current views are: 1

1 Νοεμβρίου 2014
Δημοσίευση07:19

Κορκίδης: Το δεκαήμερο των εκπτώσεων θα αναθερμάνει την αγορά

Άρχισε σήμερα η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος, η οποία θα διαρκέσει έως τις 10 Νοεμβρίου. Οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να ψωνίσουν εμπορεύματα νέας παραλαβής σε χαμηλότερες τιμές, ενώ σημειώνεται πως τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά και αύριο Κυριακή, από τις 11:00 έως τις 20:00

Δημοσίευση 07:19’
αρθρο-newpost

Άρχισε σήμερα η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος, η οποία θα διαρκέσει έως τις 10 Νοεμβρίου. Οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να ψωνίσουν εμπορεύματα νέας παραλαβής σε χαμηλότερες τιμές, ενώ σημειώνεται πως τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά και αύριο Κυριακή, από τις 11:00 έως τις 20:00

Ρεπορτάζ: Ντία Μούλου

Άρχισε σήμερα η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος, η οποία θα διαρκέσει έως τις 10 Νοεμβρίου. Οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να ψωνίσουν εμπορεύματα νέας παραλαβής σε χαμηλότερες τιμές, ενώ σημειώνεται πως τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά και αύριο Κυριακή, από τις 11:00 έως τις 20:00

Από την πλευρά τους, οι έμποροι εναποθέτουν τις ελπίδες τους για αναθέρμανση της αγοράς σε αυτό το δεκαήμερο χειμερινών εκπτώσεων. 

Όπως δήλωσε στο newpost.gr ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Βασίλης Κορκίδης, οι προσδοκίες των εμπόρων είναι μεγάλες για το δεκαήμερο των εκπτώσεων, καθώς ο Οκτώβριος ήταν από τους χειρότερους μήνες για την αγορά. Μάλιστα, ο κ. Κορδίδης τόνισε ότι ο τζίρος στο λιανικό εμπόριο τον προηγούμενο μήνα μειώθηκε κατά 550 εκατ. ευρώ. «Θέλω να πιστεύω ότι θα κινηθούμε σε καλύτερα επίπεδα», σημείωσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι συγκεκριμένες εκπτώσεις έχουν την ιδιαιτερότητα ότι αφορούν εμπορεύματα νέας παραλαβής, με αποτέλεσμα να δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να αγοράσουν στην αρχή της σεζόν τα απαραίτητα, κάτι που δεν συμβαίνει στις τακτικές εκπτώσεις, που είναι τέλος εποχής και διατίθεται ό, τι έχει περισσέψει με μεγάλα ποσοστά έκπτωσης».

«Τώρα θα έχουμε χαμηλότερα ποσοστά έκπτωσης, αλλά επειδή η εκπτωτική περίοδος συμπίπτει με την αρχή της σημερινή σεζόν, ο καταναλωτής θα μπορέσει να κάνει τις αγορές του φθηνότερα και με καλές εκπτώσεις», επισημαίνει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ.

Όσον αφορά στα ποσοστά έκπτωσης, ο κ. Κορκίδης εκτιμά ότι θα κινηθούν στα επίπεδα των προηγούμενων ενδιάμεσων εκπτώσεων, δηλαδή στο 20-30%. Την ίδια ώρα, υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας που εκπόνησε το υπουργείο Ανάπτυξης, εισάγεται το ηλεκτρονικό μητρώο προσφορών και προωθητικών ενεργειών, ως ίδια ομάδα πρακτικών πώλησης, οι οποίες δηλώνονται δημόσια και μπορούν να διαρκούν έως 15 ημέρες για το 1/3 του συνόλου των ειδών, όμως θα πρέπει να ολοκληρώνονται τουλάχιστον 20 ημέρες πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων.

Επίσης, εισάγεται η «τιμή γνωριμίας» που δεν μπορεί να ξεπερνά τις δύο εβδομάδες, καθώς και το δικαίωμα κάθε επιχείρησης να έχει «γωνιά stock» η οποία θα αφορά στο 10% του συνολικού αριθμού των προϊόντων.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ σε ανακοίνωσή της, σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, κατά τη διάρκεια της ενδιάμεσης φθινοπωρινής εκπτωτικής περιόδου, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. 

Σε οποιαδήποτε άλλη περίοδο προσφορών επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνον η ευκρινής αναγραφή της παλαιάς και της νέας τιμής των αγαθών ή των υπηρεσιών. Σύμφωνα με τη διατύπωση του ισχύοντος νόμου, η αναγραφή ποσοστού μείωσης τιμής επιτρέπεται για τις εκπτώσεις και απαγορεύεται τόσο για τις προσφορές όσο και για τις προωθητικές ενέργειες.

Σε όσους παραβαίνουν  τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, στην περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ. 

Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Αρμόδιες ελεγκτικές Αρχές σύμφωνα με το νόμο είναι:

α) Οι υπηρεσίες της γενικής γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

β) Οι υπηρεσίες της γενικής γραμματείας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

γ) Οι υπηρεσίες της γενικής γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

δ) Οι διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειών.

στ) Οι υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, στη ζώνη δικαιοδοσίας τους.

Αρμόδια Αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης («κρατικός περιφερειάρχης»), όπου διαπιστώνεται η παράβαση. Οι Αρχές αυτές ελέγχουν την εφαρμογή τόσο της νομοθεσίας για τις εκπτώσεις και προσφορές όσο και αυτής που αφορά στις Κυριακές.


σχετικα αρθρα