Αρνητική είναι η στάση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής απέναντι στην απόφαση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για την προαιρετική τοποθέτηση διαχωριστικών ασφαλείας στα δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα.

Η απόφαση λήφθηκε ύστερα από καταγγελίες των οδηγών ταξί και των σωματείων τους για επανειλημμένα κρούσματα εγκληματικότητας σε βάρος τους. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, το κόστος της τοποθέτησης του διαχωριστικού θα επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες ταξί.

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιος Λυμπερόπουλος, τονίζει ότι «το διαχωριστικό δεν πρόκειται να λύσει κανένα πρόβλημα», και προσθέτει: «Είναι λάθος. Πρόκειται για παλαιωμένο και αναποτελεσματικό μέτρο ασφαλείας, το οποίο έχει καταργηθεί σ’ όλο τον κόσμο, με εξαίρεση τα μαύρα ταξί του Λονδίνου, στα οποία υπάρχει τελείως ξεχωριστή καμπίνα για τους επιβάτες, με αλεξίσφαιρο διαχωριστικό και είναι 100% ασφαλή. Επίσης, έχει αποδειχθεί ότι αυτή η μικρή δυσκολία που παρουσιάζει το διαχωριστικό, όχι μόνο δεν αποθάρρυνε τους εγκληματίες, αλλά προκάλεσε αύξηση των φονικών επιθέσεων εναντίων των οδηγών, όπου εφαρμόστηκε».

Οι ιδιοκτήτες ταξί προτείνουν ως λύση στο πρόβλημα την τοποθέτηση καμερών και τη χρήση GPS. «Ενδεικτικές λύσεις, για την ασφάλεια των οδηγών, σε επίπεδο πρόληψης, το οποίο είναι και το πλέον σημαντικό, είναι η χρήση κάμερας, η οποία θα “ξεκλειδώνει” μόνο από την αστυνομία, σε περίπτωση εγκληματικής ενέργειας και η χρήση GPS, το οποίο θα γνωστοποιεί στην αστυνομία την ακριβή θέση του ταξί σε περίπτωση επίθεσης», λέει ο κ. Λυμπερόπουλος και σημειώνει ότι οι προτάσεις του ΣΑΤΑ έχουν κατατεθεί εδώ και χρόνια στο αρμόδιο υπουργείο.

Επιπλέον, επισημαίνει ότι τα ταξί στην Ελλάδα είναι συμβατικά οχήματα και είναι άκρως δυσλειτουργική η τοποθέτηση του διαχωριστικού, τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες, ενώ συμπληρώνει πώς σε περίπτωση ατυχήματος και τραυματισμού του επιβάτη στο διαχωριστικό, καμία ασφαλιστική εταιρεία δεν αναλαμβάνει την αστική ευθύνη.

«Στη Νέα Υόρκη, που τα ταξί είχαν διαχωριστικό, καταργήθηκε από τον τέως δήμαρχο της πόλης και εφαρμόστηκε η χρήση GPS, γιατί είχαν αυξηθεί τα κρούσματα εναντίον των οδηγών. Το ίδιο ισχύει και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως στη Γερμανία και στην Ιταλία, εμείς γιατί να είμαστε 20 χρόνια πίσω, νομίζοντας ότι πάμε μπροστά;».

Ο οδηγός ταξί, Χρήστος Κουρίδης, τονίζει: «Δεν νομίζω ότι υπάρχει ανάγκη για διαχωριστικό για τους περισσότερους οδηγούς, οι οποίοι δουλεύουν την ημέρα. Τη νύχτα είναι πιο επικίνδυνα τα πράγματα, αλλά και πάλι δεν ξέρω κατά πόσο το διαχωριστικό μπορεί να προστατεύσει τον οδηγό, αποτρέποντας τον εγκληματία, ειδικά όταν αυτός είναι αποφασισμένος να του επιτεθεί».

Ο οδηγός ταξί, Στάθης Ναστούλης, λέει: «Το θέμα είναι να προστατευθεί ο οδηγός ουσιαστικά. Στη Βόρεια Ελλάδα, υπάρχει σημαντικό πρόβλημα και ενδεχομένως να βοηθήσει, αλλά και πάλι δε νομίζω ότι θα λύσει πλήρως το πρόβλημα των επιθέσεων».

Από την πλευρά της η Μαρία, φοιτήτρια, η οποία χρησιμοποιεί συχνά το ταξί για τις μετακινήσεις της, θεωρεί ότι το διαχωριστικό θα βοηθήσει ουσιαστικά τους οδηγούς, «οι οποίοι είναι απόλυτα εκτεθειμένοι σε οποιαδήποτε εγκληματική ενέργεια», όπως λέει. Ενώ, θετικός ήταν και ο Μάρκος Παπαδόπουλος, ιδιωτικός υπάλληλος, ο οποίος σημειώνει ότι «από τη στιγμή που έχει αυξηθεί η εγκληματικότητα, οι οδηγοί πρέπει να αυξήσουν και τα μέτρα προστασίας τους».