current views are: 1

31 Ιανουαρίου 2014
Δημοσίευση10:49

Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τους ελεγκτές εισιτηρίων (Βίντεο)

Σε επίσημο μετατρέπει το… ανεπίσημο η διοίκηση των Οδικών Συγκοινωνιών Α.Ε σε μια προσπάθεια να σταματήσουν, μέσα στα λεωφορεία, οι διαπληκτισμοί και οι βιαιοπραγίές μεταξύ επιβατών και ελεγκτών εισιτηρίων, ενώ εντείνεται η προσπάθεια καταπολέμησης της εισφοροδιαφυγής.

Δημοσίευση 10:49’
αρθρο-newpost

Σε επίσημο μετατρέπει το… ανεπίσημο η διοίκηση των Οδικών Συγκοινωνιών Α.Ε σε μια προσπάθεια να σταματήσουν, μέσα στα λεωφορεία, οι διαπληκτισμοί και οι βιαιοπραγίές μεταξύ επιβατών και ελεγκτών εισιτηρίων, ενώ εντείνεται η προσπάθεια καταπολέμησης της εισφοροδιαφυγής.

Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου

Σε επίσημο μετατρέπει το… ανεπίσημο η διοίκηση των Οδικών Συγκοινωνιών Α.Ε σε μια προσπάθεια να σταματήσουν, μέσα στα λεωφορεία, οι διαπληκτισμοί και οι βιαιοπραγίες μεταξύ επιβατών και ελεγκτών εισιτηρίων, ενώ εντείνεται η προσπάθεια καταπολέμησης της εισφοροδιαφυγής.

Η δουλειά του ελεγκτή που μέχρι σήμερα ήταν ένα «πάρεργο» για να βγάζουν κάποια έξτρα χρήματα οι εργαζόμενοι των Ο.ΣΥ μετά την κανονική τους βάρδια, γίνεται μια κανονική εργασία με την κατάρτιση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, που προβλέπει ότι οι ελεγκτές θα αμοίβονται με το 50% του προστίμου που καταλογίζουν.

«Είναι κάτι που γίνεται εδώ και 20 χρόνια, απλά για πρώτη φορά αποτυπώθηκε επισήμως», λέει στο newpost ο Διευθύνων Σύμβουλος των Ο.ΣΥ Α.Ε Γιάννης Οικονόμου.

Στο άρθρο 19 της νέας ΣΣΕ αναφέρεται πως «εκ των εισπραχθέντων προστίμων από τους παραβάτες ποσοστό που δεν μπορεί να είναι χαμηλότερο από 50%, θα αποδίδεται ως κίνητρο απασχόλησης για τον έλεγχο της εισιτηριοδιαφυγής στους μετέχοντες στη διαδικασία ελέγχου και επιβολής προστίμου υπαλλήλους της εταιρείας εφόσον η εργασία παρέχεται εκτός ειδικότητας και ωραρίου, και το ποσοστό θα χορηγείται χωρίς να ενσωματώνεται στις μηνιαίες αποδοχές».

Όπως αναφέρει ο Γ. Οικονόμου: «οι εθελοντές ελεγκτές είναι ήδη εργαζόμενοι των Ο.ΣΥ. Υποβάλλουν μια αίτηση και μετά από εξονυχιστικό έλεγχο του φακέλου τους, όπου ελέγχεται και η συμπεριφορά του εργαζομένου, περνά από εκπαίδευση. Οι εντολές προς τους ελεγκτές είναι σαφείς: όπου εντοπίζουν επιβάτη χωρίς εισιτήριο να του υποδεικνύουν να το ακυρώνει και αν αυτός αρνηθεί να του καταλογίζουν πρόστιμο. Δεν μπορούν ούτε να “κατεβάσουν” τον επιβάτη από το λεωφορείο, ούτε να κλείσουν τις πόρτες και να τον εγκλωβίσουν στο όχημα για να μη διαφύγει».

Από την άλλη, επισημαίνει πως πολλές φορές και οι ελεγκτές πέφτουν θύματα βιαιοπραγίας ενώ τονίζει πως «κάθε ελεγκτικός μηχανισμός αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα, σε όλες τις υπηρεσίες του κράτους».  

 


σχετικα αρθρα