Εταιρείες Δημοσκοπήσεων προς Μιχελάκη: Το exit poll δεν είναι τηλεοπτικό εργαλείο

Εταιρείες Δημοσκοπήσεων προς Μιχελάκη: Το exit poll δεν είναι τηλεοπτικό εργαλείο

«Τo exit poll είναι έρευνα που βασίζεται σε δείγμα. Οι έρευνες παράγουν κατά προσέγγιση εκτιμήσεις της πραγματικότητας» δηλώνει σε δελτίο Τύπου ο Σύλλογος Εταιρειών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς (ΣΕΔΕΑ) απαντώντας στη χθεσινή επιστολή του υπουργού Εσωτερικών, με την οποία ζητά να διερευνηθεί ο τρόπος διεξαγωγής του exit poll της περασμένης Κυριακής.

Όπως σημειώνει ο ΣΕΔΕΑ στο δελτίο Τύπου «ανταποκριθήκαμε άμεσα και ξεκινήσαμε ήδη τη διαδικασία που προβλέπεται από το αυστηρό πλαίσιο αυτορρύθμισης που εδώ και χρόνια ισχύει και εφαρμόζεται διεθνώς και στην Ελλάδα (ΣΕΔΕΑ, ΠΕΣΣ, ESOMAR)».

Και συνεχίζει: «Το exit poll είναι έρευνα και βασίζεται σε δείγμα. Αντιλαμβανόμαστε ότι αυτή η κατά προσέγγιση εκτίμηση της πραγματικότητας δεν εξυπηρέτησε ενδεχομένως τις επικοινωνιακές ανάγκες του τηλεοπτικού τρίωρου 19:00 - 22:00 της Κυριακής, δηλαδή την ανάγκη για εκ των προτέρων γνώση των αποτελεσμάτων της κάλπης. Τα exit polls είναι εργαλεία που παγκοσμίως χρησιμοποιούνται για τη μελέτη της δομής, των συσχετισμών, των μετακινήσεων, της δημογραφικής σύνθεσης του εκλογικού αποτελέσματος» .

Και καταλήγει: «Για αυτό διενεργούνται συστηματικά σε όλες τις προηγμένες δημοκρατικές χώρες. Κάποια στιγμή θα φτάσουμε, ελπίζουμε, να χρησιμοποιούμε το εργαλείο στον πραγματικό του ρόλο και όχι αυστηρά και μόνο για την παραγωγή τηλεοπτικού προγράμματος».
 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο