Την... απελευθέρωσή τους ετοιμάζονται να γιορτάσουν οι μισοί καταστηματάρχες της οδού Μοναστηρίου, ενώ τον αποκλεισμό τους αναμένουν οι υπόλοιποι μισοί, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας “Αγγελιοφόρος” της Θεσσαλονίκης.

Ο λόγος για τους μαγαζάτορες που δραστηριοποιούνται γύρω από το εργοτάξιο του μετρό, στην πλατεία Δημοκρατίας. Τις προηγούμενες μέρες μεταφέρθηκαν δύο τάφοι -που κρίθηκε ότι δεν πρέπει να αποσπαστούν- σε ασφαλές σημείο και πλέον ολοκληρώθηκε η αρχαιολογική ανασκαφή στη νότια πλευρά της οδού Μοναστηρίου. Τα δύο εργοτάξια (ένα για την κατασκευή του σταθμού Δημοκρατίας και ένα για την κατασκευή της διασταύρωσης της μελλοντικής επέκτασης του μετρό προς τη Σταυρούπολη και την Ευκαρπία) έχουν αποδοθεί πλέον στους τεχνικούς, οι οποίοι έχουν ξεκινήσει εργασίες τοποθέτησης μεταλλικής γέφυρας, ενώ θα ακολουθήσει η κατασκευή πλάκας οροφής.

Μέχρι το Πάσχα θα αποκατασταθεί η κυκλοφορία στο νότιο τμήμα της οδού Μοναστηρίου. Ωστόσο, το εργοτάξιο θα μετακομίσει απέναντι, στη βόρεια πλευρά της οδού Μοναστηρίου, προκειμένου να γίνει και εκεί αρχαιολογική ανασκαφή. Έτσι, υπολογίζεται ότι οι σχετικές εργασίες θα ολοκληρωθούν το αργότερο σε ένα έτος, χρόνος κατά πολύ μικρότερος από ό,τι ίσχυσε μέχρι σήμερα. Υπενθυμίζεται ότι οι καταστηματάρχες της νότιας πλευράς της Μοναστηρίου είναι αποκλεισμένοι από το 2007! Οι ιθύνοντες της «Αττικό Μετρό ΑΕ» ποντάρουν πολλά -σχετικά με τη βελτίωση στους ρυθμούς εκτέλεσης της αρχαιολογικής ανασκαφής- στον καθηγητή Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, Μιχάλη Τιβέριο, ο οποίος αναλαμβάνει καθήκοντα συμβούλου της εταιρίας σε θέματα αρχαιολογίας.
Οι τάφοι
Η μεταφορά των δύο τάφων από το σταθμό Δημοκρατίας ολοκληρώθηκε την περασμένη Κυριακή. Ο ένας από τους δύο περιείχε σφραγισμένη σαρκοφάγο, η οποία ανοίχτηκε από συντηρητές αρχαιολόγους, εκτός του σκάμματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο συγκεκριμένος τάφος είχε κτερίσματα και ένα μικρό θησαυρό χρυσών νομισμάτων. Δεν είναι η πρώτη φορά που στη Θεσσαλονίκη ήρθε στο φως σαρκοφάγος.
Οι μετροπόντικες
Στο μεταξύ, λίγες δεκάδες μέτρων χωρίζουν τον «Κωστίκα», τον πρώτο από τους δύο μετροπόντικες, από το σταθμό «Ευκλείδης», όπου θα κάνει στάση προκειμένου να συντηρηθεί. Μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο πίσω βρίσκεται ο «Γιωρίκας», ο δεύτερος μετροπόντικας. Έτσι, τις επόμενες μέρες, τα δύο μηχανήματα ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων αναμένεται να εισέλθουν σε ειδικά διαμορφωμένο φρεάτιο εντός του σταθμού «Ευκλείδης».