Το Μεταφορών παρέδωσε την... ευθύνη, η Περιφέρεια δεν παρέλαβε

Το Μεταφορών παρέδωσε την... ευθύνη, η Περιφέρεια δεν παρέλαβε

Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου

Έχει προηγηθεί σειρά δημοσιογραφικών ερευνών και ρεπορτάζ- πάντα με αφορμή της πλημμύρες στην Αττική και κυρίως τη γέφυρα στην Περαιώς και Χαμοστέρνας – για την αναζήτηση αρμοδιοτήτων και τον καταλογισμό ευθυνών.

Το μυστήριο τελικά λύθηκε: ΔΕΝ υπάρχει αρμόδιος!

Οι κεντρικοί οδικοί άξονες του λεκανοπεδίου -Συγγρού, Κηφισίας, Πειραιώς κλπ- δεν ανήκουν πουθενά. Είναι ορφανές περιοχές που δεν τις διεκδικεί αλλά και δεν τις αποδέχεται κανείς.

Όταν θεσπίστηκε ο «Καλλικράτης» στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, το δέλεαρ για τους υποψηφίους ήταν μια φράση που τότε προκάλεσε θυμηδία: «οι μικροί πρωθυπουργοί».

Μπορεί να γέλασαν τότε, έσπευσαν όμως, δήμαρχοι και περιφερειάρχες, να διεκδικήσουν το ρόλο- και η κρίση ήδη είχει ξεσπάσει, κανείς δεν μπορεί να πει πως δεν γνώριζε την οικονομική κατάσταση που επρόκειτο να αντιμετωπίσουν.

Τώρα οι «μικροί πρωθυπουργοί» δεν παραλαμβάνουν τα... χαρτοφυλάκιά τους παρόλο που έχουν εγκαταστασθεί στα μικρά τοπικά... Μέγαρα Μαξίμου.

Όπως συνέβη και στην Αττική, όπου το υπουργείο Μεταφορών παρέδωσε στην Περιφέρεια – από τη εποχή Βορίδη- την αρμοδιότητα συντήρησης των μεγάλων δρόμων του λεκανοπεδίου. Ο τότε υπουργός υπέγραψε την παράδοση.

Ο περιφερειάρχης, όμως, μέχρι σήμερα, δεν έχει υπογράψει ότι παρέλαβε!

«Φυσικά και δεν υπογράφουμε το πρωτόκολλο παραλαβής», λέει στο newpost ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Αθανάσιος Σπονδυλίδης. «Για να συντηρήσουμε αυτούς τους δρόμους χρειαζόμαστε 60 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Έχουμε λάβει μόλις 58 εκατομμύρια για ολόκληρη την τετραετία. Πώς θα αναλάβουμε αυτήν την ευθύνη χωρίς πόρους»;

Τί γίνεται λοιπόν στην πράξη;

«Κάνουμε ό,τι μπορούμε ως περιφέρεια, όπου έχουμε τη δυνατότητα παρεμβαίνουμε γιατί υπάρχει και βούληση και ευαισθησία, αλλά την αρμοδιότητα -άρα και την ευθύνη- δεν την δεχόμαστε», εξηγεί ο κ. Σπονδυλίδης..

Όσο για τα αντιπλημμυρικά έργα, εξηγεί: «Έχουμε εντοπίσει περίπου 60 σημεία στην Αττική, προβληματικά λογω κακοτεχνιών. Κάποια τα έχουμε λύσει με διάφορους τρόπους. Ένα από αυτά είναι η περιβόητη γέφυρα της Χαμοστέρνας. Εκεί κάναμε μια παρέμβαση στους αγωγούς ομβρύων και το λύσαμε, όμως διαπιστώθηκε ότι υπήρχε και δέυτερο πρόβλημα λίγα μέτρα μακριά από τη γέφυρα, εκεί που βρίσκονται οι γραμμές του ΟΣΕ. Ουσιαστικά τα τελευταία χρόνια η γέφυρα είναι “θύμα” και όχι “θύτης” της πλημμύρας. Για το σημείο που έχουμε εντοπίσει τη δεύτερη κακοτεχνία, στις γραμμές, είμαστε στη διαδικασία της μελέτης».

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο