ΣτΕ: Αναστέλλεται η απόφαση για τις ημερήσιες εκδρομές τουρκικών πλοίων στο Αιγαίο

ΣτΕ: Αναστέλλεται η απόφαση για τις ημερήσιες εκδρομές τουρκικών πλοίων στο Αιγαίο

Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) έκανε δεκτό το αίτημα τεσσάρων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών και εξέδωσε προσωρινή διαταγή με την οποία αναστέλλεται προσωρινά η εκτέλεση της υπουργικής απόφασης που εκδόθηκε τον περασμένο μήνα για τη «δραστηριοποίηση πλοίων στις θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ ελληνικών και τουρκικών λιμένων».

Η προσωρινή διαταγή δόθηκε ύστερα από ισχυρισμούς των αιτούντων για άμεσο κίνδυνο ανεπανόρθωτης βλάβης και οικονομικής καταστροφής στη διάρκεια της θερινής τουριστικής περιόδου και το θέμα θα επανεξεταστεί προσεχώς από την Επιτροπή Αναστολών του ΣτΕ.

Στην αίτηση τους, οι αιτούντες υποστηρίζουν ότι με βάση την ισχύουσα νομοθεσία μόνο πλοία με ελληνική σημαία μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες από ελληνικό λιμάνι σε λιμάνι της Τουρκίας σε ημερήσια εκδρομή - περιήγηση με αυθημερόν επιστροφή των επιβατών στο αφετήριο ελληνικό λιμένα, ενώ τα πλοία τουρκικής σημαίας μπορούν να πραγματοποιούν τέτοιες μεταφορές μόνο μετά την παρέλευση 48ωρου από την αρχική επιβίβαση των επιβατών και συνεπώς έπειτα από τη διαμονή τους στην Τουρκία.

Κατά τους αιτούντες, τουρκική πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει ξεκινήσει τέτοιες μεταφορές από ελληνικό λιμάνι στα τουρκικά παράλια και επιστροφή αυθημερόν στο ελληνικό λιμάνι σε διάφορες διαδρομές [Κως - Μποντρούμ (Αλικαρνασσός), Χίος -Τσεσμέ] κατά παράβαση του κώδικα ναυτικού δικαίου σχετικής εγκυκλίου του υπουργείου Ναυτιλίας και διμερούς συμφωνίας Ελλάδος - Τουρκίας.

Με την υπουργική απόφαση, σύμφωνα με τους αιτούντες, που προβλέπει την αλλαγή των όρων σχετικά με την οριστική αποβίβαση, τις θαλάσσιες διαδρομές κ.λπ, ουσιαστικά νομιμοποιείται η τακτική αυτή των τουρκικών πλοίων, με συνέπεια να αποσπούν και να υφαρπάζουν επιβάτες και τουρίστες που υπό κανονικές συνθήκες θα μπορούσαν να μεταφερθούν μόνο από ελληνικά πλοία στις αυθημερόν αυτές περιηγήσεις. Υποστηρίζουν ακόμα ότι υφίστανται μεγάλη οικονομική βλάβη καθώς κινδυνεύουν να αποσυρθούν και άλλα ελληνικά πλοία που δεν μπορούν να αντέξουν τον ανταγωνισμό των τουρκικών, αφού η αναλογία κόστους λειτουργίας τους είναι 1 προς 3, ενώ παράλληλα χάνονται και έσοδα των οικείων δήμων.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο