Ικανοποιητικά φαίνεται να προχωράει το μέτρο της απόσυρσης των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας.

Σχεδόν, ένα μήνα μετά την εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης κι ενώ έχουν ήδη αποσυρθεί περισσότερα από 7.000 παλιά αυτοκίνητα, οι εισαγωγείς αυτοκινήτων εμφανίζονται ικανοποιημένοι, εκφράζοντας, ωστόσο, συγκρατημένη αισιοδοξία για την εξέλιξη της εφαρμογής του.

«Η απόσυρση έχει δώσει μια ουσιαστική τόνωση στην αγορά του αυτοκινήτου, με δεδομένα τα προβλήματα που παρουσιάζει η οικονομία», δηλώνει ο γενικός διευθυντής του συνδέσμου εισαγωγέων αντιπροσώπων αυτοκινήτων, Δημήτρης Πάτσιος και προσθέτει ότι«ο ρυθμός των πωλήσεων έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με το φθινόπωρο και αισιοδοξούμε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα φθάσουμε τις 150.000 πωλήσεις το χρόνο. Τα δεδομένα είναι πολύ καλύτερα σε σχέση με το φθινόπωρο, αλλά φυσικά απέχουμε πολύ από τις πωλήσεις των περασμένων ετών, οι οποίες έφθαναν και τις 250.00».

Επιπλέον, επισημαίνει ότι είναι σχετικά νωρίς για οριστικά συμπεράσματα, ωστόσο επιβεβαιώνει την αποτελεσματικότητα του μέτρου. «Το μέτρο είναι πολύ νέο και ουσιαστικά ακόμα “κτίζεται”. Ο κόσμος χρειάζεται λίγο χρόνο για να επιβεβαιώσει το όφελος, να δει τις προσφορές, να μάθει τη διαδικασία της απόσυρσης, ενώ περί τα τέλη του επόμενου μήνα θα φανεί και στις ταξινομήσεις η τόνωση της αγοράς από την απόσυρση», λέει.

Από την πλευρά του, ο σύνδεσμος εμπόρων εισαγωγέων αυτοκινήτων Ελλάδας, εμφανίζεται δυσαρεστημένος με την έως τώρα εφαρμογή του μέτρου, αφού, όπως υποστηρίζει, δεν έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων. Με μια νόμιμη και κλασική διαδικασία, πολλοί οδηγοί αποσύρουν το παλιό τους αυτοκίνητο, ενώ μη δυνάμενοι να αγοράσουν ένα καινούριο, λόγω του υψηλού κόστους, προτιμούν ένα μεταχειρισμένο. Με μια απλή εξουσιοδότηση εκχωρούν το δικαίωμα της απόσυρσης στον έμπορο μεταχειρισμένων, επωφελούμενοι μέρος του ποσού της απόσυρσης, χωρίς ωστόσο πολλοί από τους εμπόρους να αγοράζουν ένα καινούριο.

«Με τον τρόπο που εφαρμόζεται, δεν έχει υπάρξει η αναμενόμενη τόνωση της αγοράς καινούριων αυτοκινήτων. Δεν είμαστε καθόλου ευχαριστημένοι με το πώς εξελίσσεται η απόσυρση. Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου είχαμε 2.500 εκτελωνίσεις, 70% λιγότερες από πέρυσι», λέει ο πρόεδρος του Συνδέσμου εμπόρων εισαγωγέων αυτοκινήτων Ελλάδας, Απόστολος Πετιμεζάς. «Ο ιδανικός τρόπος για την εφαρμογή της απόσυρσης ήταν η ρύθμιση του Σουφλιά, σύμφωνα με την οποία ο οδηγός λάμβανε 1.500 ευρώ αποσύροντας το παλιό του αυτοκίνητο, είτε αγόραζε ένα άλλο, είτε όχι και άλλα 1.000 ευρώ για να αγοράσει ένα καινούριο ή ένα ελαφρώς μεταχειρισμένο πενταετίας. Έτσι αποσύρθηκαν σ’ ένα μήνα 75.000 αυτοκίνητα», επισήμανε.

Όποιος ενδιαφέρεται να κάνει χρήση του μέτρου της απόσυρσης, μπορεί ν’ απευθυνθεί σ’ ένα από τα κέντρα ανακύκλωσης της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδας (ΕΔΟΕ), τα περισσότερα από τα οποία αναλαμβάνουν την διαγραφή του αυτοκινήτου από τα μητρώα της Περιφέρειας. Απαιτείται μία βεβαίωση από τη ΔΟΥ στην οποία είναι εγγεγραμμένο το αυτοκίνητο, ότι ο ιδιοκτήτης του δεν χρωστάει τέλη κυκλοφορίας για όλα τα έτη που κυκλοφορεί το αυτοκίνητο, εκτός εάν έχουν κατατεθεί οι πινακίδες.

Σημειώνεται ότι οι περισσότερες εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων, αναλαμβάνουν την διεκπεραίωση της παραπάνω διαδικασίας για τους πελάτες τους.