Την ιδιαίτερη σημασία που δίνει η κυβέρνηση στο θέμα της οδικής ασφάλειας επανέλαβε για άλλη μια φορά ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, μιλώντας στην 5η Συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, την πρώτη επίσημη μετά το νόμο που ψηφίσθηκε για τη θεσμοθέτηση του οργάνου, που καθιστά τις εισηγήσεις του δεσμευτικού χαρακτήρα.

"Πρέπει να μιλάμε για εγκλήματα και όχι ατυχήματα", τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας και υπογράμμισε πως "πέρα από μία άλλη πολιτική, πρέπει να εμπνεύσουμε και μία άλλη αντίληψη".

Αναφερόμενος στο "Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα 2011 - 2020", ο υπουργός τόνισε ότι αναπτύσσεται σε πολλά επίπεδα, αλλά δύο είναι τα βασικότερα: α) Η αντίληψη, η αγωγή, η κουλτούρα και β) Οι συγκεκριμένες, σαφείς, εξειδικευμένες, μετρήσιμες δράσεις". Κι αυτό, όπως εξήγησε, γιατί δεν υπάρχει διάρκεια και συστηματικότητα επί του θέματος στην καθημερινή ζωή.

Μάλιστα, παρότρυνε προσωπικότητες από τον πολιτικό και επιστημονικό χώρο και γνωστά πρόσωπα από τους καλλιτεχνικούς κύκλους να αναφέρονται δημοσίως στην οδική ασφάλεια, επισημαίνοντας ότι κατ' αυτόν τον τρόπο προσφέρουν μεγάλο έργο για την εμπέδωση των κινδύνων στην κοινή γνώμη.

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας, ανέφερε ότι "το στρατηγικό σχέδιο 2011-2020 συγκροτεί σε ένα ενιαίο σώμα τις επιμέρους πολιτικές που εφαρμόζουν τα διάφορα Υπουργεία. Ήδη, υπήρξαν τα πρώτα θετικά αποτελέσματα του 2010, με μείωση των νεκρών κατά 183 άτομα. Εξίσου αισόδοξα, είπε, "είναι και τα στατιστικά στοιχεία του πρώτου 2μήνου του 2011 με 50 νεκρούς λιγότερους, χωρίς να πρέπει να επαναπαύεται κανείς.