"Σαφάρι" στα μέσα μαζικής μεταφοράς αρχίζουν από σήμερα οι ελεγκτές του ΟΑΣΑ, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η εισιτηριοδιαφυγή, που σε συνδυασμό με το "κίνημα δεν πληρώνω" μεγαλώνουν τη μαύρη τρύπα των εσόδων του Οργανισμού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, η "τρύπα" αυτή ξεπερνά τα 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Συγκεκριμένα, πιάνουν από σήμερα δουλειά περίπου 150 ελεγκτές, οι οποίοι με τη συνδρομή και της αστυνομίας θα πραγματοποιούν ελέγχους σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, για τον εντοπισμό των τζαμπατζήδων που ξεπερνούν το 15% των επιβατών των μέσων μαζικής μεταφοράς και την επιβολή των προβλεπόμενων προστίμων.

Πρόκειται για ένστολους εργαζόμενους, που θα αποτελούν το Σώμα Ελεγκτών Κομίστρου, στο οποίο μέχρι το Φθινόπωρο αναμένεται να διπλασιαστεί ο αριθμός του προσωπικού του.

Υπενθυμίζεται ότι η λαθρεπιβίβαση σε αστικά λεωφορεία, τρόλεϊ και τραµ επισύρει πρόστιµο ύψους 72 ευρώ, ενώ στο Μετρό και τον ηλεκτρικό σιδηρόδροµο το ύψος του προστίµου ανεβαίνει στα 84 ευρώ. Όσοι αρνηθούν να πληρώσουν το πρόστιμο μέσα στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα, ενδέχεται να έλθουν αντιμέτωποι με τη δικαιοσύνη και να τους επιβληθεί ποινή φυλάκισης τριών μηνών εξαγοράσιμη.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ, κάθε χρόνο μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς περίπου 850 εκατ. επιβάτες ενώ την ίδια στιγμή περίπου 120 εκατ. είναι λαθρεπιβάτες ή επιβιβάζονται με πλαστά εισιτήρια, ποσοστό που φτάνει το 14%.

Οι περισσότεροι "λαθραίοι" επιβάτες εντοπίζονται στην ΕΘΕΛ με το ποσοστό να αγγίζει και το 40%, ενώ ακολουθούν τα άλλα μέσα με το μικρότερο ποσοστό να κυμαίνεται στο 7% και να ανήκει στο μετρό.

Οριστική λύση, στο πρόβλημα της λαθρεπιβίβασης θα τεθεί, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών με την καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο, όπως έχει ανακοινωθεί θα καθιερωθεί με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τις αμέσως προσεχείς ημέρες αναμένεται να δημοσιευτεί η σχετική προκήρυξη για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους ενδιαφερόμενους.