Παιδιά γυμνασίου έφτιαξαν games με τη «Νίκη της Σαμοθράκης»

Παιδιά γυμνασίου έφτιαξαν games με τη «Νίκη της Σαμοθράκης»

Δώδεκα μαθητές και μαθήτριες της Α' και της Β' Γυμνασίου, του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης, ηλικίας 12 έως 14 ετών, δημιούργησαν, στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος «Η Νίκη πάει Σχολείο», ένα ηλεκτρονικό και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, το "Σαωκίς Νίκης Παίγνιον" για τη Νίκη της Σαμοθράκης.

«Στο πλαίσιο του μαθήματος Τοπικής Ιστορίας "γεννήθηκε" η ιδέα σε μένα και στην κ. Αναστασοπούλου που το διδάσκαμε, να δημιουργήσουμε ένα παιχνίδι για να γίνει πιο ελκυστικό και βιωματικό το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας. Λόγω έλλειψης χρόνου (μονόωρο το μάθημα) μεταφέρθηκε η ιδέα μας το απόγευμα για το Πολιτιστικό Πρόγραμμα "Η Νίκη πάει Σχολείο"», εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η συντονίστρια εκπαιδευτικός Σταματία Χαριτούδη.

Η ομάδα εργασίας των παιδιών ξεκίνησε την υλοποίηση του εγχειρήματος από τον Νοέμβριο του 2013 και ολοκλήρωσε την προσπάθεια στις αρχές του Μαΐου 2014.

Ενθουσιασμός, δημιουργικότητα, φαντασία και επιμονή ήταν τα «συστατικά» που έφεραν ένα αποτέλεσμα που δικαιώνει τα παιδιά: το παιχνίδι, στην επιτραπέζια μορφή του, είναι ένα ταμπλό σε ύφασμα, με τέσσερα πιόνια από πηλό, κάθε ένα εκ των οποίων είναι αγαλματίδιο της Νίκης και περιλαμβάνει τέσσερις κατηγορίες καρτών, με ερωτήσεις σε θέματα εικαστικά, ιστορικά, αρχαιολογία και γενικού ενδιαφέροντος (αγγειοπλαστική, ζωγραφική σε ύφασμα, γνώσεις πληροφορικής).

Το ηλεκτρονικό παιχνίδι, μια εφαρμογή που εγκαθίσταται σε υπολογιστή, έχει επίσης τέσσερις κατηγορίες ερωτήσεων και χρονόμετρο για την υποβολή απάντησης. Σε περίπτωση που η απάντηση είναι σωστή, συνοδεύεται από πράσινο χρωματισμό και χειροκρότημα επιδοκιμασίας, ενώ αν είναι λανθασμένη, τότε το χρώμα αλλάζει και γίνεται κόκκινο.

Το παιχνίδι για τη Νίκη της Σαμοθράκης (και στις δύο μορφές του) παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Η Νίκη πάει Σχολείο» και οι μαθητές των σχολείων του Έβρου επεφύλαξαν θερμή υποδοχή στους δημιουργούς του. «Το χαρακτήρισανπρωτότυπο, δημιουργικό, διαφορετικό» ανέφερε η κ. Χαριτούδη.

Τόσο τα παιδιά όσο και οι εκπαιδευτικοί, που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου, αισθάνονται υπερήφανοι. Πέρα από την αρχική αναγνωρισιμότητα που πέτυχε το παιχνίδι, μέσα από την παρουσίασή του, τώρα πλέον, η δημιουργική του ομάδα συζητά, σύμφωνα με την κ. Χαριτούδη, και το ενδεχόμενο προώθησης του προϊόντος στην εγχώρια αγορά (και στις δύο μορφές του).

Μάλιστα, δεν αποκλείεται στο μέλλον να υπάρξουν επαφές με φορείς, με στόχο την προώθηση ενεργειών που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην επίτευξη του προαναφερθέντος στόχου.

Στην προσπάθεια δημιουργίας του παιχνιδιού, εκπαιδευτικοί που πλαισίωσαν, εντάχθηκαν και βοήθησαν εθελοντικά στην ομάδα είναι η κ.Ζησίδου και ο κ.Κίτσος. Πολύτιμοι εξωτερικοί συνεργάτες είναι, επίσης, η κ. Δελάκη (μέλος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του γυμνασίου Αλεξανδρούπολης), η κ. Κωστίδου (αγγειοπλάστρια) και η κ. Γκεβεζέ (υπεύθυνη ηλεκτρονικού παιχνιδιού) και παλαιά μαθήτρια του γυμνασίου.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο