Αντιδράσεις για «επισκέψεις αστυνομικών σε σχολεία»

Αντιδράσεις για «επισκέψεις αστυνομικών σε σχολεία»

Ρεπορτάζ: Αναστασία Γαλάνη

Αναστάτωση και σφοδρές αντιδράσεις έχουν προκαλέσει στην εκπαιδευτική κοινότητα οι επισκέψεις κλιμακίων αστυνομικών σε σχολικές μονάδες που εφαρμόζουν ορισμένα αστυνομικά τμήματα κυρίως στην Βορειανατολική Αττική κατά εντολή της ΓΑΔΑ.

Οι πρώτες καταγγελίες για τις «παράδοξες επισκέψεις των αστυνομικών σε σχολεία» ήρθαν από εκπαιδευτικούς της Αγίας Παρασκευής, όπου ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Περικλής» δημοσίευσε το επίμαχο έγγραφο της ΓΑΔΑ για «σύσφιξη των επαφών ΕΛ.ΑΣ. και σχολείων», ενώ πραγματοποίηθηκε επίσκεψη πριν λίγες μέρες σε δημοτικά σχολεία της Αγίας Παρασκευής.  

Μεταξύ των εντολών που έχουν λάβει οι αστυνομικοί είναι, δε, η «μεθόδευση προσωπικών επαφών και συναντήσεων με τους διευθυντές των σχολείων».

«Ενημερωθήκαμε από περιστατικά όπως της Αγίας Παρασκευής για τις επισκέψεις αστυνομικών σε σχολεία χωρίς να έρθουν ακόμη ένστολοι και στα σχολεία μας εδώ. Είναι πρωτόγνωρο για την εκπαίδευση να ακολουθούνται τέτοιες τακτικές και δεν γνωρίζουμε τους πραγματικούς σκοπούς» δηλώνει στο newpost ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κερατσινίου- Περάματος, κ. Σταύρος Καλλώνης.

Σύμφωνα με  καταγγελίες συλλόγων εκπαιδευτικών και συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, αστυνομικοί έχουν ήδη επισκεφθεί σχολεία στην Αγία Παρασκευή, το Χαλάνδρι και το κέντρο της Αθήνας. Ωστόσο, οι διευθυντές και οι διευθύντριες των σχολείων δεν είχαν ενημέρωση για το έγγραφο της ΓΑΔΑ ούτε για τις οδηγίες που έχουν οι αστυνομικοί για τα σχολεία γεγονός που γεννά ερωτήματα, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς.

Όπως καταγγέλθηκε, οι αστυνομικοί ζήτησαν και τα προσωπικά τηλέφωνα εκπαιδευτικών

Ο εκπαιδευτικός Σύλλογος «Περικλής» της Αγίας Παρασκευής κατήγγειλε μάλιστα ότι «κλιμάκια του αστυνομικού τμήματος Αγίας Παρασκευής «επισκέφτηκαν» Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία της περιοχής μας και συνέλεξαν στοιχεία. Είναι απορίας άξιο το γεγονός ότι υποχρεούνται οι Διοικητές των Αστυνομικών Τμημάτων να μεθοδεύσουν προσωπικές επαφές και συναντήσεις με τους Διευθυντές/ντριες και τις Προϊσταμένες των σχολικών μονάδων. Είναι επίσης εμφανές ότι με τις ενέργειες αυτές αποσκοπούν στην δημιουργία κλίματος φόβου και τρομοκρατίας στους εκπαιδευτικούς».

Την ίδια ώρα, σχετικά με την περίπτωση του Κερατσινίου, όπου μαθητές κλήθηκαν στο αστυνομικό τμήμα για να δώσουν εξηγήσεις για την κατάληψη του σχολείου τους, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Κερατσινίου, κ. Σ. Σάββας διευκρίνισε στο newpost ότι το γεγονός δεν σχετίζεται με το επίμαχο έγγραφο της ΕΛ.ΑΣ. «Υπήρξε μια κατάληψη πριν δύο μήνες στο 2ο Λύκειο Κερατσινίου και δόθηκαν ονόματα στην Αστυνομία». Περίπου δέκα μαθητές έχουν κληθεί από τον Εισαγγελέα.

Τι απαντά η ΕΛ.ΑΣ.

Σχετικά με πρόσφατα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε έγγραφο της Διεύθυνσης Αστυνομίας Βορειοανατολικής Αττικής, για καταγραφή σχολείων και πραγματοποίηση επαφών με αρμόδιους σχολικούς φορείς, ανακοινώνουμε:

  • Το περιεχόμενο και ο σκοπός έκδοσης του εγγράφου συναρτάται απόλυτα με την αποστολή και τις ειδικότερες αρμοδιότητες της Αστυνομίας, όπως περιγράφονται στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο που καθορίζει το εύρος λειτουργίας των Υπηρεσιών του Σώματος.

  • Στο πλαίσιο αυτό, το συγκεκριμένο έγγραφο αφορά στον τομέα της προστασίας της νεολαίας από διάφορους κινδύνους όπως τα ναρκωτικά, την εγκληματικότητα (όπως π.χ. οι επιθέσεις σε βάρος μαθητών για την βίαιη απόσπαση κινητών τηλεφώνων και χρημάτων), τα τροχαία ατυχήματα σε βάρος μαθητών, κ.τ.λ., που αποτελούν καθήκον και ευθύνη της Αστυνομίας.

