Το ποσό των 118.000.000 ευρώ διατέθηκε για την αντικατάσταση των παλαιών λεωφορείων Δημόσιας Χρήσης ενταγμένα σε ΚΤΕΛ.

Τα χρήματα αυτά ωστόσο δεν έφτασαν για να καλύψουν το σύνολο των απαιτήσεων διότι, όπως αναφέρει η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δεν υπήρχε πρόβλεψη για επαρκές ποσό χρηματοδότησης την περίοδο που η τότε κυβέρνηση προώθησε τη σχετική ρύθμιση.

Η χρηματοδότηση που είχε γίνει μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, αποφασίστηκε εξαιτίας της υποχρεωτικής μετατροπής των επιχειρήσεων αυτών σε ανώνυμες εταιρείες.

Σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εκκρεμούν αιτήματα για την εκταμίευση πρόσθετων πιστώσεων. Όπως αναφέρει όμως ο αρμόδιος υφυπουργός κ. Σπύρος Βούγιας, για να γίνει κάτι τέτοιο απαιτείται νομοθετική ρύθμιση. Επειδή μάλιστα οι πιστώσεις θα βαρύνουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το θέμα εξετάζεται με τα συναρμόδια Υπουργεία (Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και το Υπουργείο Οικονομικών).

Ερώτηση για τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ είχε καταθέσει στη Βουλή ο βουλευτής της ΝΔ Νίκος Νικολόπουλος επισημαίνοντας ότι τα πρώτα χρήματα δεν έφτασαν και ότι οι μέτοχοι έχουν διαθέσει τεράστια ποσά με δανεισμό για την αγορά λεωφορείων νέας τεχνολογίας χωρίς να έχουν λάβει τις απαιτούμενες επιδοτήσεις.

Ο βουλευτής της ΝΔ έχει επίσης επισημάνει ότι ενώ η αγορά λεωφορείου κοστίζει κατά μέσο όρο 320.000 ευρώ, η επιδότηση ανέρχεται σε 90.000 με 100.000 ευρώ, την ώρα που οι εκκρεμείς αιτήσεις προυποθέτουν ποσό 45.000.000 ευρώ.