Μέσα σε όλα, εξετάζεται νέα αύξηση των εισιτηρίων στα Μέσα Μεταφοράς

Μέσα σε όλα, εξετάζεται νέα αύξηση των εισιτηρίων στα Μέσα Μεταφοράς

Ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες, κάτι που άλλωστε προβλέπεται στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, άφησε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο κ. Χρυσοχοΐδης παρουσίασε τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου «Δημόσιες Υπεραστικές Οδικές Μεταφορές Επιβατών-Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις», η συζήτηση του οποίου ξεκινά αύριο στη Βουλή.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοϊδη, γίνεται προσπάθεια να μην αυξηθεί το εισιτήριο, όπως προβλέπεται στο μεσοπρόθεσμο. «Η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μην αυξηθεί το εισιτήριο, αλλά και να μην συζητούμε για αύξηση. Είναι ό,τι πιο επαχθές και επώδυνο» είπε χαρακτηριστικά και παράλληλα αναφέρθηκε στο φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής, χαρακτηρίζοντάς το αντικοινωνική συμπεριφορά. «Η εισιτηριοδιαφυγή είναι φαινόμενο, ίσως, χειρότερο από τη φοροδιαφυγή» τόνισε και συμπλήρωσε ότι «με τα λεωφορεία δεν ταξιδεύουν οι πλούσιοι, αλλά οι φτωχοί». Πάντως, σημείωσε πως οι τελικές λύσεις στο θέμα της εισιτηριοδιαφυγής θα δοθούν μέσα από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, για το οποίο, ήδη, βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία. 

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η αύξηση ή μη της τιμής των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες κατά 25%, όπως προβλέπεται από το ίδιο το μεσοπρόθεσμο, θα αποφασιστεί πριν από την κατάθεση του προϋπολογισμού. Η επιβολή ή όχι των αυξήσεων βρίσκεται σε απόλυτη συνάρτηση με το ύψος της κρατικής επιδότησης, που θα λάβουν τα μέσα μεταφοράς από τον προϋπολογισμό. Πάντως, στα μέσα σταθερής τροχιάς (τραμ, μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) δεν θα χρειαστεί κρατική επιδότηση, αφού έχει επιτευχθεί ισοσκελισμένος προϋπολογισμός, ενώ αντίθετα, στις οδικές συγκοινωνίες (λεωφορεία και τρόλεϊ), που είναι ζημιογόνες χρειάζεται κρατική επιδότηση.

Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός ανέφερε ότι είναι πολύ χαμηλή η τιμή του εισιτηρίου και πολύ υψηλή η επιδότηση που λαμβάνει σήμερα ο ΟΑΣΘ. «Πρέπει να μπουν όλα τα ζητήματα στο τραπέζι. Δεν μπορεί με κοινωνική επιδότηση κάποιοι να συνεχίζουν να έχουν τόσο υψηλές αμοιβές, τις οποίες χρηματοδοτεί ο λαός από το υστέρημά του» υπογράμμισε και πρόσθεσε πως η ΟΣΥ, στην Αθήνα, έχει προχωρήσει σε μεγάλες περικοπές των μισθών των εργαζομένων, σε αντίθεση με τον ΟΑΣΘ που δεν έχει προχωρήσει σε μειώσεις. «Θα περιμένω τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ να έρθουν στο τραπέζι, να συζητήσουμε όλα τα ζητήματα με καλή πίστη» κατέληξε κ. Χρυσοχοϊδης.

Το νέο σχέδιο νόμου

Σκοπός των διατάξεων του σχεδίου νόμου είναι η αποτελεσματικότερη οργάνωση του δικτύου των δημοσίων υπεραστικών οδικών μεταφορών επιβατών, η αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, η διασφάλιση του χαμηλότερου δυνατού κόστους για τον επιβάτη, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού, η διασφάλιση της πλήρους γεωγραφικής κάλυψης των μεταφορικών αναγκών κάθε περιφερειακής ενότητας, η ενίσχυση της διαφάνειας στην ανάθεση μεταφορικού έργου και ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις μεταφορές. 

Σύμφωνα με τη διαδικασία, θα δημιουργηθούν τρεις τύποι γραμμών: γραμμές αποκλειστικού μεταφορικού έργου, άγονες γραμμές, στις οποίες θα υπάρχει αποκλειστικότητα του μεταφορικού έργου αλλά και κρατική επιδότηση, και ελεύθερες γραμμές χωρίς προκήρυξη. 

Στους δύο πρώτους τύπους γραμμών θα γίνονται μειοδοτικοί διαγωνισμοί με ορισμένο πλαφόν και εκείνος που θα δίνει την καλύτερη οικονομική προσφορά θα αναλαμβάνει και το έργο. Ο σχεδιασμός των γραμμών θα γίνεται από τις περιφέρειες, αλλά τις αποφάσεις γι αυτές θα λάβει η Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ). 

Η Ρυθμιστική Αρχή Μεταφορών είναι Αρχή, η οποία ισχύει σε όλες τις μεταφορές, σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. «Είναι μία νέα μορφή, ένα νέο εργαλείο για τη λειτουργία της δημοκρατίας, για τη λειτουργία της κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης. Είναι ένα νέο εργαλείο για τις νέες μορφές ανταγωνισμού που έχουν μπει στη ζωή μας και, ουσιαστικά, καθορίζονται, με αποφάσεις της, το ρυθμιστικό πλαίσιο και οι όροι λειτουργίας του ανταγωνισμού και των διαγωνισμών στις επιβατικές μεταφορές» σημείωσε ο κ. Χρυσοχοϊδης. Σε ό,τι αφορά το κόστος της, ο υπουργός διευκρίνισε πως είναι μηδενικό, αφού η στελέχωσή της θα γίνει από άλλες υπηρεσίες, με μετατάξεις. Η διαδικασία απελευθέρωσης των οδικών επιβατικών μεταφορών θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 2015, ωστόσο, δεν αποκλείεται τελικά να χρειαστεί περισσότερος χρόνος. Τέλος, στο σχέδιο νόμου περιέχονται και άλλες διατάξεις.

Μεταξύ αυτών: 

α) Αυστηροποιείται σε κακουργηματικό βαθμό η κλοπή και η δολιοφθορά του σιδηροδρομικού υλικού. 

β) Επενδύσεις τρίτων στην Εθνική Σιδηροδρομική Υποδομή. 

γ) Έκδοση αδειών για επιβατηγά αυτοκίνητα που θα εκτελούν ένα ειδικό μεταφορικό έργο. Αφορά τους ιδιοκτήτες κατόχους ταξί. Δηλαδή, ένας ιδιοκτήτης ταξί μπορεί να αλλάξει τη χρήση της άδειάς του από ταξί σε ένα ειδικό μεταφορικό μέσο, στο πλαίσιο της τουριστικής ανάπτυξης. 

δ) Ρυθμίζεται το καθεστώς εγκαταστάσεων πρατηρίων αερίων καυσίμων και συνεργείων οχημάτων αερίων καυσίμων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών οχημάτων αερίων καυσίμων.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο