Τα πρόσωπα και οι αιτίες πίσω από τη φονική καραμπόλα στο Σχηματάρι (φωτό)

Τα πρόσωπα και οι αιτίες πίσω από τη φονική καραμπόλα στο Σχηματάρι (φωτό)

Τραγικά αποτελέσματα είχε η καραμπόλα περισσότερων από 30 αυτοκινήτων που σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής στην Εθνική οδό Αθηνών- Λαμίας, στο ύψος του Σχηματαρίου. Την ίδια ώρα, η κοινοπραξία που διαχειρίζεται τα έργα κατασκευής στο συγκεκριμένο σημείο, αναφέρεται στην πρόσφατη αλλαγή ασφαλτοτάπητα, η οποία αυξάνει την αντιολισθηρότητα του δρόμου.

Η 28χρονη Ιωάννα Γιαννακοπούλου, είναι η νεαρή κοπέλα που άφησε την τελευταία της πνοή στο ασθενοφόρο, κατά τη μεταφορά της στο νοσοκομείο.

Παρά τις προσπάθειες των διασωστών του ΕΚΑΒ, και ενώ η Ιωάννα είχε δείξει σημεία ζωής, δεν τα καταφέρε και έφυγε από τη ζωή, μετά το θανάσιμο τραυματισμό της στο αιματηρό δυστύχημα.

Η 28χρονη γυμνάστρια καθόταν στις πίσω θέσεις του αυτοκινήτου το οποίο μετατράπηκε σε άμορφη μάζα λαμαρίνων μετά από τη σύγκρουση, ενώ οδηγός ήταν ο γιος γνωστού διεθνούς διαιτητή μπάσκετ. Μαζί τους στο αυτοκίνητο ήταν μία ακόμη 28χρονη, στη θέση του συνοδηγού, η οποία τραυματίστηκε από τη σύγκρουση.

Εν τω  μεταξύ, πολυτραυματίας νοσηλεύεται στο Ασκληπιείο Βούλας, ένας 29χρονος άνδρας, που κατάστασή του κρίνεται κρίσιμη. Ο άνδρας, που είχε διακομιστεί αρχικά στο νοσοκομείο Χαλκίδας και έπειτα στον Ερυθρό Σταυρό, υποβλήθηκε σε εγχείριση στο θώρακα.

Επίσης, στο νοσοκομείο Χαλκίδας νοσηλεύονται ένας 39χρονος, ο οποίος έχει χτυπήσει στη λεκάνη, και μια 30χρονη με κατάγματα, οι οποίοι αναμένται να πάρουν εξιτήριο, ενώ υπήρξαν σρκετοί που υπέστησαν επιπόλαια τραύματα.

Η απάντηση της εταιρείας

Την ίδια ώρα, η εταιρία που διαχειρίζεται το συγκεκριμένο έργο στην Εθνική Οδό Αθηνών- Λαμίας, υποστηρίζει ότι ακολούθησε όλες τις νόμιμες διαδικασίες για την εκτέλεση των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη στο σημείο. 

Στην ανακοίνωσή της, η κοινοπραξία Νέα Οδός αναφέρει ότι δύο χιλιόμετρα πριν το σημείο των εργασιών υπήρχε ζώνη προειδοποίησης, ενώ σχετικά με το φωτισμό σημειώνει ότι πέρα από τη σήμανση για την εκτέλεση έργων, στο σημείο είναι τοποθετημένοι και λειτουργούν δυο μεταλλικοί πυλώνες.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι, προ των εργασιών, προηγήθηκαν:

• Διενέργεια και ολοκλήρωση Μελέτης με τίτλο Ιόνια Οδός : Αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ Προσωρινές Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις Κατάργηση Σταθμού Διοδίων Σχηματαρίου
• Κατάθεση της Μελέτης στον Ανεξάρτητο Μηχανικό.
• Έγκριση από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό. (Αριθμός Πρωτόκολλου Έγκρισης Μελετών (ΠΕΜ) IC0650/29052014)
• Γνωστοποίηση στην αρμόδια Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων, του Υπουργείου Υποδομών (ΕΥΔΕ – ΛΣΕΠ) και αποστολή σχετικού αιτήματος έκδοσης αστυνομικής απόφασης από την ΕΥΔΕ- ΛΣΕΠ προς την Αστυνομική Διεύθυνση Βοιωτίας. ( Αριθμός Πρωτοκόλλου Α4 /01/10/16 25595)
• Έκδοση σχετικής Αστυνομικής Απόφασης Εφαρμογής της Μελέτης από την Αστυνομική Διεύθυνση Βοιωτίας. (Αριθμός Πρωτοκόλλου 51883/14/1097453)

«Η μελέτη που έχει λάβει όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις, εφαρμόστηκε και εφαρμόζεται κατά γράμμα» αναφέρει η εταιρία.

«Στη συγκεκριμένη περίπτωση, έχει δημιουργηθεί Ζώνη Προειδοποίησης δύο χλμ. πριν την έναρξη της ζώνης των εργασιών. Στη Ζώνη Προειδοποίησης δεν εκτελούνται εργασίες, αλλά τοποθετείται η απαραίτητη σήμανση για την προειδοποίηση των οδηγών» σημειώνεται.

«Συγκεκριμένα, δύο χλμ. πριν το σημείο έναρξης των εργασιών, έχουν τοποθετηθεί προειδοποιητικές πινακίδες Κ 20 (κίνδυνος λόγω εκτελούμενων εργασιών στην οδό) και ρυθμιστικές πινακίδες P 32 για το σταδιακό και ασφαλή περιορισμό του ορίου ταχύτητας σε 50 χλμ. την ώρα. Στα 50 μέτρα πριν του σημείου έναρξης των εργασιών λειτουργούν προειδοποιητικές πινακίδες με αναλάμπον βέλος (FLR), ενώ υπάρχει και επιπλέον ειδική σήμανση. (πινακίδες απαγόρευσης προσπέρασης, πινακίδες υποχρεωτικής πορείας, κώνοι)» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

«Πέρα των παραπάνω φωτεινών σημάνσεων, στο σημείο όπου διενεργούνται οι εργασίες βρίσκονται ακόμα τοποθετημένοι και λειτουργούν δυο μεγάλοι πυλώνες (μανιτάρια) που χρησιμοποιούνταν για το φωτισμό του σταθμού διοδίων όσο αυτός βρισκόταν σε λειτουργία» τονίζει η εταιρία.

«Αναφορικά με την κατάσταση του οδοστρώματος, στο συγκεκριμένο τμήμα έχει πραγματοποιηθεί πρόσφατα αντικατάσταση ασφαλτοτάπητα. Η αντικατάσταση ασφαλτοτάπητα αυξάνει την αντιολισθηρότητα του οδοστρώματος και προσφέρει αυξημένη δυνατότητα πρόσφυσης στα οχήματα» υπογραμμίζει.

«Από την πρώτη στιγμή του δυστυχήματος κινητοποιήθηκε το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού της Νέας Οδού και σε συνεργασία με την Τροχαία, την Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ, καταβλήθηκε μια μεγάλη προσπάθεια ασφαλούς απεγκλωβισμού των οδηγών και επιβατών των 25 εμπλεκομένων οχημάτων και διασφάλισης της ταχύτερης δυνατής αποκατάστασης της κυκλοφορίας» σημειώνει η παραχωρησιούχος, η οποία εκφράζει τα συλλυπητήρια της στην οικογένεια του θύματος, καθώς και τη συμπαράστασή στους τραυματίες και τις οικογένειές τους.

«Τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διερευνώνται στην παρούσα φάση από τις Αρμόδιες Αρχές, με τις οποίες και συνεργαζόμαστε πλήρως ώστε να παρέχουμε όποια στοιχεία απαιτούνται από πλευράς μας» καταλήγει.

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο