Οι “ηλεκτρονικές” κάρτες θα αντικαταστήσουν σταδιακά τα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών, σε μία προσπάθεια να γίνεται με πιο δίκαιο τρόπο η χρέωση των επιβατών.

Με αυτόν τον τρόπο η απόσταση, που διανύουν οι επιβάτες και ο χρόνος κατά τον οποίο πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους, θα υπολογίζεται με καλύτερο τρόπο, προς όφελος του επιβατικού κοινού.

Η “ηλεκτρονική κάρτα” θα έχει την μορφή πιστωτική κάρτας και θα χρεώνεται με μονάδες, τις οποίες θα εξαργυρώνει ο επιβάτης κατά τις μετακινήσεις, που πραγματοποιεί.

Επίσης η κάρτα θα έχει προσωπικό κωδικό, ο οποίος θα επιδεικνύεται σε περίπτωση ελέγχου και όπως αναφέρεται οι επιβάτες θα μπορούν να ανανεώνουν το υπόλοιπο της κάρτας μέσω διαδικτύου.

Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο, προχωρά η έναρξη διαγωνιστικής διαδικασίας για το έργο του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου μέσω ΣΔΙΤ. Μάλιστα, τις επόμενες μέρες θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος του διαγωνισμού και αμέσως μετά δρομολογείται η δημοπράτηση του.

Αντικείμενο του έργου είναι η υλοποίηση ενός ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, που θα εφαρμοσθεί στην γεωγραφική περιοχή αρμοδιότητος του ΟΑΣΑ και θα καλύπτει επιχειρησιακά το σύνολο των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αττικής.

Στο πλαίσιο του έργου ο ιδιώτης ανάδοχος θα αναλάβει την χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, λειτουργική υποστήριξη και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Όπως αναφέρει το Υπουργείο, το ελληνικό δημόσιο δεν «αγοράζει μια προμήθεια» αλλά μια ολοκληρωμένη υπηρεσία για την οποία η πληρωμή που καταβάλλει είναι ευθέως συνδεδεμένη με το επίπεδο υπηρεσιών που λαμβάνει.

Στο τέλος της δωδεκαετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο του συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση επιβατών και τη διαχείριση στόλου για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μέσω ΣΔΙΤ. Η υποβολή φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος αναμένεται εντός του Απριλίου 2011.