Μείωση στα θανατηφόρα τροχαία, αλλά μεγάλη αύξηση στους σοβαρά τραυματίες παρατηρείται σε έρευνα του   Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης για τα τροχαία ατυχήματα του 2010.

Η έρευνα, που είδε χθες το φως της δημοσιότητας, πραγματοποιήθηκε από τον διευθυντή του Εργαστηρίου, καθηγητή Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη, τον διδάκτορα του Πολυτεχνείου Κρήτης, Μιχάλη Νικολαράκη και τον επίκουρο καθηγητή Μιχάλη Δούμπο.

Έτσι, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας “το 2010 καταγράφηκε μείωση μόνο στα θανατηφόρα ατυχήματα και στους νεκρούς. Στις υπόλοιπες κατηγορίες είχαμε αυξήσεις με τη μεγαλύτερη 5,1% στους σοβαρά τραυματίες. Συνολικά έγιναν 297 περισσότερα ατυχήματα και οι παθόντες αυξήθηκαν κατά 244 άτομα σε σχέση με το 2009.

Οι νεκροί μειώθηκαν κατά 182 (1.281 από 1.463) επιτυγχάνοντας το βραχυπρόθεσμο στόχο που είχε τεθεί από την αρχή του έτους για μείωσή τους κατά 100 άτομα, αλλά μένοντας μακριά από τον μακροπρόθεσμο στόχο του «καθ’ οδόν 2006-2010» των 1.010 νεκρών για το 2010 με απόκλιση 271 ατόμων. Με λίγη ακόμα προσπάθεια όμως μπορεί να επιτευχθεί το 2011 αυτός ο στόχος, ώστε η χώρα μας να υπολείπεται κατά ένα μόνο έτος των υπολοίπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι μειώσεις δεν ήταν ομοιόμορφες σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος, καθώς σε 12 νομούς διαπιστώθηκε αύξηση σε όλες τις κατηγορίες ατυχημάτων και παθόντων.

Η μείωση κατά 10% περίπου στην κατανάλωση της αγοράς των καυσίμων (9,5% οι βενζίνες και 11% το πετρέλαιο κίνησης), μπορεί να αντιστοιχηθεί σε μείωση κατά 10% περίπου των διανυθέντων χιλιομέτρων κάθε οχήματος (οχηματοχιλιόμετρα) σε σχέση με το 2009. Αν λοιπόν γίνει αναγωγή των δεδομένων του 2010 τότε θα έπρεπε σε όλα τα ατυχήματα και τους παθόντες να είχαμε μείωση κατά 10% για να είμαστε στα επίπεδα του 2009, πράγμα όμως που δεν συνέβη”.

Όσον αφορά τους πιο επικίνδυνους νομούς από άποψη τροχαίων, στην πρώτη θέση βρίσκεται ο νομός Δωδεκανήσου ο οποίος το 2009 ήταν εικοστός. Στη δεύτερη θέση επανήλθε ο νομός Φθιώτιδας και στην τρίτη ο νομός Αρκαδίας.