοποιεί και τις δύο μεγάλες μυϊκές ομάδες (χέρια και πόδια). Αν και χαμηλής έντασης, παρέχει καρδιαγγειακά οφέλη και επιτρέπει στις μέλλουσες μανούλες να αισθάνονται λιγότερο βάρος, παρά τα επιπλέον κιλά που έχουν πάρει λόγω της εγκυμοσύνης. Επίσης ο κίνδυνος τραυματισμού είναι σχεδόν ανύπαρκτος.

Κάθε είδος αερόβιας άσκησης βοηθά στην αύξηση της ικανότητας του σώματος να επεξεργάζεται και να χρησιμοποιεί οξυγόνο, το οποίο είναι σημαντικό για σας και το μωρό σας. Έτσι λοιπόν το κολύμπι, βελτιώνει την κυκλοφορία, αυξάνει τον μυϊκό τόνο, τη δύναμη και την αντοχή. Αν κολυμπάτε, θα κάψετε θερμίδες, θα αισθάνεστε λιγότερο κουρασμένη, θα κοιμάστε καλύτερα και θα αντιμετωπίζετε ευκολότερα τις σωματικές και συναισθηματικές προκλήσεις της εγκυμοσύνη σας.



Η κολύμβηση είναι μία από τις ασφαλέστερες μορφές άσκησης. Αν κολυμπούσατε τακτικά πριν από την εγκυμοσύνη, θα πρέπει να είστε σε θέση να συνεχίσετε χωρίς μεγάλη διαφορά. Αν όμως δεν κολυμπούσατε ή δεν κάνετε καθόλου άσκηση, είναι σχεδόν βέβαιο ότι μπορείτε να κολυμπήσετε τώρα, αλλά συμβουλευτείτε το γιατρό σας πρώτα. Πρέπει να αρχίσετε σιγά – σιγά και όχι να κάνετε υπερβολές.

Όταν είστε στη θάλασσα είναι πολύ εύκολο να ξεχνάτε να πίνετε νερό. Όμως είναι απαραίτητο! Μην το ξεχνάτε και μην το τσιγκουνεύεστε!


Εάν αντέχετε, κολυμπήστε τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα. Κολυμπήστε νωρίς το πρωί, μπορεί να εξουδετερώσει την ναυτία και θα σας δώσει ενέργεια για την υπόλοιπη ημέρα.

Από το δεύτερο τρίμηνο της εγκυμοσύνης δεν θα χρειαστεί να σταματήσετε το κολύμπι επειδή βαραίνετε, γιατί είναι εύκολο για τις μέλλουσες μητέρες. Πιθανώς δεν θα χρειαστεί να αλλάξετε κάτι στην αγωγή σας, αλλά ένα μαγιό μητρότητας ασφαλώς θα είναι πιο άνετο όπως μεγαλώνει η κοιλιά σας.