current views are: 1

13 Νοεμβρίου 2013
Δημοσίευση17:10

«Πρόταση των ιδιωτικών ΚΤΕΟ το… κατ’ οίκον πρόστιμο των 400 ευρώ»

Την ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ μελετά το υπουργείο Μεταφορών προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων που κυκλοφορούν.

Δημοσίευση 17:10’
αρθρο-newpost

Την ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ μελετά το υπουργείο Μεταφορών προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων που κυκλοφορούν.

Ρεπορτάζ: Τιτίκα Ανουσάκη

Την ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ μελετά το υπουργείο Μεταφορών προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων που κυκλοφορούν.

Σύμφωνα με το σχέδιο θα γίνεται διασταύρωση των στοιχείων από τη βάση που διατηρούν τα ΚΤΕΟ με τη βάση του υπουργείου Οικονομικών βάση της οποίας εκδίδονται τα τέλη κυκλοφορίας.

Οι σκέψεις που φέρεται είχε το υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με δημοσιεύματα, οι οποίες είχαν να κάνουν με ειδοποιητήρια σε ιδιοκτήτες που έχουν αμελήσει να περάσουν τα οχήματά τους να λαμβάνουν ειδοποιητήριο ακόμα και από τις εφορίες και να απειλούνται και με το προβλεπόμενο πρόστιμο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ύψους 400 ευρώ, διαψεύσθηκαν το βράδυ της Τετάρτης από το υπουργείο Μεταφορών, με την παρακάτω ανακοίνωση:

«Το τελευταίο τετράμηνο, από το υπουργείο υπάρχει εντονότατο ενδιαφέρον να γίνει καταγραφή των μη ελεγχθέντων αυτοκινήτων από τα ΚΤΕΟ με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων μόνο για λόγους οδικής ασφάλειας και περιβαλλοντικούς λόγους. Τα ποσά των προστίμων που αναγράφονται σε δημοσιεύματα αφορούν τα πρόστιμα που προβλέπει ο Κ.Ο.Κ. κατά τον έλεγχο των αυτοκινήτων στους δρόμους και σε καμία περίπτωση δεν συνδέονται με την πρόθεση του υπουργείου για την καταγραφή των μη ελεγχθέντων αυτοκινήτων. Κάθε άλλη πληροφόρηση είναι ανακριβής».

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία περίπου 2,5 εκατομμύρια ΙΧ και 750.000 μηχανάκια κυκλοφορούν χωρίς να έχει γίνει τεχνικός έλεγχος. Οι επιπτώσεις για τους ασυνεπείς οδηγούς είναι:

Κόστος ΚΤΕΟ περίπου 50 ευρώ.

Πρόστιμο για καθυστέρηση 17 ευρώ για ένα μήνα, 33 ευρώ από 1 έως 6 μήνες και 65 ευρώ από 6 μήνες και πάνω.

Τις τελευταίες ημέρες στα ΚΤΕΟ παρατηρείται «συνωστισμός» καθώς η «απειλή» της εφορίας, που είδε το φως της δημοσιόητητας, κινητοποίησε ιδιοκτήτες οχημάτων να σπεύσουν για να περάσουν τα αυτοκίνητά τους από τεχνικό έλεγχο.

Όπως λέει στο newpost.gr ο κ. Γιάννης Αυγέρης, τεχνικός διευθυντής ΚΤΕΟ, «τα ΚΤΕΟ ουδέποτε ζήτησαν την επιβολή προστίμων σε όσους δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από τεχνικό έλεγχο».

«Δεν συμφωνούμε με τα πρόστιμα», λέει, «ζητούμε όμως την κινητοποίηση ώστε να μειωθεί η αποχή και να ελέγχονται τα οχήματα», ενώ ανέφερε χαρακτηριστικά πως μόλις χθες και μετά το θόρυβο που προέκυψε με τα πρόστιμα και το ΚΤΕΟ ιδιοκτήτης αυτοκινήτου – μοντέλο του ’95- πέρασε για πρώτη φορά τον τεχνικό έλεγχο.

Τοποθέτηση που φαίνεται, πάντως, να διαψεύδεται, από πηγές του υπουργείου Μεταφορών, που αναφέρουν:

Η αποστολή του προστίμου για ανέλεγκτα οχήματα στα σπίτια των ιδιοκτητών, αφορά πρόταση των ιδιοκτητών των ιδιωτικών ΚΤΕΟ προς το υπουργείο, ωστόσο όμως δεν μπορεί να υλοποιηθεί μιας και είναι ανέφικτη η αντιπαραβολή στοιχείων των ελέγχων με τα αντίστοιχα στοιχεία του μητρώου αυτοκινήτων. Μάλιστα επισημαίνουν ότι «δεν είναι καταγεγραμμένα τα οχήματα που πέρασαν ΚΤΕΟ το 2011 έως και τον Δεκέμβριο του 2012 στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων , ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν τα στοιχεία τους». Τέλος, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η παράβαση, όπως και κάθε παράβαση του ΚΟΚ, βεβαιώνεται από την Τροχαία, ως εκ τούτου δεν μπορεί να αποστέλλεται από το υπουργείο Μεταφορών και για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση.

Ο Έλληνας εκτός από το ΚΤΕΟ «ξέχασε» και το σέρβις

Η κρίση έχει οδηγήσει του Έλληνες στην παραμέληση των οχημάτων τους καθώς φροντίζουν μόνο για τα βασικά. Όπως λέει στο newpost.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Σταματιάδης, «φέρνουν τα αυτοκίνητα μόνο για αυτά που θεωρούν απαραίτητα: φρένα και συμπλήρωση- και όχι αλλαγή- λαδιών». «Παίρνω τα αυτοκίνητα να τα πάω μια βόλτα να τα ελέγξω και τα μισά δεν έχουν ασφάλεια», λέει χαρακτηριστικά.

Όπως εξηγεί η κατάσταση είναι δραματική: σπασμένοι καθρέφτες, χαλασμένα φανάρια, σπασμένα φώτα καλυμμένα πρόχειρα με νάιλον, μηχανικά προβλήματα.

Κρίση και έλλειψη οδικής παιδείας μετατρέπουν τα αυτοκίνητα σε «ωρολογιακές βόμβες» στους δρόμους της χώρας. Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Κώστα Στεφανή τα ανέλεγκτα αυτοκίνητα είναι αποτέλεσμα της κρίσης.

«Το ΚΤΕΟ είναι μια πάρα πολύ σοβαρή υπόθεση εφόσον γίνεται σωστά, καθώς προλαμβάνει επικίνδυνες καταστάσεις στους δρόμους», εξηγεί και όπως εκτιμά «πως το όλο θέμα, είναι θέμα οδικής διαπαιδαγώγησης. Με το να βάλεις τεράστιο πρόστιμο δεν του μαθαίνεις πως παραμελώντας το αυτοκίνητο θέτει σε κίνδυνο τον εαυτό του, την οικογένειά του, τα παιδιά του και τον απέναντί του».

Όπως εκτιμά η αύξηση των προστίμων δεν προσθέτει σοβαρή οδική συνείδηση, κάτι που μπορεί να γίνει μόνο με την ένταξη της κυκλοφοριακής διαπαιδαγώγησης από τις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης, ακόμα και από το νηπιαγωγείο. «Το μόνο βέβαιο είναι πως το πρόβλημα δεν λύνεται με τα πρόστιμα», καταλήγει.


σχετικα αρθρα