«Όχι» στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ λέει το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής

«Όχι» στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ λέει το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής

Ψήφισμα με το οποίο τάσσεται κατά της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ενέκρινε κατά πλειοψηφία το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.

Όπως αναφέρεται στο ψήφισμα, «ο αναπτυξιακός σχεδιασμός του λιμανιού είναι ζήτημα που αφορά συνολικά την οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας. Αποτελεί ζήτημα ύπαρξης για τους δήμους της ευρύτερης περιοχής και δεν μπορεί να εξαντλείται στους οικονομικίστικους σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης. Για όλους αυτούς τους παραπάνω λόγους το Περιφερειακό Συμβούλιο εκφράζει την αντίθεσή του στην πώληση του ΟΛΠ και ζητά να ξεκινήσει άμεσα διαδικασία διαβούλευσης μεταξύ της κυβέρνησης, της περιφερειακής και τοπικής Αυτοδιοίκησης, των παραγωγικών, επαγγελματικών φορέων και όλων των πολιτικών δυνάμεων, ώστε να προκριθεί, με την ευρύτερη δυνατή συναίνεση, η βέλτιστη λύση για την ανάπτυξη του ΟΛΠ ως δημόσιου οργανισμού με όλες τις δραστηριότητές του, ενταγμένου σε ένα σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας που θα εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και θα καλύπτει τις κοινωνικές ανάγκες».

Επίσης, «αποφασίζει να εκδώσει έγγραφο με τις θέσεις της Περιφέρειας, προκειμένου να κατατεθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά τη συζήτηση της Αιτήσεως Ακυρώσεως του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, των συνδικαλιστικών οργανώσεων και όλων των επαγγελματικών φορέων που αντιτίθεται στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ».

Στην εισηγησή του ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης επεσήμανε πως το λιμάνι του Πειραιά είναι πολλαπλών δραστηριοτήτων και οι χερσαίες εγκαταστάσεις του καλύπτουν έκταση 37,7 χλμ εντός των ορίων τεσσάρων δήμων (Πειραιά, Δραπετσώνας-Κερατσινίου, Περάματος και Σαλαμίνας). Αποτελεί το μεγαλύτερο λιμάνι ακτοπλοΐας στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου, πρόσθεσε επισημαίνοντας:

«Διαθέτει το μεγαλύτερο τερματικό σταθμό αυτοκινήτων στην Ανατολική Ευρώπη. Διαθέτει σημαντικό τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων από όπου διακινείται το μεγαλύτερο ποσοστό του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας και οργανωμένη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα».

Αναφερόμενος στην κερδοφορία του ΟΛΠ, είπε ότι αποτελεί διαχρονικά έναν κερδοφόρο οργανισμό που έχει πραγματοποιήσει και συνεχίζει να πραγματοποιεί με ίδια κεφάλαια μεγάλες επενδύσεις, χωρίς καμία επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.

Σχετικά με την παρουσία της εταιρείας COSCO στο λιμάνι, σημείωσε ότι αφαίρεσε από το δημόσιο έλεγχο μια σημαντική για τη χώρα και την οικονομία λιμενική δραστηριότητα. Η λειτουργία της στον Πειραιά, πρόσθεσε, δεν αύξησε συνολικά τις θέσεις απασχόλησης στο λιμάνι, αλλά αντικατέστησε θέσεις μόνιμης εργασίας με θέσεις επισφαλούς και χαμηλά αμειβόμενης απασχόλησης. Επίσης, όπως υποστήριξε, δεν συνέβαλλε ουσιαστικά στα φορολογικά έσοδα, λόγω των φοροαπαλλαγών που απολαμβάνει, ενώ οι επενδύσεις που πραγματοποίησε δεν είχαν προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο