Σε διαθεσιμότητα μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να τεθούν 2000 εκπαιδευτικοί, ενώ 46 ειδικότητες αναμένεται να καταργηθούν στα τεχνικά λύκεια. Παράλληλα, σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, 500 ακόμα εκπαιδευτικοί θα μεταταχθούν, ενώ μπαίνει τέλος στα σενάρια για υπαγωγή σε διαθεσιμότητα καθηγητών πληροφορικής και ξένων γλωσσών.

Αύριο Τετάρτη ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος συναντάται με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προκειμένου να συζητήσουν όλα τα θέματα της κινητικότητας των εκπαιδευτικών.

Όπως προκύπτει από non paper του υπουργείου Παιδείας με την κατάργηση ειδικοτήτων από το Τεχνικό Λύκειο καταργούνται 2500 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών. 

Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με πηγές του υπουργείου, συνεπεία της θεσμικής αλλαγής στη τεχνική εκπαίδευση που προωθείται, οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα προέρχονται από την Επαγγελματική και Τεχνική Εκπαίδευση και συγκεκριμένα από την κατάργηση του τομέα Υγείας και Πρόνοιας και των Ειδικοτήτων Αισθητικής, Κομμωτικής και Γραφικών Τεχνών στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ.

Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν πως σε πολλές περιπτώσεις αυτοί οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα είναι απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή πρώην ΚΑΤΕΕ και ΚΑΤΕ, ενώ επισημαίνουν πως οι εκπαιδευτικοί Κατηγορίας ΥΕ (Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης) που τίθενται σε διαθεσιμότητα θα αντικατασταθούν σταδιακά με νέους εκπαιδευτικούς κατηγορίας ΤΕ και ΠΕ.

​Ποιες ειδικότητες καταργούνται

Παράλληλα, στο non papper αναφέρονται οι ειδικότητες που καταργούνται από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: «Μετά από συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη περιγραμμάτων επαγγελμάτων εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών και  Βιολογικών Εργαστηρίων και Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας καθώς και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης και Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση». 

Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, το ίδιο αντικείμενο σπουδών και χωρίς την αναγκαιότητα να αποδίδεται σε τρία επίπεδα σπουδών (Δευτεροβάθμιας – Μετα/Δευτεροβάθμιας – Ανώτατης) προσφέρεται σε άλλες βαθμίδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης (Δημόσια ΙΕΚ &  ΤΕΙ) με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση στον επαγγελματικό προσανατολισμό και στην αγορά εργασίας.

Το υπουργείο Παιδείας πρόκειται να λάβει μία «σειρά μέτρων υποστήριξης» εκπαιδευτικών των οποίων οι οργανικές θέσεις καταργούνται, ώστε εν κατακλείδι να τεθούν περίπου 2.000 σε διαθεσιμότητα και περίπου 500 να μεταταχθούν σε διοικητικές θέσεις. 

Συγκεκριμένα: 

-Εχουν εξαιρεθεί εκπαιδευτικοί των σχετικών κλάδων που έχουν οργανική θέση σε Σχολεία Ειδικής Αγωγής.

-Εχουν εξαιρεθεί εκπαιδευτικοί των σχετικών κλάδων που έχουν και δεύτερη ειδικότητα γιατί αυτή τους αποδίδει οργανική θέση εκ της δεύτερης ειδικότητας 

-Εχουν εξαιρεθεί εκπαιδευτικοί των σχετικών ειδικοτήτων που είναι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και άτομα με Αναπηρίες, οι οποίοι και θα υποχρεωθούν σε μετάταξη σε διοικητικές θέσεις στις εγγύτερες διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας της περιοχής που σήμερα υπηρετούν. 

-Προνοείται όλοι οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα, εάν δεν τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις και απολυθούν, να απασχολούνται κατά προτεραιότητα, όλων των υπολοίπων, ως ωρομίσθιοι σε μαθήματα των ειδικοτήτων τους. 

-Το 55% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες απαραίτητες και αναγκαίες των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και των σχετικών Μονάδων Υγείας. Γεγονός που προμηνύει την αξιοποίησή τους και την επαναπροσληψή τους στις Υπηρεσίες υγείας του σχετικού Υπουργείου τους προσεχείς μήνες. 

-Περισσότερο από το 35% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες που είτε ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα είτε μπορούν να ασκήσουν.

Πόσοι εκπαιδευτικοί χάνουν τη θέση τους ανά κατηγορία

Ειδικότητα Πλήθος υφιστάμενων εκπαιδευτικών  

ΔΕ01.01 –  ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΤΕΣ 56 

ΔΕ01.02 –  ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΤΕΣ 84 

ΔΕ01.04 –  ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ 21 

ΔΕ01.05 – ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ 1 

ΔΕ01.08 -  ΗΛΕΚΤΡΟΣΥΓΚΟΛΛΗΤΕΣ 4 

ΔΕ01.10 - ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 34 

ΔΕ01.11 - ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΨΥΞΕΩΝ (ΨΥΚΤΙΚΟΙ) 24 

ΔΕ01.12 – ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ 17 

ΔΕ01.13 – ΞΥΛΟΥΡΓΟΙ 2 

ΔΕ01.14 – ΚΟΠΤΙΚΗΣ-ΡΑΠΤΙΚΗΣ 5 

ΔΕ01.15 - ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ 9 

ΔΕ01.16 - ΤΕΧΝ. ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ 4 

ΔΕ01.17 - ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 35 

ΠΕ12.12 - ΜΗΧ. ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ 1 

ΠΕ14.01 - ΙΑΤΡΟΙ 156 

ΠΕ14.02 - ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΙ 103 

ΠΕ14.03 - ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ 20 

ΠΕ14.06 - ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ 98 

ΠΕ17.09 - ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ 6 

ΠΕ17.13- ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙAΣ 0 

ΠΕ18.01 - ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 80 

ΠΕ18.04 – ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 211 

ΠΕ18.05- ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 0 

ΠΕ18.07 - ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 144 

ΠΕ18.08 - ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ 49 

ΠΕ18.09 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 39 

ΠΕ18.10 - ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ 388 

ΠΕ18.11 - ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ 56 

ΠΕ18.20 - ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ 19 

ΠΕ18.21 - ΡΑΔΙΟΛΟΓΙΑ - ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑ 10 

ΠΕ18.24 - ΕΡΓΑΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 26 

ΠΕ18.25 - ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 110 

ΠΕ18.26 - ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗΣ 46 

ΠΕ18.27 - ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ 52 

ΠΕ18.29 - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ 2 

ΠΕ18.33 - ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΙ 335 

ΠΕ18.37 - ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 13 

ΠΕ18.39 - ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ 4 

ΤΕ01.08 - ΧΗΜΙΚΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 9 

ΤΕ01.10 - ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 15 

ΤΕ01.11 - ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ 13 

ΤΕ01.12 - ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ 6 

ΤΕ01.14 - ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 4 

ΤΕ01.19 - ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 84 

ΤΕ01.20 - ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 11 

ΤΕ01.25 - ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ 7 

ΤΕ01.26 - ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ 29 

ΤΕ01.29 - ΒΟΗΘ. ΙΑΤΡ.ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 18 

ΤΕ01.30 - ΒΟΗΘ.ΠΑΙΔΟΚΟΜΟΙ-ΒΡΕΦΟΚΟΜΟΙ 19 

ΤΕ01.31 - ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ 3

TAGS