current views are: 1

14 Μαΐου 2014
Δημοσίευση18:05

Nόμιμες οι επιστρατεύσεις εκπαιδευτικών και εργαζομένων στο μετρό

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), με τρεις αποφάσεις της (1764-1766/2014), έκρινε συνταγματική και νόμιμη την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών των εκπαιδευτικών που έγινε τον περασμένο Μάιο, αλλά και των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς (Ιανουάριο του 2013), καθώς, όπως υποστηρίζει, από τις δύο αυτές απεργιακές κινητοποιήσεις υπήρχε κίνδυνος για τη δημόσια υγεία, και απέρριψε τις προσφυγές της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και των σωματείων εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς (Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών, ο Σύλλογος Εργαζομένων Τραμ, κ.λπ.).

Δημοσίευση 18:05’
αρθρο-newpost

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), με τρεις αποφάσεις της (1764-1766/2014), έκρινε συνταγματική και νόμιμη την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών των εκπαιδευτικών που έγινε τον περασμένο Μάιο, αλλά και των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς (Ιανουάριο του 2013), καθώς, όπως υποστηρίζει, από τις δύο αυτές απεργιακές κινητοποιήσεις υπήρχε κίνδυνος για τη δημόσια υγεία, και απέρριψε τις προσφυγές της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και των σωματείων εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς (Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών, ο Σύλλογος Εργαζομένων Τραμ, κ.λπ.).

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), με τρεις αποφάσεις της (1764-1766/2014), έκρινε συνταγματική και νόμιμη την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών των εκπαιδευτικών που έγινε τον περασμένο Μάιο, αλλά και των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς (Ιανουάριο του 2013), καθώς, όπως υποστηρίζει, από τις δύο αυτές απεργιακές κινητοποιήσεις υπήρχε κίνδυνος για τη δημόσια υγεία, και απέρριψε τις προσφυγές της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και των σωματείων εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς (Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών, ο Σύλλογος Εργαζομένων Τραμ, κ.λπ.).

Αναλυτικότερα, η ΟΛΜΕ είχε κηρύξει δυο απεργιακές κινητοποιήσεις (24ωρη και πενθήμερη απεργία) με την έναρξη διενέργειας των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ κατά το περασμένο έτος και για το λόγο αυτό ο πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι υπουργοί, με αποφάσεις τους, έθεσαν σε πολιτική κινητοποίηση τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και επέβαλαν την επίταξη των κτιρίων που είναι αναγκαία για τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων.

Οι κυβερνητικές αποφάσεις ανέφεραν ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις θα επιφέρουν «σημαντική διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας και σοβαρούς κινδύνους που επαπειλούνται για τη δημόσια τάξη και την υγεία των υποψηφίων στις εξετάσεις».

Η Ολομέλεια απέρριψε ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς της ΟΛΜΕ, καθώς δέχθηκε ότι η αναβολή των πανελλαδικών εξετάσεων, λόγω της απεργίας των εκπαιδευτικών, «μπορεί να είχε πολύ σοβαρές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των μαθητών που συμμετέχουν στις εξετάσεις, σε έκταση και ένταση τέτοιες, ώστε να δημιουργείται κίνδυνος για την δημόσια υγεία, για την αντιμετώπιση του οποίου (σ.σ.: κινδύνου) δικαιολογείται κατά το Σύνταγμα και τον νόμο η επίταξη των προσωπικών υπηρεσιών των εκπαιδευτικών».

Παράλληλα, τον Ιανουάριο του 2013, με αποφάσεις του πρωθυπουργού και του υπουργού Ανάπτυξης, πραγματοποιήθηκε η επίταξη του προσωπικού του μετρό, καθώς και η επίταξη της χρήσης των ακινήτων και κινητών της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» και της «ΣΤΑΣΥ Α.Ε.» που είναι απαραίτητα για «την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου».

Σήμερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ απέρριψε όλους τους λόγους που προβλήθηκαν από τα σωματεία των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς, κρίνοντας ότι η επιστράτευση υπαγορεύθηκε από λόγους αναγόμενους στην προστασία της υγείας των κατοίκων του λεκανοπεδίου της Αττικής. Και αυτό γιατί, όπως αναλύει, κατά τη διάρκεια των απεργιών στα μέσα σταθερής τροχιάς δεν υπήρχε προσωπικό ασφαλείας για την κάλυψη στοιχειωδών αναγκών μεταφοράς του κοινωνικού συνόλου. Δηλαδή, χωρίς να διασφαλίζεται η ελάχιστα απαιτούμενη παροχή της δημόσιας μεταφορικής υπηρεσίας.

Σύμφωνα με την Ολομέλεια του ΣτΕ, το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κυκλοφοριακή συμφόρηση στις μετακινήσεις των άλλων μέσων μεταφοράς, ιδιωτικών και δημοσίων. Αυτή η κατάσταση, κατά τους συμβούλους Επικρατείας, δημιουργεί αντικειμενικό κίνδυνο για την υγεία των πολιτών που επιθυμούν να μετακινηθούν στο λεκανοπέδιο και ιδιαίτερα αυτών που έχουν ανάγκη «έγκαιρης προσβάσεως σε υπηρεσίες υγείας».

Κατά του συμβούλους Επικρατείας δικαιολογείται η επιβολή του μέτρου της πολιτικής επιστράτευσης.


σχετικα αρθρα