Θέλετε να χάσετε κάποια περιττά κιλά και ενώ πιστεύετε ότι κάνετε υγιεινές επιλογές ο δείκτης της ζυγαριάς δεν πέφτει. Τι κάνετε λάθος;

Λάθος Νο 1: Δεν τρώτε πρωινό

Το να παραλείπετε κάποια γεύματα δεν είναι καλή ιδέα. Προσπαθώντας να προλάβει τις στερήσεις το σώμα σας μπαίνει στη διαδικασία να αποθηκεύει περισσότερο λίπος και να καίει λιγότερες θερμίδες, επιβραδύνοντας τις καύσεις του. Ένα καλό πρωινό ξυπνά κάθε μέρα το μεταβολισμό σας, ο οποίος κατά τη διάρκεια της νύχτας χαλαρώνει και αδρανεί. Το πρωινό πρέπει να είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας και όχι ένα γεύμα στο πόδι, τρέχοντας να προλάβετε να πάτε στη δουλειά.
Τι να κάνετε: Αν δεν έχετε πολύ χρόνο το πρωί ετοιμάστε το πρωινό σας από το βράδυ. Ένα τοστ ολικής αλέσεως με γαλοπούλα (χωρίς τυρί) με ένα ποτήρι γάλα 2% είναι καλή πρόταση για να ξεκινήσετε τη μέρα σας χωρίς να πεινάσετε κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Λάθος Νο 2: Τρώτε πολύ γρήγορα

Συχνά καταπίνουμε την τροφή μας αμάσητη όταν βιαζόμαστε. Κι όμως χρειάζετε να τρώτε όσο πιο αργά μπορείτε. Ακριβώς όπως γίνεται και με το slow food, ένα διεθνές κίνημα που εναντιώνεται στη μόδα των fast food και μας καλεί να ανακαλύψουμε ξανά το φαγητό ως πηγή απόλαυσης.
Τι να κάνετε: Μια συνειδητή προσπάθεια να απολαύσετε το φαγητό σας. Αφήστε κάτω το πιρούνι και το μαχαίρι όσο μασάτε τη μπουκιά σας. Δώστε την ευκαιρία στον εαυτό σας να αντιληφθεί με τι ακριβώς τρέφεται. Οι ειδικοί θεωρούν το αργό μάσημα ως τον πιο φθηνό τρόπο αδυνατίσματος. Θα καταλάβετε ότι τρώτε πολύ γρήγορα από το αν μιλάτε με γεμάτο το στόμα, αν παθαίνετε λόξυγκα, αν το γεύμα σας διαρκεί 12 λεπτά και όχι 20 – 30 λεπτά (τόσο είναι το διάστημα που χρειάζεται ο εγκέφαλός σας να πάρει το μήνυμα ότι χόρτασε), αν δεν μπορείτε να θυμηθείτε τι φάγατε το μεσημέρι…

Λάθος Νο 3: Αγοράζετε πολλά λαχανικά

Μπορεί οι συστάσεις των ειδικών για κατανάλωση πολλών λαχανικών να είναι σωστοί όμως οι βιταμίνες και τα θρεπτικά στοιχεία στα φρούτα και τα λαχανικά μειώνονται από τη στιγμή της συγκομιδής τους. Αυτό σημαίνει ότι όσο πιο μεγάλο διάστημα έχει περάσει από την ώρα που τα αγοράσετε, τόσο λιγότερα θρεπτικά στοιχεία περιέχουν. Μετά από περίπου μια βδομάδα στο ψυγείο, για παράδειγμα, το σπανάκι διατηρεί μόλις το μισό φυλλικό οξύ και περίπου το 60% της λουτεΐνης (αντιοξειδωτικό που σχετίζεται με την υγεία των ματιών). Το μπρόκολο χάνει περίπου το 62% των φλαβονοειδών του (αντιοξειδωτικές ενώσεις που προστατεύουν από τον καρκίνο και τις παθήσεις της καρδιάς) μέσα σε 10 μέρες!
Τι να κάνετε: Αγοράζετε μικρότερες ποσότητες τουλάχιστον δυο φορές τη βδομάδα.

Λάθος Νο 4: Χρησιμοποιείτε αλάτι και όχι μπαχαρικά και αρωματικά

Τα αρωματικά και τα μπαχαρικά δεν ενισχύουν απλώς τη γεύση χωρίς να προσθέτουν λιπαρά ή νάτριο – πολλά από αυτά τα συστατικά που περιέχουν σας προστατεύουν αφού είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά.
Τι να κάνετε: Αντικαταστήστε το αλάτι με ρίγανη, λεμόνι, θυμάρι, μαϊντανό, άνηθο. Θα δώσετε έξτρα γεύση και θα μειώσετε την κατακράτηση υγρών.

Λάθος Νο 5: Δεν πίνετε πολύ νερό

Χρειάζεται να πίνετε τουλάχιστον ενάμιση λίτρο νερό την ημέρα όταν κάνετε δίαιτα – όχι υγρά, μόνο νερό. Επιταχύνονται ο μεταβολισμός και η διαδικασία καύσης των θερμίδων. Σύμφωνα με έρευνα από το Κέντρο Κλινικών Ερευνών στο Βερολίνο αν πίναμε ενάμισι λίτρο νερό την ημέρα θα καίγαμε μέσα σε ένα χρόνο 17.400 θερμίδες (ισοδυναμεί με δυόμισι κιλά το χρόνο, χωρίς προσπάθεια!).
Τι να κάνετε: Πανεπιστημιακές έρευνες έχουν δείξει ότι 1 ποτήρι νερό πριν το βραδινό ύπνο μειώνει σημαντικά το αίσθημα της μεταμεσονύκτιας πείνας, ενώ, 1 ποτήρι νερό  το πρωί με λίγο χυμό λεμονιού έχει αποτοξινωτική δράση.