Με οδηγίες προς τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών για διερεύνηση συγκεκριμένων ερωτηματικών σε ότι αφορά τη σύμβαση Δημοσίου και “Αττικής Οδού”, η Εισαγγελία Εφετών Αθηνών διαφώνησε τελικά με την αρχειοθέτηση της υπόθεσης, όπως πρότεινε ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών που πραγματοποίησε την πολύμηνη έρευνα. Η διαφωνία μπορεί να χαρακτηριστεί "μοναδική" στα δικαστικά χρονικά, αφού αφορά άκρως πολιτική υπόθεση, ενώ η διάρκεια της έρευνας του Πρωτοδίκη ΕΙσαγγελέα έχει φτάσει ήδη τους 20 μήνες!

Η Εισαγγελία Εφετών φαίνεται να διαφωνεί με την άποψη του Εισαγγελέα Πρωτοδικών ότι δεν προκύπτουν ενδείξεις για διάπραξη αδικημάτων σε βάρος του Δημοσίου ή στοιχεία για βλαπτικούς όρους στα συμφέροντα του Δημοσίου. Συγκεκριμένα, ο Εισαγγελέας Εφετών, Γ. Χαλιάσος, που παρέλαβε όλα τα στοιχεία της πολύμηνης έρευνας για την υπόθεση του πρωτοδίκη συναδέλφου του, ώστε να επικυρώσει την αρχειοθέτηση της δικογραφίας, δεν σχημάτισε την ίδια άποψη με τον διενεργούντα την έρευνα και επέστρεψε στην οδό Ευελπίδων την υπόθεση, με την εντολή να διενεργηθεί περαιτέρω έρευνα, να εξεταστούν και άλλοι μάρτυρες και να συλλεχθούν επιπλέον στοιχεία.

Με την κίνηση αυτή, η Εισαγγελία Εφετών ουσιαστικά θεωρεί πως από την 20μηνη έρευνα δεν απαντήθηκαν τα ερωτήματα που είχαν τεθεί με την παραγγελία του τότε Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γ. Σανιδά προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών, για τη διερεύνηση της επίμαχης σύμβασης και τα θέματα του κόστους της, αλλά και της επιστροφής της εκμετάλλευσης του έργου στο Δημόσιο.

Η παραγγελία του κ. Σανιδά, στις 2 Ιουνίου 2009, αφορούσε -μεταξύ άλλων- τη διερεύνηση της υπόθεσης, προκειμένου να εντοπιστεί αν ήταν ή όχι βλαπτικοί οι όροι της για τα συμφέροντα του Δημοσίου και έθετε συγκεκριμένα ερωτήματα, όπως τον τρόπο με τον οποίο υπολογίστηκε ο χρόνος εκμετάλλευσης του έργου από την εταιρία και με βάση ποιους συσχετισμούς (π.χ. διελεύσεις αυτοκινήτων κλπ). Επιπλέον, τις προβλέψεις της σύμβασης στις περιπτώσεις που οι διελεύσεις είναι λιγότερες από τις υπολογισμένες και στις περιπτώσεις που είναι πολύ περισσότερες.

Επίσης, αν έχει καλυφθεί ως τώρα -με βάση τις διελεύσεις αυτοκινήτων- το προς είσπραξη ποσό που έχει προϋπολογιστεί για την εταιρία και επομένως αν θα πρέπει να παραδοθεί στο Δημόσιο η Αττική Οδός άμεσα ή σε ποιο χρόνο. Τέλος, ζητούσε να εντοπιστεί αν υφίσταται θέμα ζημίας του Δημοσίου από τη χρήση και συνέχιση της εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού από την κατασκευάστρια εταιρία.