Πλοία «φαντάσματα» στα λιμάνια της χώρας αναζητούν «ανάδοχο»

Πλοία «φαντάσματα» στα λιμάνια της χώρας αναζητούν «ανάδοχο»

Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου 

Η πιο γνωστή παραλία της Ζακύνθου είναι «το ναυάγιο», ή, για τους λιγότερο μυημένους «το καράβι». 

Σε μια παραλία χωρίς πρόσβαση από ξηράς, χάσκει το άδειο κουφάρι ενός μισοσαπισμένου πλοίου, που με το πέρασμα των χρόνων έγινε αξιοθέατο για τους τουρίστες. 

Πρόκειται για το πλοίο «Παναγιώτης»,το οποίο α παράνομα τσιγάρα, από την Τουρκία σε διεθνή ύδατα. Το πλοίο, ωστόσο, λόγω εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών και χαλασμένης μηχανής, βρέθηκε το 1982 εκτός πορείας και σύντομα έπεσε στα βράχια της βορειοδυτικής πλευράς της Ζακύνθου. Μέχρι τότε, η παραλία ονομαζόταν Άγιος Γεώργιος. 

Σαν τον «Παναγιώτη»,υπάρχουν στη χώρα δεκάδες τέτοια πλοία. Άλλα ναυάγησαν, άλλα εγκαταλείφθηκαν καθώς αποκαλύφθηκε ότι μετέφεραν λαθραία προϊόντα και ανθρώπους, άλλα κατασχέθηκαν από απλήρωτα πληρώματα και εγκαταλείφθηκαν στην τύχη τους. 

Στην μακριά λίστα προστέθηκε το Baris, το τουρκικό φορτηγό που την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου μετέφερε τους 585 μετανάστες οι οποίοι διασώθηκαν σε μια δύσκολη επιχείρηση, μετά από μηχανική βλάβη που υπέστη το πλοίο. 

Οι μετανάστες έφυγαν από την Ιεράπετρα όπου προσωρινά φιλοξενήθηκαν, όμως το πλοίο παραμένει δεμένο στον όρμο της πόλης. 

Η δημοτική αρχή ζητά εντατικά να φύγει καθώς υπάρχουν φόβοι για οικολογική καταστροφή, αν γίνει κάτι μη αντιμετωπίσιμο και το εγκαταλελειμμένο σκαρί βουλιάξει. 

Όπως λέει στο newpost ο δήμαρχος Ιεράπετρας Θεοδόσης Καλαντζάκης, από τον εισαγγελέα δόθηκε εντολή και αναμένεται το πλοίο να ρυμουλκηθεί στην Ελευσίνα, όπου θα παραμείνει «ορφανό» χωρίς ποτέ κανένας να το διεκδικήσει. 

Την ίδια χρονική περίοδο, βρέθηκε και το «τσιγαράδικο» στη Ζάκυνθο.Ένα πλοιάριο που εντοπίστηκε από τις λιμενικές Αρχές, να πλέει ακυβέρνητο ανοιχτά της Ζακύνθου, στην περιοχή Πόρτο Βρώμη, στη βόρεια πλευρά του νησιού. 

Το πλοίο, σύμφωνα με πληροφορίες από το λιμεναρχείο Ζακύνθου, έχει μήκος 55 μέτρα και στα αμπάρια του βρέθηκε μεγάλη ποσότητα κιβωτίων με λαθραία τσιγάρα. 

Η αιτία της εγκατάλειψής του δεν έχει ακόμη διαπιστωθεί, όμως η τακτική των πληρωμάτων που μεταφέρουν λαθραία, σε περιπτώσεις μηχανικής βλάβης, είναι ακριβώς αυτή: να εγκαταλείπουν το πλοίο για να μην συλληφθούν. 

Στην Πάτρα, παραμένει «δεμένο» για περισσότερο από 3 χρόνια το IONIAN QUEEN. Η εταιρεία εμφανίζεται να χρωστά εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στους πιστωτές της αλλά ακόμη και στους εργαζόμενους και τον ΟΛΠΑ. Το πλοίο έχει κατασχεθεί από τους εργαζόμενους και σε αυτές τις περιπτώσεις ο νόμος προβλέπει ότι το σκάφος παραμένει δεμένο μέχρι τα δικαστήρια να αποφασίσουν την τύχη του. Για το IONIAN QUEEN, η ώρα αυτή δεν έχει έρθει ακόμα.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο