Την οικονομική κατάσταση της Γερμανίας και της Ελλάδας συγκρίνει σε άρθρο γνώμης της εφημερίδας New York Times, με τίτλο «Το μάθημα ηθικής του ευρώ», κάνοντας λόγο για «βόλεμα» που επικρατούσε στον δημόσιο τομέα της χώρας μας.

«Η οικονομική κατάσταση στη Γερμανία, είναι ένας κλάδος ηθικής φιλοσοφίας. Η ανάπτυξη είναι η ανταμοιβή για την καλή συμπεριφορά. Μία τέτοια αρετή περιλαμβάνει τη λιτότητα και την αποφυγή του χρέους», σημειώνει το άρθρο.

«Στην Ελλάδα η οικονομική κατάσταση είναι διαφορετική. Είναι ένα παρακλάδι της προσωπικής εφευρετικότητας. Ηθικά γεμάτη από λέξεις του αγγλοσαξονικού κανόνα όπως "διαφθορά" και "ευνοιοκρατία" έχουν συνδεθεί με την ελληνική προσέγγιση, αλλά για τους Ελληνες το να ακολουθείς τους κανόνες είναι ένα είδος ηλιθιότητας. Εάν οι πολιτικοί είναι διεφθαρμένοι, ποιος θα ήταν ο σκοπός της προσωπικής εφευρετικότητας; Επίσης, οι Έλληνες σκέφτηκαν ότι είναι καλύτερο να εμπιστευτούν το ''fakelaki'' (φακελάκι) και το ''rousfeti'' (πολιτικό χατίρι με σκοπό τους ψήφους) από το να ''μπερδέψουν'' την ηθική με την υλική πρόοδο», προσθέτει.

Σε άλλο σημείο ο αρθρογράφος τονίζει ότι «αν έχεις μία δουλειά στο Δημόσιο, είσαι όπως λένε οι Έλληνες "βολεμένος". Σε κάθε χώρα αυτό σημαίνει ότι είσαι ενταγμένος εφ' όρου ζωής σε ένα σύστημα που σου επιτρέπει να εργάζεσαι λίγο και να απολαμβάνεις μία καλή σύνταξη νωρίτερα, ίσως να πάρεις και ένα ή δύο "φακελάκια" για κάποια χάρη και να βρεις άλλη εργασία στον άπλετο ελεύθερο χρόνο σου για επιπλέον χρήματα».

Το δημοσίευμα καταλήγει, τονίζοντας ότι υπάρχει ανάγκη να γεφυρωθεί το ηθικό χάσμα ανάμεσα σε Βορρά και Νότο, ενώ επισημαίνει πως «οι Ελληνες πρέπει να μάθουν κάτι από τα οικονομικά σαν φιλοσοφία της ηθικής», ενώ η Γερμανία πρέπει να κατανοήσει πως η λιτότητα, «έχει τα όρια της» και το φορολογικό έλλειμμα για την χρηματοδότηση της ανάπτυξης, δεν είναι αμαρτία».