Τα διατροφικά «πρέπει» και «δεν πρέπει» για μία έγκυο

Τα διατροφικά «πρέπει» και «δεν πρέπει» για μία έγκυο

Μία ομαλή περίοδος εγκυμοσύνης συνοδεύεται από φυσιολογικές ανατομικές και λειτουργικές αλλαγές στον οργανισμό μιας εγκύου, που απαιτούν μια ιδιαίτερη διατροφική φροντίδα.

Προς την κατεύθυνση αυτή απαιτείται ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο με ποικιλία θρεπτικών συστατικών, το οποίο θα περιλαμβάνει:

1. Τουλάχιστον 3 μερίδες γαλακτοκομικών (γάλα, τυρί, γιαούρτι) ημερησίως.

2. Κατανάλωση σε εβδομαδιαία βάση τουλάχιστον 2 φορές κρέας και αυγά καλά ψημένα.

3. Αυξημένη κατανάλωση μικρών λιπαρών ψαριών και αποφυγή ή μειωμένη σε μεγάλα ψάρια (όπως σολομό, τόνο, ξιφία) λόγω της περιεκτικότητάς τους σε βαρέα μέταλλα, τα οποία μπορεί να επηρεάσουν την ανάπτυξη του εμβρύου.

4. Κατανάλωση φρούτων και φρέσκων χυμών (τουλάχιστον 3 – 4 φρούτα ημερησίως).

5. Αυξημένη κατανάλωση λαχανικών, ιδίως σε πράσινα φυλλώδη (μαρούλι, μπρόκολο, σπανάκι κ.α.) σε κάθε γεύμα.

6. Αυξημένη θα πρέπει να είναι επίσης η κατανάλωση δημητριακών, ξηρών καρπών και προϊόντων ολικής αλέσεως.

7. Ελεγχόμενη αλλά όχι αποφυγή της κατανάλωσης καφεΐνης. Οι συστάσεις για μία έγκυο λένε να μην υπερβαίνει τα περίπου 200 mgr καφεΐνης ημερησίως, την οποία θα βρούμε κυρίως στον καφέ, στο μαύρο τσάι και σε αναψυκτικά τύπου cola.

Η μέση περιεκτικότητα σε καφεΐνη σε ένα φλιτζάνι καφέ είναι τα 60 –100 mgr, με εξαίρεση τον ελληνικό λόγω μικρότερης ποσότητας που κυμαίνεται στα 40 – 50 mgr και το ντεκαφεϊνέ που είναι απειροελάχιστη.

8. Τέλος, συστήνεται αποφυγή της κατανάλωσης αλκοόλ.

Πηγή: neadiatrofis.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο