Πώς ενημερώνονται οι Ευρωπαίοι πολίτες για θέματα που αναφέρονται στην ΕΕ, ποιους «αγωγούς» πληροφόρησης επιλέγουν κατά προτίμηση και πόσο τελικά εμπιστεύονται τους «ενδιάμεσους» φορείς, δηλαδή τα ΜΜΕ, είναι το θέμα έρευνας του Ευρωβαρόμετρου που δόθηκε στη δημοσιότητα και στην οποία οι Έλληνες εμφανίζονται σταθερά δύσπιστοι προς κάθε φορέα ενημέρωσης.

Κατά τα ευρήματα της έρευνας, το 66% δηλώνει «κακά πληροφορημένο» για την ειδησεογραφία της ΕΕ, ενώ το 32% δηλώνει «καλά πληροφορημένο». Στην κορυφή των «καλώς» ενημερωμένων πολιτών είναι οι Λουξεμβούργιοι και οι Σλοβάκοι, ενώ στον αντίθετο πόλο είναι οι Ισπανοί, Πορτογάλοι, Κύπριοι και Γάλλοι.

Από τα ΜΜΕ οι Ευρωπαίοι εμπιστεύονται το ραδιόφωνο (57%), την τηλεόραση (50%), τις εφημερίδες (42%) και το Ιντερνετ 35%. Το ραδιόφωνο εμπιστεύονται κυρίως οι Σουηδοί, Σλοβάκοι και Φινλανδοί, ενώ δυσπιστούν σ΄αυτό κυρίως οι Έλληνες. Η τηλεόραση συγκεντρώνει ελαφρά υπεροχή στις δηλώσεις «εμπιστοσύνης» έναντι των δηλώσεων «δυσπιστίας» (50% προς 45%) πλην της Ελλάδας, Γαλλίας, Ισπανίας και Ιταλίας, όπου υπερτερεί η δυσπιστία. Το Ιντερνετ χάνει σταδιακά σε αξιοπιστία - το εμπιστεύονται ωστόσο οι Σλοβάκοι, Τσέχοι, Δανοί, ενώ χαμηλή εμπιστοσύνη έχουν στη διαδικτυακή ενημέρωση οι Βρετανοί, Γάλλοι, Ισπανοί και Γερμανοί. Την ενημέρωση μέσω εφημερίδων εμπιστεύονται οι Ολλανδοί, Αυστριακοί, Σλοβάκοι, Βέλγοι, εντελώς στη μέση ισορροπούν οι Γάλλοι, ενώ και πάλι δυσπιστούν οι Έλληνες από κοντά με τους Βρετανούς.

Ως προς τη χρήση των ΜΜΕ τη μερίδα του λέοντος κερδίζει η τηλεόραση (85%) και ακολουθούν: ραδιόφωνο (56%), Ιντερνετ (45%), εφημερίδες (38%) και κοινωνικά δίκτυα (18%). Φυσικά, την τηλεόραση επιλέγουν κατά κύριο λόγο οι ηλικίες άνω των 55 ετών, όπως επίσης και τις εφημερίδες. Στο ραδιόφωνο στρέφεται κυρίως η ηλικία των 40-54 ετών, ενώ στο Ιντερνετ και τα κοινωνικά δίκτυα οι ηλικίες των 15-24 ετών.

Για τα μεγάλα ευρωπαϊκά θέματα, ωστόσο, η κατάταξη αλλάζει - οι πολίτες ενημερώνονται κατά κύριο λόγο από την τηλεόραση (81%), τις εφημερίδες (49%), το ραδιόφωνο (34%) και το Ιντερνετ (26%), ενώ συγκεκριμένες πληροφορίες για την ΕΕ οι Ευρωπαίοι πολίτες αντλούν από την τηλεόραση, τις εφημερίδες, το Ιντερνετ, το ραδιόφωνο, την οικογένεια και τους φίλους, τα περιοδικά, τα βιβλία και τις εκδηλώσεις-σεμινάρια-συνέδρια. Και στο ερώτημα αυτό ωστόσο παρουσιάζονται εθνικές διαφοροποιήσεις, καθώς για τις ευρωπαϊκές πολιτικές υποθέσεις τον κύριο λόγο γενικά έχει η τηλεόραση, πλην όμως επιλέγουν τις εφημερίδες για την ενημέρωσή τους οι Φινλανδοί, Σουηδοί, Δανοί, Ολλανδοί, Γερμανοί και Ιταλοί. Το ραδιόφωνο επιλέγουν οι Βέλγοι και Σλοβάκοι, ενώ το Ιντερνετ οι Λετονοί και Εσθονοί. Για να αντλήσουν, όμως, συγκεκριμένες πληροφορίες ευρωπαϊκού περιεχομένου και πάλι οι Ευρωπαίοι δηλώνουν ως πηγή ενημέρωσης την τηλεόραση, πλην των Φινλανδών, Σουηδών, Δανών, Ολλανδών και Εσθονών που προτιμούν το Ιντερνετ και των Αυστριακών, Γερμανών, Λουξεμβούργιων που προτιμούν τις εφημερίδες.

Τέλος, το 1/4 των Ευρωπαίων δηλώνει πως προστρέχει αραιά στα ΜΜΕ - σε αυτή την κατηγορία προηγούνται οι Πορτογάλοι, Ρουμάνοι, Έλληνες, Βούλγαροι και Ισπανοί.