Υπέρ των καταναλωτών έληξαν πέρσι εκατοντάδες «κόντρες» με επιχειρήσεις, τράπεζες, οργανισμούς και δήμους, χάρη στη μεσολάβηση του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), αποφέροντας όφελος σχεδόν μισού εκατομμυρίου ευρώ στους καταγγέλλοντες πολίτες.

Αναλυτικότερα, το ΚΕΠΚΑ, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, δέχτηκε και διαχειρίστηκε πέρυσι 13.724 παράπονα και καταγγελίες και, χάρη στις παρεμβάσεις του, καταναλωτές αποζημιώθηκαν ή απαλλάχθηκαν από αυθαίρετες χρεώσεις, ελαττωματικά προϊόντα αντικαταστάθηκαν και παραπλανητικές συμβάσεις πωλήσεων ακυρώθηκαν.

Σύμφωνα με στοιχεία, που ανακοινώθηκαν στην τακτική απολογιστική συνέλευση των μελών του ΚΕΠΚΑ, «το συνολικό χρηματικό ποσό, που επωφελήθηκαν τα μέλη του ΚΕΠΚΑ, από τη μεσολάβησή του προς τις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει πρόβλημα, ανήλθε σε 498.913,64 ευρώ».

Μεταξύ άλλων, αντικαταστάθηκαν ελαττωματικά προϊόντα (από υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα μέχρι ρούχα και έπιπλα), αξίας 159.660,32 ευρώ. Ποσόν 115.617,54 ευρώ, επιστράφηκε σε καταναλωτές από ινστιτούτα αδυνατίσματος και γυμναστήρια, παρά την άρνηση των επιχειρήσεων να διακόψουν τα συμβόλαια.

Καταναλωτές απαλλάχτηκαν από τραπεζικές χρεώσεις, ύψους 113.316,40 ευρώ, πχ σε περιπτώσεις ρητρών προεξόφλησης για στεγαστικά δάνεια κυμαινόμενου επιτοκίου, χρεώσεων σε πιστωτικές κάρτες κατόπιν κλοπής και αντιλογισμών τόκων καθυστέρησης, που οι τράπεζες «παραμέλησαν» να κοινοποιήσουν, έγκαιρα, στους καταναλωτές κτλ.

«Στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕΠΚΑ, ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες - κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕΠΚΑ», υπογραμμίζει η διοίκηση του Κέντρου.