Η χειμερινή περίοδος εκπτώσεων έληξε επίσημα χθες, όχι όμως και οι χαμηλές τιμές.

Όσοι, δεν πρόλαβαν να επωφεληθούν από τις χαμηλές τιμές που υπήρχαν στην αγορά για περίπου ενάμιση μήνα, δεν έχουν λόγο να δυσανασχετούν, αφού οι ανεπίσημες εκπτώσεις συνεχίζονται για ακόμα δέκα ημέρες με τη γνωστή ταμπέλα "προσφορές".

Ήδη, από το πρωί στις βιτρίνες των περισσοτερων εμπορικών καταστημάτων υπάρχουν οι ανάλογες αφίσες με τις μειώσεις τιμών να ξεπερνούν ακόμα το 70% και το 80%.

Φέτος, όμως, οι προσφορές δεν είναι απλά σημαντικές αλλά επιτακτικές. Με δεδομένο το υποτονικό αγοραστικό ενδιαφέρον, οι προσφορές θεωρούνται μονόδρομος.

Στην πλειοψηφία τους τα εμπορικά καταστήματα χαρακτήρισαν "παγωμένη" την αγορά ακόμα και τη περίοδο των εκπτώσεων και η προσέλευση των καταναλωτών δεν ήταν η αναμενόμενη.

Η απελπιστική κατάσταση στο λιανεμπόριο με την πτώση στον τζίρο και στην κατανάλωση να καταγράφουν απώλειες που ξεπερνούν το 30%.

Πολλές είναι οι μικρές επιχειρήσεις που ήδη έχουν κλείσει ενώ μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων κλείνουν καταστήματα.

Προκειμένου, λοιπόν, να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες και να απομακρύνουν την απειλή του "λουκέτου", επιλέγουν να "παίξουν" το τελευταίο τους χαρτί, μειώνοντας όσο περισσότερο γίνεται τις τιμές για το επόμενο δεκαήμερο.

Στον "χορό" θα μπουν μεγάλα πολυκαταστήματα και αλυσίδες από όλους τους κλάδους: από την ένδυση και την υπόδηση μέχρι τα είδη σπιτιού, τα καλλυντικά, τα έπιπλα ακόμα και τα ηλεκτρικά είδη.

Ωστόσο, οι προσφορές επιτρέπονται, βάσει συγκεκριμένων προϋποθέσεων και περιορισμών που ορίζει ο Νόμος.

Συγκεκριμένα επιτρέπονται οι προσφορές συγκεκριμένων προϊόντων ή προϊόντων ορισμένης κατηγορίας, για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβεί τις δέκα συνεχόμενες ημέρες, εφόσον αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα τιμή των προϊόντων, σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προσφερόμενα προϊόντα.

Σε κάθε περίπτωση, σημειώνεται, απαγορεύεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα. Επίσης, νέα προσφορά του ίδιου προϊόντος δεν επιτρέπεται πριν παρέλθουν εξήντα ημέρες από την προηγούμενη.

Ο υπεύθυνος κάθε εμπορικού καταστήματος οφείλει να ανακοινώνει τον οικείο Εμπορικό Σύλλογο για τις προσφορές που προτίθεται να κάνει, τουλάχιστον μία ημέρα πριν από την έναρξή τους. Στην ανακοίνωση αναφέρονται τα προσφερόμενα προϊόντα και η χρονική διάρκεια της προσφοράς.

Το μόνο σίγουρο είναι πως θα δοθεί μια μικρή "ανάσα" στην αγορά και στους επιχειρηματίες που ασφυκτιούν οικονομικά αλλά και στους καταναλωτές που θα μπορέσουν να κάνουν τις αγορές που δεν πρόλαβαν.