Μόλις 3.000 παλαιά αυτοκίνητα έχουν οδηγηθεί στα κέντρα ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ στο πρώτο 10ήμερο εφαρμογής του μέτρου της απόσυρσης όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2009 ο αριθμός των Ι.Χ. που αποσύρθηκαν είχε ξεπεράσει τις 20.000! Ο ρυθμός των αποσυρόμενων Ι.Χ. στο πρώτο 10ήμερο του 2011 με το αντίστοιχο του 2009 καταγράφει πτώση 85%.

Ωστόσο, στη φετινή απόσυρση το όφελος των κατόχων παλαιών αυτοκινήτων συνδέεται μόνο με αγορά καινούριου Ι.Χ. ενώ σε εκείνη του 2009 οι καταναλωτές είχαν να λαμβάνουν χρήματα ακόμη και αν απλά το απέσυραν ενώ στη διαδικασία αντικατάστασης υπήρχε η επιλογή απόκτησης καινούριου ή μεταχειρισμένου οχήματος και βέβαια με πολύ υψηλότερο οικονομικό όφελος...

Πτώση πωλήσεων
Επίσης, η απόσυρση του 2009 διήρκεσε μόλις ένα μήνα κατά τον οποίο αποσύρθηκαν 78.000 αυτοκίνητα ενώ η διάρκεια του τωρινού μέτρου έχει ισχύ έως τις 20 Δεκεμβρίου οπότε οι κάτοχοι παλαιών Ι.Χ. έχουν στη διάθεσή τους 10 μήνες. Παραδοσιακά οι δύο πρώτοι μήνες στην αγορά αυτοκινήτου δίνουν το στίγμα για το τι μέλλει γενέσθαι στον κλάδο την υπόλοιπη χρονιά. Το Φεβρουάριο οι πωλήσεις καινούριων Ι.Χ. κατέγραψαν πτώση 49,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι και στους δύο πρώτους μήνες του 2011 η πτώση των πωλήσεων άγγιξε το 60%, επομένως είναι δικαιολογημένη η αναστάτωση στον κλάδο.

Ωστόσο, τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης αναμένεται να φανούν το Μάρτιο αλλά και πάλι οι προβλέψεις στελεχών της αγοράς δεν είναι ιδιαίτερα θετικές.

Μάλιστα από τα 16.000 καινούρια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τους δύο πρώτους μήνες του 2011, σε σχέση με τα 40.500 νέα Ι.Χ. του 2010, τα 5.000 αφορούσαν σε εταιρικά αυτοκίνητα (Fleet cars) τα οποία φαίνεται πως ανέβασαν τα νούμερα των ταξινομήσεων. Το Φεβρουάριο τα εταιρικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα 2.400 οχήματα εκ των οποίων τα 800 αποκτήθηκαν από την Coca-Cola λόγω ανανέωσης του στόλου της. Αν αφαιρέσει κανείς από τα 6.988 νέα Ι.Χ. που πουλήθηκαν το Φεβρουάριο τα εταιρικά αυτοκίνητα τα οποία δίνονται σε πολύ χαμηλότερες τιμές από εκείνες που διατίθενται σε ιδιώτες καταναλωτές, τότε θα αντιληφθεί πως μόλις 4.588 καινούρια αυτοκίνητα διατέθηκαν σε ιδιώτες καταναλωτές...

Οπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς στην «Η», οι τράπεζες δεν εγκρίνουν εύκολα αιτήσεις για αγορά Ι.Χ., με αποτέλεσμα να έχει «στεγνώσει» όλη η αγορά αυτοκινήτου από μετρητά. Αλλά και η εξαίρεση των μεταχειρισμένων Ι.Χ. από το μέτρο της απόσυρσης έχει αφαιρέσει το δικαίωμα σε χιλιάδες ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων να τα αντικαταστήσουν καθώς η απόκτηση ενός μικρομεσαίου μοντέλου στοιχίζει τουλάχιστον 10.000 ευρώ ενώ η αγορά ενός αντίστοιχου μεταχειρισμένου στοιχίζει έως και 50% φθηνότερα.

Οσον αφορά στην πορεία της αγοράς για το 2011 οι απόψεις διίστανται και σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριο οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. θα κυμανθούν στα περσινά επίπεδα και θα ανέλθουν στις 140.000 οχήματα, ενώ σύμφωνα με το απαισιόδοξο σενάριο οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων θα ξεπεράσουν οριακά τις 100.000 νέα Ι.Χ.

Τάσεις
Η πορεία της απόσυρσης μέχρι σήμερα έχει «παγώσει» τα χαμόγελα τόσο των εισαγωγέων όσο και των εμπόρων.

Μάλιστα κάποιοι εισαγωγείς, διαβλέποντας την όχι και τόσο επιτυχημένη πορεία της απόσυρσης δεν έχασαν την ευκαιρία να απολύσουν αρκετούς υπαλλήλους τους την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου.

Οσον αφορά στο μέτρο της απόσυρσης είναι πλέον γεγονός πως οι κάτοχοι παλαιών Ι.Χ. που τα έχουν αποσύρει, αναζητούν να παραχωρήσουν το δικαίωμά τους σε κάποιον άλλον ιδιώτη καταναλωτή έναντι 300 ευρώ και άνω ή να το δώσουν ως προκαταβολή για την απόκτηση κάποιου μεταχειρισμένου αξίας έως 3.000 ευρώ.

Πτώση 49,1% στις πωλήσεις
Το Φεβρουάριο οι πωλήσεις καινούριων Ι.Χ. κατέγραψαν πτώση 49,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι, και τους δύο πρώτους μήνες του 2011 η πτώση των πωλήσεων άγγιξε το 60%, επομένως είναι δικαιολογημένη η αναστάτωση στον κλάδο.

Εταιρικά Ι.Χ.
Από τα 16.000 καινούρια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τους δύο πρώτους μήνες του 2011, σε σχέση με τα 40.500 νέα Ι.Χ. του 2010, τα 5.000 αφορούσαν σε εταιρικά αυτοκίνητα.