12 κανόνες για να μείνεις έγκυος

12 κανόνες για να μείνεις έγκυος

Ναι, είναι αλήθεια. Το να «προετοιμάσει» μια γυναίκα το σώμα της τουλάχιστον ένα μήνα πριν αρχίσει να… προσπαθεί με τον σύντροφό της να μείνει έγκυος, αυξάνει κατά πολύ τις πιθανότητες να συλλάβει πιο γρήγορα, να έχει εύκολη και υγιή εγκυμοσύνη και να φέρει στον κόσμο ένα γερό και ευτυχισμένο μωρό.

Συγκεντρώσαμε 12 tips από ειδικούς που θα σας βοηθήσουν να κάνετε τις σωστές επιλογές στην υγεία, τη διατροφή και την άσκησή σας, λίγο πριν επικοινωνήσετε… με τον πελαργό!

1. Ζητήστε από τον γυναικολόγο σας ένα τσεκάπ 
Στόχος σας είναι να ανακαλύψετε αν είστε σε καλή οργανική κατάσταση, ώστε να μπορείτε να συλλάβετε. Ο γιατρός σας θα σας προτείνει τις κατάλληλες εξετάσεις, ανάλογα με το ιστορικό σας. Παράλληλα με σας όμως, γενικό τσεκ απ πρέπει να κάνουν και οι μέλλοντες μπαμπάδες (ιδανικά, 90 με 120 ημέρες πριν ξεκινήσετε την προσπάθεια).   

2. Επισκεφθείτε τον οδοντίατρό σας 
Όσο και αν σας είναι δύσκολο να το συνειδητοποιήσετε,  η υγεία των δοντιών επηρεάζει τη σωστή λειτουργία του οργανισμού συνολικά! Πρόσφατες έρευνες μάλιστα δείχνουν ότι ειδικά η περιοδοντίτιδα μπορεί να προκαλέσει πρόωρο τοκετό ή ακόμα και λιποβαρή έμβρυα. Συνεπώς πριν μπείτε στην διαδικασία της εγκυμοσύνης, επισκεφθείτε τον οδοντογιατρό σας για έλεγχο.

3. Αποκτήστε το σωστό βάρος (με τον σωστό τρόπο) 
Αυτή η συμβουλή αφορά γυναίκες με περισσότερο ή λιγότερο βάρος. Και στις δύο περιπτώσεις το οφείλετε στο μελλοντικό παιδιά σας. Ενημερωθείτε λοιπόν από τον γιατρό σας για τις μεθόδους που πρέπει να ακολουθήσετε ώστε να αποκτήσετε φυσιολογικό βάρος με τρόπους που δεν θα επηρεάσουν την υγεία σας.

4. Καταναλώνετε όλες τις ομάδες τροφών 
Μην απορρίπτετε καμία τροφή (εκτός από όσες σας ενημερώσει ο γιατρός σας ότι πρέπει να αποφύγετε, όπως π.χ. το συκώτι) και μην ξεχνάτε να πίνετε αρκετό νερό.

5. Αποφύγετε συμπληρώματα που δεν σας έχει συστήσει γιατρός 
Αυτή η συμβουλή είναι πιο σημαντική για όσες ήδη προσπαθείτε να συλλάβετε. Συζητήστε με τον γυναικολόγο σας για το αν (και ποια) πρέπει να πάρετε και μην ενεργείτε σε καμία περίπτωση από μόνες σας ή επηρεασμένες από τον περίγυρό σας.

6. Αγαπήστε το φυλικό οξύ και το σύμπλεγμα Β 
Και τα δύο προστατεύουν από τυχόν ανωμαλίες στην κύηση. Καλές πηγές του φυλικού οξέως είναι τα ζυμαρικά, τα δημητριακά, οι φακές και τα ξερά φασόλια, τα σπαράγγια και ο χυμός πορτοκαλιού.

7. Προσοχή στην αναιμία (έλλειψη σιδήρου) 
Είναι ένα θέμα που καλό θα ήταν να το έχετε ήδη τακτοποιήσει με την βοήθεια του γιατρού σας, πριν αρχίσετε την προσπάθεια να αποκτήσετε παιδί.

8. Μειώστε την καφεΐνη 
Δεν εννοούμε να κόψετε τον καφέ ή τα αναψυκτικά που την περιέχουν. Απλά, μην υπερβαίνετε το ένα φλιτζάνι την ημέρα. Προσοχή και στις ταμπέλες των επεξεργασμένων τροφίμων, μπορεί και αυτά να περιέχουν καφεΐνη και να τα καταναλώνετε εν αγνοία σας.

9. Στοπ στο αλκοόλ το κάπνισμα και όλα τα είδη… εξάρτησης (και οι μελλοντικοί μπαμπάδες, επίσης!) 
Αν πίνετε, καπνίζετε ή έχετε ξεφύγει  από όρια που θεωρούνται επιτρεπτά, τότε σχεδόν… καταδικάζετε το μωρό σας σε πιθανότητες να γεννηθεί λιποβαρές, πρόωρο ή μέχρι και  εξαρτημένο.

10. Μην έρχεστε σε επαφή με όποιου είδους χημικά, στο σπίτι η τη δουλειά 
Αποφύγετε επικίνδυνα καθαριστικά, εντομοκτόνα και βαφές σπιτιού. Επίσης τσεκάρετε τους σωλήνες στα υδραυλικά σας, αν πίνετε νερό από τη βρύση.

11. Προστατευθείτε από τις λοιμώξεις 
Πλένετε τα χέρια σας συχνά με νερό και σαπούνι όταν πηγαίνετε στην τουαλέτα, φυσάτε τη μύτη σας ή πιάνετε χώμα. Αποφύγετε την επαφή με ωμό κρέας, ωμό ψάρι και γαλακτοκομικά μη παστεριωμένα. Επίσης, αν έχετε γάτα, μην αλλάζετε εσείς την άμμο καθαριότητας.

12. Βάλτε την άσκηση στη ζωή σας
Το πόσο ενεργητικές είστε πριν μείνετε έγκυες, καθορίζει και το πόσο ενεργητικές θα είστε κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης. Μόνο 30 λεπτά άσκησης καθημερινά ή πάνω από 3 φορές την εβδομάδα βοηθούν να κρατήσετε το βάρος σας και να μειώσετε το στρες. Καλές επιλογές είναι το περπάτημα, το κολύμπι και (για τις πιο μυημένες) η γιόγκα.   Μια τελευταία σημείωση: Όλες οι παραπάνω συμβουλές αφορούν σε γυναίκες που δεν έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας, το οποίο τις εμποδίζει να συλλάβουν. Επίσης, η πιο σημαντική συμβουλή των ειδικών είναι να… χαλαρώσετε. Όλα τα άλλα θα έρθουν… μόνα τους και όχι κατά παραγγελία.

Πηγή: activekids.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο