Πρόβλημα αποτελεί για τους κατοίκους των νησιωτικών περιοχών το κόστος των μετακινήσεών τους. Η κυβέρνηση αναζητεί τρόπους για να μειωθεί το ύψος των κομίστρων.

"Για το υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας δεν υπάρχει διάκριση μεταξύ των νησιών και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, είτε βρίσκονται στο Αιγαίο είτε στο Ιόνιο είτε στον Αργοσαρωνικό", είναι η απάντηση που δίνει με έγγραφό του προς τον βουλευτή της ΝΔ Νικόλαο Δένδια, ο υπουργός Θαλάσσιων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Ιωάννης Διαμαντίδης.

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή για το μεταφορικό ισοδύναμο στα νησιά του Ιονίου, ο υπουργός σημειώνει ότι "στόχος της ολοκληρωμένης μελέτης για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στην ελληνική ακτοπλοΐα, με έμφαση στα δρομολόγια των άγονων γραμμών στο πλαίσιο των επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, είναι η εξακρίβωση των δυνατοτήτων που υπάρχουν για την Πολιτεία, ώστε να προωθήσει - με μικρότερο ύψος κομίστρων- υπηρεσίες μεταφορών των πολιτών στο σύνολο του νησιωτικού μας συμπλέγματος".

Ο κ. Διαμαντίδης ενημερώνει επίσης τον κ. Δένδια ότι στο υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, συγκροτήθηκε επιτροπή υπό την υφυπουργό Ελπίδα Τσουρή, η οποία θα εξετάσει τον εξορθολογισμό του θεσμικού πλαισίου και του δικτύου ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, τον επιχειρησιακό σχεδιασμό για τη νησιωτική πολιτική και θα εισηγηθεί μέτρα για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού. "Στόχος της επιτροπής είναι να τεθούν άμεσες πολιτικές προτεραιότητες και να υπάρξουν στοχευμένες αποφάσεις, που θα αντιμετωπίζουν συνολικά τα προβλήματα", αναφέρει επίσης ο υπουργός.

Ο βουλευτής της ΝΔ Νικόλαος Δένδιας που είχε καταθέσει την ερώτηση στη Βουλή, είχε επισημάνει ότι θα πρέπει να συμπεριληφθούν οι ακτοπλοϊκές γραμμές των νήσων του Ιονίου πελάγους στην εφαρμογή Μεταφορικού Ισοδύναμου.

"Η αρχή του Μεταφορικού Ισοδύναμου αποσκοπεί στην εναρμόνιση των τιμών των εισιτηρίων των θαλάσσιων μεταφορών με αυτές των χερσαίων με κύρια κριτήρια τη χιλιομετρική απόσταση και την παροχή αναλόγου επιπέδου υπηρεσιών", είχε σημειώσει ο κ. Δένδιας, εκτιμώντας ότι "με αυτόν τον τρόπο μπορεί να αντισταθμιστεί το μεταφορικό ανταγωνιστικό μειονέκτημα της νησιωτικότητας, δια της επιδότησης με κοινοτικούς πόρους του κόστους μεταφοράς, ώστε και οι κάτοικοι των νησιωτικών περιοχών να μπορούν να απολαμβάνουν μεταφορικές υπηρεσίες με το ίδιο κόστος που αυτές παρέχονται στους κατοίκους ηπειρωτικών περιοχών".