current views are: 1

17 Φεβρουαρίου 2014
Δημοσίευση14:09

«Έπεσαν» οι υπογραφές για τη θαλάσσια συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη

Την προγραμματική σύμβαση για τη μελετητική ωρίμανση του έργου της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας υπέγραψαν σήμερα οι εκπρόσωποι της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, από την πλευρά της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, και της Εγνατίας Οδού ΑΕ που θα αναλάβει τις σχετικές μελέτες.

Δημοσίευση 14:09’
αρθρο-newpost

Την προγραμματική σύμβαση για τη μελετητική ωρίμανση του έργου της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας υπέγραψαν σήμερα οι εκπρόσωποι της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, από την πλευρά της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, και της Εγνατίας Οδού ΑΕ που θα αναλάβει τις σχετικές μελέτες.

Την προγραμματική σύμβαση για τη μελετητική ωρίμανση του έργου της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας υπέγραψαν σήμερα οι εκπρόσωποι της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, από την πλευρά της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, και της Εγνατίας Οδού ΑΕ που θα αναλάβει τις σχετικές μελέτες.

«Το έργο φαίνεται, πλέον, ότι παίρνει τον δρόμο του για υλοποίηση» τόνισε ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Παρασκευάς Σαββαΐδης και επισήμανε ότι έχει γίνει η σχετική προεργασία για την έναρξη των επιμέρους μελετών (σύστασης του φορέα λειτουργίας της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, λιμενικών έργων, θεσμικού πλαισίου θαλάσσιων επιβατικών μεταφορών, περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, δομοστατικών και γεωτεχνικών μελετών κ.ά.). Επιπλέον, έχει εγκριθεί χρηματοδότηση ενός εκατ. ευρώ για τις εν λόγω μελέτες.

Σε ό,τι αφορά το κόστος του καθ’ αυτού έργου, εκτίμησε ότι θα φτάσει τα επτά με δέκα εκατ. ευρώ, ενώ ερωτηθείς για τον χρονικό ορίζοντα τόνισε ότι 12 μήνες θα χρειαστούν οι μελέτες και άλλους 12 το έργο. «Σε κάθε περίπτωση, ένας ρεαλιστικός χρόνος για τη λειτουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας είναι τα τρία χρόνια από τώρα» πρόσθεσε.

Εξάλλου, σημείωσε ότι εκτός από τους πέντε σταθμούς που προβλέπεται να έχει αρχικά η θαλάσσια συγκοινωνία εξετάζεται το ενδεχόμενο ενός έκτου σταθμού, στη Μίκρα ή το αεροδρόμιο.

Για τη χρηματοδότηση του έργου, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ανέφερε ότι θα αναζητηθούν κονδύλια από το νέο ΕΣΠΑ, το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020, αλλά και από τους τακτικούς προϋπολογισμούς της περιφέρειας. «Ποτέ δεν αφήνουμε ένα έργο στη μέση. Το ξεκινήσαμε και θα το τελειώσουμε» συμπλήρωσε και γνωστοποίησε ότι υπάρχει πρόθεση να αυξηθεί ο αριθμός των σταθμών και να δημιουργηθούν νέοι σε άλλους δύο νομούς, της Πιερίας και της Χαλκιδικής.

Στην προοπτική αυτή αναφέρθηκαν και οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, Θερμαϊκού, Γιάννης Αλεξανδρής και Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης.

Σε ό,τι αφορά το θέμα της πιλοτικής λειτουργίας της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσαμασλής, τοποθέτησε χρονικά την έναρξή της στα τέλη Απριλίου. Σε αυτό το σημείο, ο αντιδήμαρχος Καλαμαριάς, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, έθεσε ερωτήματα για το κατά πόσον η έκβαση αυτού του πιλοτικού εγχειρήματος, με τα χαρακτηριστικά που θα έχει, θα επηρεάσει τη βιωσιμότητα της λειτουργίας της μόνιμης γραμμής. «Τη μελέτη βιωσιμότητας την έκαναν οι ίδιοι οι πλοιοκτήτες που θα συμμετέχουν στην πιλοτική λειτουργία. Οι ίδιοι θεωρούν βιώσιμο το εγχείρημα» απάντησε ο κ. Τσαμασλής και γνωστοποίησε ότι έχει προβλεφθεί ένα κονδύλι διαφήμισης του πιλοτικού προγράμματος στο κοινό της πόλης.

«Κρατώ τη συγκίνησή μου για την ημέρα που θα ξεκινήσουν τα καραβάκια. Όμως, σήμερα είναι μία σημαντική μέρα, γιατί με την υπογραφή της σύμβασης υιοθετείται από όλους η ιδέα της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας» είπε, από την πλευρά του, ο Σπύρος Βούγιας που παρέστη στην τελετή υπογραφής της προγραμματικής σύμβασης.


σχετικα αρθρα