Προσφορές όλο τον χρόνο στα καταστήματα για το 50% των εμπορευμάτων

Προσφορές όλο τον χρόνο στα καταστήματα για το 50% των εμπορευμάτων

Προσφορές όλο τον χρόνο για το 50% των εμπορευμάτων προβλέπει υπουργική απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης σχετικά με τον «κώδικα δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες», που αναμένεται να εκδοθεί την Τετάρτη σε ΦΕΚ.

Όπως δήλωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Γεράσιμος Γιακουμάτος, θα είναι υποχρεωτική η διπλή αναγραφή τιμών για τις προσφορές και ότι θα ιδρυθεί ηλεκτρονικό μητρώο καταγγελιών για τις προσφορές, ενώ σε ό,τι αφορά στις εκπτώσεις αυτές θα εξακολουθήσουν να διενεργούνται τέσσερις φορές το χρόνο.

Μείωση τιμών άνω του 15% αναμένει το υπουργείο Ανάπτυξης από την εφαρμογή του κώδικα ενώ υπογραμμίζεται ότι οι προσφορές αφορούν όλα τα βιομηχανικά είδη εκτός τροφίμων, οπότε στα τμήματα των σούπερ μάρκετ που αφορούν βιομηχανικά είδη θα γίνονται προσφορές.

Ο υφυπουργός γνωστοποίησε ότι έχει γίνει συζήτηση για την ενδεχόμενη ανάθεση στη Νίλσεν, έναντι περίπου 15.000 ευρώ, να κάνει έρευνα για τις τιμές στα τρόφιμα διότι η ΕΛΣΤΑΤ δεν υπολογίζει τις προσφορές, ενώ είπε ότι θα ζητήσει από τους συναρμόδιους υπουργούς να του στείλουν στοιχεία που να εξηγούν την αύξηση στο ύψος των εισιτηρίων.

Για το θέμα των Κυριακών ο υφυπουργός δήλωσε φανατικός υπέρ της λειτουργίας των καταστημάτων όλες τις Κυριακές και εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η απόφαση του ΣτΕ θα είναι θετική ως προς το κυριακάτικο άνοιγμα όλες τις Κυριακές του χρόνου σε όλες τις περιοχές της χώρας. Εάν είναι αρνητική η απόφαση του ΣτΕ, όπως είπε, τότε θα προχωρήσει σχετική νομοθετική ρύθμιση για το θέμα με επανακαθορισμό των τουριστικών περιοχών. Εκτιμά δε ότι θα προχωρήσει σε νομοθέτημα πριν το Καλοκαίρι.

Διευκρινίσεις για τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας

Το υπουργείο Ανάπτυξης εξέδωσε παράλληλα ενδεικτικές κατευθύνσεις για τους εμπόρους, σχετικά με το νέο καθεστώς προσφορών. 

Συγκεκριμένα:

- Εάν δεν επιχειρείται σύγκριση τιμών, θα πρέπει να αποφεύγεται η χρήση λέξεων, φράσεων, εικόνων ή συμβόλων που υπό κανονικές συνθήκες είναι πιθανόν να δώσει στους καταναλωτές την εντύπωση ότι γίνεται σύγκριση τιμών.

- Οι μειώσεις τιμής γίνονται επί της ήδη αναγραμμένης τιμής για προϊόν που διατίθεται στο ίδιο κατάστημα ή υποκατάστημα.

- Εάν η μείωση τιμής ισχύει μόνον για καταναλωτές που διαθέτουν κάρτα πιστότητας του καταστήματος, τότε θα πρέπει να αναγράφεται καθαρά στην επικοινωνία μείωσης τιμής ότι αυτή ισχύει μόνον σε συνδυασμό με τη χρήση της κάρτας. Επίσης, εάν η μείωση τιμής ενός προϊόντος αφορά σε ειδική ομάδα καταναλωτών, τούτο θα πρέπει να αναγράφεται καθαρά δίπλα στην τιμή του προϊόντος.

- Εάν η μειωμένη τιμή ισχύει για συγκεκριμένο τύπο προϊόντος ως προς το μέγεθος ή το χρώμα κλπ, θα πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά ότι «είναι διαθέσιμο σε άλλα χρώματα χωρίς έκπτωση», «είναι διαθέσιμο σε αυξημένη τιμή» κοκ.

- Εάν διαφημίζεται ότι όλα τα αγαθά είναι σε έκπτωση (πχ, στη μισή τιμή), όμως μεμονωμένα αντικείμενα που παρατίθενται σε πώληση για ειδικό σκοπό, φέρουν τιμές άλλου πωλητού, τότε τα αντικείμενα αυτά πρέπει να εξαιρούνται σαφώς στη διαφήμιση (ανακοίνωση).

- Εάν η συσκευασία φέρει μείωση τιμής, τότε αυτή θα πρέπει να αποτυπώνεται σε αντίστοιχη ένδειξη επί της πινακίδας.

- Για τα εποχικά προϊόντα δεν νοείται σύγκριση με τις τιμές που αυτά έχουν όταν είναι εκτός εποχής.

Απογοητευμένη η ΕΣΕΕ από τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας

Την απογοήτευσή της για το νέο κώδικα δεοντολογίας του υπουργείου Ανάπτυξης εξέφρασε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).

Δεν ανακοινώθηκαν οι συμφωνημένες αλλαγές στις εμπορικές πρακτικές που περίμενε ο εμπορικός κόσμος «αφού για άλλη μια φορά επικράτησε η λογική των εκπροσώπων των ολιγοπωλιακών συμφερόντων», σχολιάζει η Συνομοσπονδία.

Στην ανακοίνωση της ΕΣΕΕ αναφέρεται ότι ο Κώδικας Δεοντολογίας που συμφωνήθηκε και προτάθηκε ως αποτέλεσμα διαλόγου φορέων της αγοράς και της γενικής γραμματείας Εμπορίου, δεν έγινε ποτέ Υπουργική Απόφαση. Οι βελτιωτικές αλλαγές που θα μπορούσαν με οριζόντια ισχύ και σκοπό να μην παραπλανούν ή να μην προκαλούν σύγχυση στον καταναλωτή ξαφνικά περιορίστηκαν στο ελάχιστο. Η ΕΣΕΕ εκτιμά ότι το λιγότερο που θα περίμενε ήταν η υπογραφή μιας Υπουργικής Απόφασης για σωστή εφαρμογή ενός δίκαιου και σύγχρονου Κώδικα Δεοντολογίας όλης της ελληνικής αγοράς και όχι έναν «κώδικα έμπνευσης και επινόησης κάποιων ακατάλληλων συμβούλων του υπουργείου που παραπλανούν τον αρμόδιο υφυπουργό».

Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΣΕΕ απέστειλε επιστολή στον υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Κώστα Σκρέκα, την οποία κοινοποίησε στον αρμόδιο υφυπουργό, Γεράσιμο Γιακουμάτο και τον γενικό γραμματέα Εμπορίου, Στέφανο Κομνηνό, ζητώντας η σχετική υπουργική απόφαση για τον Κώδικα Δεοντολογίας να είναι απόλυτα σύμφωνη με τα όσα κατέληξε ο διευρυμένος διάλογος με όλους τους θεσμοθετημένους φορείς της αγοράς που διήρκησε δύο μήνες και όχι με τα όσα εισηγούνται οι εκπρόσωποι των ολιγοπωλίων, όπως τους χαρακτηρίζει.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο