Επιστολή στους βουλευτές εν όψει της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου, διατάξεις του οποίου περιλαμβάνουν την κατάργηση ειδικοτήτων στην Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση, απέστειλε η ΟΛΜΕ, ζητώντας τους να μη συνεργήσουν «στο έγκλημα που θα συντελεστεί σε βάρος της  δημόσιας εκπαίδευσης με την ψήφιση του άρθρου 82». 

Όπως σημειώνει η ΟΛΜΕ, με το άρθρο 82 καταργούνται διαμιάς 50 ειδικότητες εκπαιδευτικών που διδάσκουν στην Τεχνική - Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ) και 2 ειδικότητες εκπαιδευτικών της Γενικής Εκπαίδευσης (Ιταλικής και Ισπανικής Φιλολογίας).

Ειδικότερα, η Ομοσπονδία επισημαίνει: 

«Στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) καταργείται ολόκληρος ο τομέας Υγείας – Πρόνοιας, που περιλαμβάνει το 20,3% των μαθητών/μαθητριών της ΤΕΕ, και ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών, με το 2,6% του μαθητικού πληθυσμού της δημόσιας ΤΕΕ. Συνολικά, οι τομείς αυτοί καλύπτουν ποσοστό 22,9%, δηλαδή περίπου το 1/4 του μαθητικού δυναμικού της ΤΕΕ. Ο τομέας Υγείας - Πρόνοιας λειτουργεί σε 204 ΕΠΑΛ και ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών σε 60 ΕΠΑΛ. Το σύνολο των ΕΠΑΛ που καλύπτουν αυτές τις δύο μόνο ειδικότητες είναι 387. Αυτό σημαίνει ότι με την εφαρμογή αυτών των ρυθμίσεων πάνω από το 50% των ΕΠΑΛ θα έχουν πρόβλημα λειτουργίας από την επόμενη χρονιά και πιθανόν να κλείσουν, με αποτέλεσμα να χαρακτηριστούν ως υπεράριθμοι χιλιάδες εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων (γενικών και ειδικών μαθημάτων) και χιλιάδες μαθητές να υποχρεωθούν να αναζητήσουν άλλη σχολική στέγη.

»Στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) καταργούνται 8 ειδικότητες: Αισθητικής, Κομμωτικής, καθώς και οι ειδικότητες Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών, στις οποίες φοιτούν περίπου το 60% του μαθητικού πληθυσμού των ΕΠΑΣ. Αυτό θα οδηγήσει μαθηματικά στο κλείσιμο αυτών σχολείων άμεσα.

Με την ψήφιση και την εφαρμογή αυτών των ρυθμίσεων οι συνέπειες αναμένεται να είναι κυριολεκτικά καταστροφικές: 2.500 εκπαιδευτικοί θα τεθούν σε διαθεσιμότητα με μόνη προοπτική την οριστική απόλυση μετά από 8 μήνες. Πάνω από 20.000 μαθητές που φοιτούν σε αυτούς τους τομείς και ειδικότητες δεν θα βρίσκουν το σχολείο τους το Σεπτέμβρη, αλλά και κάθε Σεπτέμβρη στο εξής, καθώς αυτές οι ειδικότητες δεν θα προσφέρονται στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο μέλλον.

Ο ιδιωτικός τομέας καραδοκεί να καρπωθεί την «πελατεία» που θα προκύψει. Τα ιδιωτικά ΕΠΑΛ και ΙΕΚ, που έχουν ήδη ιδιαίτερη ανάπτυξη σε αυτούς τους τομείς, θα ενισχυθούν σημαντικά. Οι γονείς πολλών παιδιών θα υποχρεωθούν να καλύψουν μια επιπλέον υπέρογκη δαπάνη σε συνθήκες ακραίας οικονομικής δυσπραγίας. 830 πολυδάπανα εργαστήρια, που κατασκευάστηκαν με χρήματα του ελληνικού λαού την τελευταία 15ετία, θα τεθούν σε αχρηστία ή θα εκποιηθούν.

Τελικά, η πλήρης υποβάθμιση της δημόσιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας, παρά τις κατά καιρούς αντίθετες διακηρύξεις του Υπουργείου Παιδείας, θα είναι μια σκληρή πραγματικότητα. Τα προβλήματα δεν σταματούν εδώ.

Με το άρθρο 90 εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Παιδείας να καταργεί οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, τομείς εκπαίδευσης κ.λπ. με μια απλή κοινή Υπουργική Απόφαση, που θα συνυπογράφει με τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Χιλιάδες ακόμα εκπαιδευτικοί σχεδιάζεται να τεθούν τους επόμενους μήνες σε διαθεσιμότητα για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις της τρόικας και των μνημονιακών πολιτικών. 10.000 αναπληρωτές συνάδελφοί μας (και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης) ουσιαστικά έχουν απολυθεί, αφού το Υπουργείο Παιδείας έχει εξαγγείλει  μόνο 2.000 προσλήψεις το Σεπτέμβριο έναντι 12.000 την προηγούμενη σχολική χρονιά. Και αυτοί οι εκπαιδευτικοί δεν καλύπτουν προσωρινές, αλλά μόνιμες και πάγιες ανάγκες, γι’ αυτό και προσλαμβάνονται συνεχώς για πολλά χρόνια».

Η ΟΛΜΕ καταλήγοντας ζητεί από κάθε βουλευτή, με την αρνητική του ψήφο, να σταματήσει «αυτή την πολιτική, που διαλύει το δημόσιο σχολείο και στερεί από τους μαθητές και τις μαθήτριες (ιδιαίτερα των φτωχότερων στρωμάτων του λαού μας) το αναφαίρετο δικαίωμά τους στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση», να σταματήσει «την εξαθλίωση και το διωγμό των εκπαιδευτικών, τις απολύσεις ανθρώπων που επέλεξαν και επένδυσαν τη ζωή τους στο συναρπαστικό και δύσκολο επάγγελμα του/της εκπαιδευτικού».

TAGS