current views are: 1

13 Ιανουαρίου 2014
Δημοσίευση05:20

Η θέση στο δημόσιο που άλλοτε «αγόραζε» την ψήφο έγινε… λίγα κιλά κρέας

Σε πανελλήνια πρωτοτυπία προχώρησε υποψήφιος δήμαρχος της Μυκόνου, που για να εξασφαλίσει την εύνοια και σε λίγους μήνες την ψήφο των συντοπιτών του, μοίρασε κουπόνια αξίας 20 ευρώ, με δώρο κρέας από κρεοπωλείου του νησιού. 

Δημοσίευση 05:20’
αρθρο-newpost

Σε πανελλήνια πρωτοτυπία προχώρησε υποψήφιος δήμαρχος της Μυκόνου, που για να εξασφαλίσει την εύνοια και σε λίγους μήνες την ψήφο των συντοπιτών του, μοίρασε κουπόνια αξίας 20 ευρώ, με δώρο κρέας από κρεοπωλείου του νησιού. 

Ρεπορτάζ: Σταυριανή Καραμανίδη 

Σε πανελλήνια πρωτοτυπία προχώρησε υποψήφιος δήμαρχος της Μυκόνου, που για να εξασφαλίσει την εύνοια και σε λίγους μήνες την ψήφο των συντοπιτών του, μοίρασε κουπόνια αξίας 20 ευρώ, με δώρο κρέας από κρεοπωλείου του νησιού. 

Η προσφορά έγινε στο πλαίσιο της… προεκλογικής καμπάνιας του υποψηφίου δημάρχου, όπως παραδέχτηκε ο ίδιος, στο newpost.gr.
«Συνδύασα τον τερπνό μετά του ωφελίμου. Να ανακουφίσω τις φτωχές οικογένειες του νησιού και ταυτόχρονα να προβάλλω την υποψηφιότητά του. Ήταν ένας τρόπος προβολής του ονόματός μου, αλλά χρήσιμος», λέει ο οικονομολόγος Αστέρης Μακρής, επικεφαλής της παράταξης, «Νέα Μύκονος – Αλλαγή τώρα». 

Φυσικά το φαινόμενο δεν είναι καθόλου καινούριο για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς το προεκλογικό ρουσφέτι είναι εξαιρετικά διαδεδομένη πρακτική. Αυτό που έχει αλλάξει με τα χρόνια είναι το αντικείμενο της «συναλλαγής». Αν κάποτε το αίτημα του ψηφοφόρου ή η υπόσχεση του υποψηφίου ήταν μια θέση στο δημόσιο, σήμερα –στα χρόνια της κρίσης- φτάσαμε στα λίγα κιλά κρέατος, που κόστισαν 1.400 ευρώ. 

«Συνολικά τα κουπόνια ήταν 70, αξίας 20 ευρώ το καθένα. Η προσφορά έγινε από την παράταξή μας, αν και στην ουσία εγώ προσωπικά τα επιβαρύνθηκα», εξηγεί ο κ. Μακρής στο newpost, εξηγώντας ότι ο στόχος, αλλά και οι δράσεις που έχει αναπτύξει η παράταξή του είναι κυρίως κοινωνικοί. 

«Έχουμε δύο τοπικούς φορείς στη Μύκονο, ένα σύλλογο Εθελοντών κι ένα σύλλογο Αλληλεγγύης. Πρόκειται για καθαρά ιδιωτικές, εθελοντικές πρωτοβουλίες για να βοηθήσουμε τους άπορους του νησιού. Γιατί υπάρχουν και τέτοιοι στη Μύκονο. Δεν είναι όλοι επιχειρηματίες και πλούσιοι. Φτιάξαμε αυτά τα κουπόνια που διατέθηκαν μέσω των φορέων σε 70 οικογένειες. Δεν βγήκαμε να τα μοιράσουμε στην πλατεία», υποστηρίζει ο ίδιος. 

Ωστόσο, ο συλλογικός χαρακτήρας της δράσης, μοιάζει να αναιρείται από το ίδιο το προσωποποιημένο κουπόνι, όπου φιγουράρει φαρδιά πλατιά η φωτογραφία και οι ευχές του υποψηφίου. «Ήταν προτιμότερο να ενεργήσω έτσι, να μοιράσω το κρέας στους ανθρώπους, από το να δώσω χρήματα σε εφημερίδες και ραδιόφωνα για να προβληθώ. Τουλάχιστον έτσι έπιασαν τόπο τα λεφτά», σχολιάζει ο κ. Μακρής, εξαγγέλλοντας μέσω του newpost ότι λίγο πριν από το Πάσχα, θα επαναλάβει το… προεκλογικό βοήθημα στους Μυκονιάτες ψηφοφόρους.


σχετικα αρθρα