current views are: 1

14 Ιουλίου 2014
Δημοσίευση12:39

Λύση για τον ΟΑΣΘ προαναγγέλλει το υπουργείο Οικονομικών

Τη δρομολόγηση βιώσιμης λύσης για τον ΟΑΣΘ, με πρωτοβουλία των συναρμόδιων υπουργείων, προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.

Δημοσίευση 12:39’
αρθρο-newpost

Τη δρομολόγηση βιώσιμης λύσης για τον ΟΑΣΘ, με πρωτοβουλία των συναρμόδιων υπουργείων, προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.

Τη δρομολόγηση βιώσιμης λύσης για τον ΟΑΣΘ, με πρωτοβουλία των συναρμόδιων υπουργείων, προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.

Όπως ανακοίνωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας «δρομολογείται πρωτοβουλία από το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών».

Δεν παρέλειψε, όμως, να σημειώσει πως «Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους διαχειρίζεται πόρους των πολιτών και οφείλει να το πράττει με όρους δημοσιονομικής εξυγίανσης και πειθαρχίας. Με όρους καθαρούς, ορθολογικούς και δίκαιους. Πιστεύει δε ότι έχει χρέος να ωθεί, στο πλαίσιο της νομιμότητας, όλους τους φορείς οι οποίοι διαχειρίζονται μέρος των δημοσίων πόρων, να δρουν υπό αυτήν τη λογική. Περιθώρια παρεκκλίσεων από τις αρχές της οικονομικής αποτελεσματικότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης δεν νοούνται από κανέναν φορέα. Είμαστε όλοι στο ίδιο καράβι»

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα. για το 2014, η επιχορήγηση του ΟΑΣΘ έχει προβλεφθεί στο ποσό των 48 εκατ. ευρώ, το σύνολο του οποίου έχει ήδη καταβληθεί.

Επιπροσθέτως με  Διαιτητική Απόφαση επιδικάστηκε στον ΟΑΣΘ το ποσό των 49,8 εκατ. ευρώ, το οποίο δεν έχει καταβληθεί ακόμα καθώς το Ελληνικό Δημόσιο άσκησε αίτηση ακύρωσης και αναμένει την έκδοση απόφασης του Εφετείου Αθηνών.

Ο αναπληρωτής υπουργός άφησε υπόνοιες για κακή διαχείριση τον οικονομικών του Οργανισμού, αφού, όπως είπε, κάθε χρόνο το αποτέλεσμα, άρα και η ετήσια δημόσια επιβάρυνση, υπερβαίνει κατά πολύ την πρόβλεψη του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Ενδεικτικά επισήμανε ότι την περίοδο 2007- 2013, κατά μέσο όρο, η επιβάρυνση κινήθηκε στο επίπεδο των 115 εκατ. ευρώ, σε ταμειακή βάση, ετησίως.

Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, για την περίοδο 2007- 2013, η σύγκριση μεταξύ των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ανέδειξε το πρόβλημα:

-Η μέση ετήσια επιδότηση ανά όχημα ήταν 210.548 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στις 55.878 ευρώ.
-Η μέση ετήσια επιδότηση ανά εργαζόμενο ήταν 50.046 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στις 16.885 ευρώ.
-Η μέση ετήσια επιδότηση ανά επιβάτη ήταν 0,81 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στα 0,21 ευρώ.


σχετικα αρθρα