Μάθε ό,τι χρειάζεται για τα λιπαρά που ευεργετούν την υγεία σου και πρόσθεσε περισσότερα Ω-3 στη διατροφή σου.

Στο άκουσμα και μόνο της λέξης «λιπαρά» ενδεχομένως να σκέφτεσαι ότι πρέπει να μείνεις μακριά – για το καλό της υγείας και της γραμμής σου. Υπάρχουν όμως και ορισμένα που πρέπει οπωσδήποτε να εντάξεις στη διατροφή σου.

Ο πιο βασικός διαχωρισμός τους είναι σε κορεσμένα και ακόρεστα. Από αυτά, η δεύτερη κατηγορία είναι αυτή που ωφελεί τον οργανισμό σου και εδώ ανήκουν τα Ω λιπαρά οξέα. Είναι απαραίτητα για την υγεία μας, καθώς αποτελούν συστατικά δημιουργίας των κυττάρων, μιας και ο μοναδικός τρόπος λήψης τους είναι μέσω της τροφής, αφού ο οργανισμός μας αδυνατεί να τα παράγει από μόνος του. Τι κάνουν:

*Ελέγχουν την «κακή» χοληστερίνη (LDL), μειώνουν την πίεση του αίματος και, επομένως, τις πιθανότητες εμφάνισης παθήσεων της καρδιάς. Προσφέρουν ήπιες αντιθρομβωτικές ιδιότητες και γι' αυτό μειώνουν τις πιθανότητες εμφράγματος και εμφάνισης αρρυθμίας.
* Συντελούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και ενισχύουν τη διανοητική λειτουργία.
*Προφυλάσσουν από την κατάθλιψη.
*Μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνων του παχέος εντέρου και προστάτη.
*Μετριάζουν τη φλεγμονή, ειδικά αυτή που συνδέεται με αυτοάνοσα νοσήματα.
*Διατηρούν την επιδερμίδα σφριγηλή και απαλλαγμένη από ρυτίδες.
*Διατηρούν την υγεία των ματιών και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης οφθαλμικών παθήσεων, όπως είναι η εκφύλιση της ωχράς κηλίδος.
*Προλαμβάνουν τον καρκίνο του μαστού Έρευνα του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Λουιζιάνας δείχνει ότι τα Ω-3 μπορεί να προλαμβάνουν τον καρκίνο του μαστού, ακόμη και πριν από τη γέννησή μας.

Πού να αναζητήσεις τα «ωμέγα» σου

Επειδή η διατροφή μας είναι πολύ φτωχότερη σε θρεπτική αξία απ' ό,τι ήταν 50 χρόνια πριν και ενώ μπορεί σωστά να αναζητάς τα Ω-3 λιπαρά στα ψάρια, στους ξηρούς καρπούς και στα πράσινα λαχανικά, τελικά ίσως οι τροφές αυτές να μην περιέχουν την ποσότητα που χρειάζεται ο οργανισμός σου. Υπάρχουν πολλές τροφές στην αγορά που έχουν εμπλουτισθεί με πρόσθετα Ω λιπαρά. Από γαλακτομικά προϊόντα μέχρι κρέατα και αβγά, μπορείς να βρεις τα Ω-3 που σου λείπουν και να συμπληρώσεις αναλόγως το πολύτιμα αυτά λιπαρά στη διατροφή σου.

Υπάρχουν και σε σοκολάτα!

Πολύ πρόσφατα μια ελληνική εταιρεία παρασκευής αυθεντικής σοκολάτας προχώρησε στην προσθήκη Ω-3 στη σοκολάτα υγείας για πρώτη φορά στη χώρα μας, επιτυγχάνοντας τέλεια γεύση και το μοναδικό συνδυασμό των ευεργετικών ιδιοτήτων της αυθεντικής σοκολάτας με όλα τα πολύτιμα οφέλη των Ω-3 για τον οργανισμό μας.