Οικονομικές επιπτώσεις στις ελληνικές αερομεταφορές από την επέμβαση στη Συρία

Οικονομικές επιπτώσεις στις ελληνικές αερομεταφορές από την επέμβαση στη Συρία

Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου

Οικονομικές, σε πρώτο επίπεδο, θα είναι οι συνέπειες για τη χώρα, αυτές τουλάχιστον που μπορουν από τώρα να προβλεφθούν, από μια ενδεχόμενη επέμβαση στη Συρία με εμπλοκή και αμερικανικών βάσεων στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΣΥΠΑ (Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσιάς Πολιτικής Αεροπορίας) Βασίλη Αλεβιζόπουλο, «η χώρα θα χάσει πολλά έσοδα από τη διέλευση αεροσκαφών από το FIR Αθηνών. Ήδη η υπέρπτηση έχει μειωθεί κατά 2% τα τελευταία 2 χρόνια με τα γεγονότα στη Συρία και την Αίγυπτο. Αν ξεσπάσει πόλεμος, καμία αεροπορική εταιρεία δεν θα προτιμά τον ελληνικό αεροδιάδρομο».

Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και στην επέμβαση στο Ιράκ: «Όλες οι εμπορικές πτήσεις γίνονταν μέσω Ιταλίας, που θεωρήθηκε πιο ασφαλής δίοδος, στερώντας από τη χώρα μεγάλα έσοδα», λέει στο newpost ο Βασίλης Αλεβιζόπουλος.

Πιο επικίνδυνο, για τον κ. Αλεβιζόπουλο, είναι το γεγονός ότι στην Ελλάδα η τουριστική περίοδος δεν έχει τελειώσει: «Αν ακυρωθούν πτήσεις τσάρτερ το πρόβλημα θα είναι πια ζωτικής σημασίας. Όμως υπάρχουν και θέματα ασφαλείας που πρέπει να δούμε: δίπλα στη Σούδα υπάρχουν δύο αεροδρόμια υπεφορτωμένα, αυτή τη στιγμή, των Χανίων και του Ηρακλείου. Όταν ξεσπάσει η επέμβαση οι αναβολές και οι ακυρώσεις θα είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση».

Στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας η κινητικότητα είναι έντονη και όλοι βρίσκονται σε επιφυλακή:

«Η Συρία δεν είναι καθόλου μακριά,όπως ήταν το Ιράκ. Είναι δίπλα μας. Φανταστείτε ένα επιβατηγό αεροσκάφος να πετάει στα 45000 πόδια και ακριβώς από κάτω του, στα 12000 πόδια να γίνονται αερομαχίες. Είναι ένα σενάριο που δεν είναι... επιστημονικής φαντασίας. Η κατάσταση είναι πραγματικά επικίνδυνη», λέει ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο