Γράφει ο Γιώργος Ποριώτης

Δεν γίνεται λόγος για τις πίστες των νυχτερινών κέντρων, αλλά για τις πίστες οδήγησης, που αναμένεται να γίνουν ανάρπαστες, καθώς η πρόταση της επιτροπής του υπουργείου Μεταφορών για την εξέταση των υποψηφίων οδηγών, απαιτεί πρώτα οδήγηση σε πίστα και στην συνέχεια σε συνθήκες δρόμου.

Έτσι οι υποψήφιοι οδηγοί καλούνται να εξεταστούν σε ελιγμούς μέσα σε πίστα οδήγησης, όπου ο εξεταζόμενος θα οδηγεί μόνος του και μπορεί να συμμετέχει στις εξετάσεις με οποιοδήποτε αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με την επιτροπή αυτή την στιγμή στην Ελλάδα, υπάρχουν διαθέσιμες μόνο έξι πίστες κατάλληλες για την εξέταση των υποψηφίων και προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες, ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή νέων τέτοιων εγκαταστάσεων, σε κάθε περιφέρεια της χώρας.

Αυτό μεταφράζεται σε ένα νέο “χορό εκατομμυρίων” την στιγμή που ο προϋπολογισμός της χώρας, αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που έχει επιβάλει το ΔΝΤ στην χώρα.

Το βάρος του όλου εγχειρήματος “πέφτει” στους “ώμους” του ιδιωτικού τομέα και αυτό αναμένεται να εκτοξεύσει το κόστος των εξετάσεων για τους οδηγούς.

Την ίδια ώρα βασικός στόχος του νέου συστήματος εξέτασης των οδηγών είναι η καταπολέμηση του “λαδώματος” και για αυτό τον λόγο αναμένεται η διαδικασία να είναι πλήρως μηχανογραφημένη , ενώ θα είναι και βιντεοσκοπημένη σε όλα της τα στάδια!

Από χθές έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση η εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής του υπουργείου Μεταφορών, για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για την χορήγηση αδειών οδήγησης κια αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τις 11 Απριλίου.

Η πρόταση περιλαμβάνει την θεωρητική εξέταση, την εξέταση σε πίστα και τέλος την οδήγηση στον δρόμο, ενώ έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου Μεταφορών, η εξεταστέα ύλη για τα θεωρητικά μαθήματα των υποψηφίων οδηγών και έτσι πλέον δεν απαιτείται η αγορά τους.