  • Άλλωστε, η συμβολή της Ελληνικής Αστυνομίας στην προστασία των ανηλίκων προσδιορίζεται, σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο, στην πρόληψη και καταπολέμηση των εγκλημάτων που διαπράττονται σε βάρος ανηλίκων, καθώς και στην αναζήτηση εξαφανισθέντων ανηλίκων.

  • Επιπλέον, προβλέπεται θεσμικά η συνεργασία των Αστυνομικών Αρχών, με όλους τους συναρμόδιους φορείς, για την πρόληψη και την καταστολή της εγκληματικότητας, που σχετίζεται με ανηλίκους.

Στο πλαίσιο αυτό, προκύπτει με απόλυτη σαφήνεια ότι:

  • Το έγγραφο αυτό εντάσσεται στη γενικότερη πρωτοβουλία της Αστυνομίας να διαμορφωθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις συνεργασίας με την εκπαιδευτική κοινότητα.

  • Η συνεργασία αυτή αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για να αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά το ευαίσθητο αυτό κοινωνικό θέμα της προστασίας των ανηλίκων και ιδιαίτερα των μαθητών των σχολείων.

  • Τα αποτελέσματα της συνεργασίας αυτής αξιοποιούνται σε επίπεδο στρατηγικού – επιτελικού σχεδιασμού και υλοποίησης ανάλογων επιχειρησιακών δράσεων.

  • Τέλος, όπως χαρακτηριστικά αναγράφεται και στο συγκεκριμένο έγγραφο, η όλη διαδικασία αφορά αποκλειστικά και μόνο το «πεδίο αρμοδιότητας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη γενικά και της Ελληνικής Αστυνομίας ειδικότερα».

Με βάση τα παραπάνω, οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση ή ερμηνεία, δεν ανταποκρίνεται στο πνεύμα και την ουσία του συγκεκριμένου εγγράφου και ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα. 

Επίθεση από την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας

«Με σχετικό της κείμενο στις 6-2-2014, που σας επισυνάπτουμε, η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής καλεί τα αστυνομικά τμήματα να μεθοδεύσουν προσωπικές επαφές – συναντήσεις με τους διευθυντές των σχολικών μονάδων… για να καταγράψουν προβλήματα και να συντάξουν εμπεριστατωμένες εκθέσεις γύρω από προβλήματα …..αρμοδιότητας του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και ειδικότερα της Αστυνομίας.

Από πότε στα σχολεία έχουν αρμοδιότητα τα Αστυνομικά Τμήματα; Αναζητούν εγκληματίες μέσα στα σχολεία ή τους έπιασε ο πόνος για την έλλειψη σχολικών φυλάκων;

Ή μήπως θα στέλνουμε τους απείθαρχους και τους ζωηρούς μαθητές στον εισαγγελέα; Γι’ αυτό έχουν χύσει τόσα κροκοδείλια δάκρυα για την ενδοσχολική βία – για να μας μάθουνε να μιλάμε μεταξύ μας, με όρους του εγκληματολογικού;

Τα όποια ζητήματα έχουν τα σχολεία να διαχειριστούν, είναι πολλά και οφείλονται πάντα σε κοινωνικού και πολιτικούς παράγοντες, αλλά σίγουρα δεν αφορούν την αστυνομία.

Εκτιμούμε ότι είναι μια άκρως επικίνδυνη τακτική εκ μέρους του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και της Κυβέρνησης γενικά, που θυμίζει ότι οι παλιότερες εποχές μπορούν κάλλιστα να επιστρέφουν σε περιόδους κρίσης. Το κείμενο αυτό που ήδη μπήκε σε εφαρμογή, έρχεται με τον πιο ωμό τρόπο να επιβεβαιώσει το κυνήγι κάθε μαθητή – γονιού και εκπαιδευτικού που αμφισβητεί τις «επιταγές» του ΝΕΟΥ σχολείου. Ας είναι καλά κάποιοι «πρόθυμοι» διευθυντές ή «αγανακτισμένοι» γονείς, αλλά και τα τελειοποιημένα συστήματα παρακολούθησης της σχολικής ζωής όπως το my school. Ήδη, έχουμε δεκάδες κρούσματα σε όλη την Ελλάδα όπου ανήλικοι μαθητές σέρνονται σε αστυνομικά τμήματα γιατί συμμετείχαν σε καταλήψεις (π.χ. Κερατσίνι) και άλλες φορές καταδικάζονται απουσία συνηγόρου και χωρίς δικαίωμα έφεσης (π.χ. Λαμία). Τα μαθητοδικεία καλά κρατούν και το δόγμα «ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑΞΗ» πρέπει να εμπεδωθούν πλήρως!

Όποιος δεν συμφωνεί με τις αλλαγές στην εκπαίδευση ή διαμαρτύρεται για την βαρβαρότητα που επικρατεί –μέσα και έξω από τα σχολεία- πρέπει να σωπάσει τώρα! Γι’ αυτό άλλωστε η αξιολόγηση αναφέρεται σε δύσκολους μαθητές (επικίνδυνη γενικολογία) και καταστάσεις κρίσης μέσα στα σχολεία (π.χ. διαμαρτυρίες, καταλήψεις). Σε όσους έχουν μικρή μνήμη θυμίζουμε και τον αστυνομικό της γειτονιάς που ζήταγε να μπει στα σχολεία για έλεγχο».

 

 

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο