Σε... εργοτάξιο θα μετατραπεί λίαν συντόμως η δυτική περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης, καθώς όλα είναι έτοιμα για να πιάσουν δουλειά τα συνεργεία και να αρχίσει η ανισοπεδοποίηση των ισόπεδων σήμερα κόμβων.

Τουλάχιστον αυτό υπόσχονται οι αρμόδιοι επισημαίνοντας μάλιστα πως το έργο θα φέρει και οκτακόσιες νέες θέσεις εργασίας ενώ μετά την ολοκλήρωσή του περίπου 60 άτομα θα εργάζονται σε μόνιμη βάση για τη συντήρησή του.

Το σημαντικότερο όμως είναι πως η ολοκλήρωση των έργων θα φέρει σειρά θετικών αποτελεσμάτων στην κυκλοφορία, κυρίως όμως θα σημάνει την κατάργηση των φαναριών. Κι αν κάποιος αμφιβάλλει για τη σπουδαιότητα του έργου δεν έχει παρά να ρωτήσει τους εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς που διασχίζουν το δρόμο καθημερινά προσπαθώντας να φτάσουν στον προορισμό τους. Το σπάσιμο των νεύρων και το χάσιμο του χρόνου από τα μποτιλιαρίσματα αλλά και τα τροχαία είναι καθημερινή... ρουτίνα.

Οπως εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», καθηγητής Παρασκευάς Σαββαΐδης, η δυτική περιφερειακή πρόκειται να αναβαθμιστεί με δύο εργολαβίες, οι οποίες έχουν ήδη δημοπρατηθεί. Η πρώτη εργολαβία περιλαμβάνει την αναβάθμιση της περιφερειακής από το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» μέχρι τον κόμβο Μακρυγιάννη και η δεύτερη την αναβάθμιση του τμήματος από τον κόμβο Μαιάνδρου έως τον κόμβο της περιφερειακής με τη Συμμαχική Οδό.

Το έργο, συνολικά, θα δώσει ανάσα σε όλη τη δυτική Θεσσαλονίκη -και όχι μόνο- αφού θα καταργηθούν τα φανάρια στην περιφερειακή, η οποία θα μετατραπεί απ' άκρη σ' άκρη της σε ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Πέρα από την ανισοπεδοποίηση των κόμβων, το έργο περιλαμβάνει τρεις πεζογέφυρες και μία άνω διάβαση. Περιλαμβάνει επίσης αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας, κεντρικής νησίδας (βάσει νέων προδιαγραφών) και ασφαλτοτάπητα, καθώς και παρεμβάσεις στο παράπλευρο και τοπικό δίκτυο. Στο έργο περιλαμβάνονται εργασίες χωματουργικών, τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, φωτισμού, σήμανσης, ασφάλειας, οικοδομικών και πρασίνου.