«Η πολιτική αβεβαιότητα έχει παγώσει τους καταναλωτές» λένε οι έμποροι

«Η πολιτική αβεβαιότητα έχει παγώσει τους καταναλωτές» λένε οι έμποροι


Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου

«Παγωμάρα» επικρατεί στην αγορά, λόγω και του πολιτικού κλίματος, σύμφωνα με τους εμπόρους.

Όπως εξηγούν στο newpost, ενώ είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους για ανάκαμψη στην εορταστική περίοδο, τώρα βλέπουν τα καταστήματά τους άδεια.

«Όλη η αυτή η αναταραχή έχει σοβαρές συνέπειες στην αγορά. Από τη μέρα που ανακοινώθηκε η επίσπευση της εκλογής Προέδρου Δημοκρατίας, όλα "πάγωσαν"», λέει στο newpost ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος προειδοποιεί πως «Αν δεν επικρατήσει η λογική και δεν επανέλθει η ομαλότητα, οι οικονομικές συνέπειες θα είναι δραματικές για το σύνολο της αγοράς».

Πρόχειροι υπολογισμοί καταλήγουν στο συμπέρασμα πως θα χαθεί τουλάχιστον μισό δισ. ευρώ από τον αναμενόμενο τζίρο της εορταστικής περιόδου.

«Πάντα σε περίοδο εκλογών παρατηρείται αβεβαιότητα, πόσο μάλλον τώρα που κανείς δεν ξέρει ακόμη κι αν θα γίνουν εκλογές και που θα καταλήξει όλο αυτό», λέει η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Δημήτρης Αρμενάκης: «Η αγορά στηρίζεται στην ψυχολογία. Ο άλλος φυλάγεται, δεν ξέρει τί θα του ξημερώσει αύριο. Ήταν, εν μέσω εορτών, ό,τι χειρότερο που μπορούσε να συμβεί», καταλήγει.

«Όταν δεν υπάρχει σταθερό πολιτικό περιβάλλον, καθηλώνεται η ιδιωτική κατανάλωση. Οι καταναλωτές "κουμπώνονται" και περιορίζουν τις αγορές τους», συμπληρώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, Νίκος Μανεσιώτης.«Δεν είναι μετρήσιμη, ακόμα, η κάμψη, όμως είναι γνωστό ότι στην κατανάλωση παίζει σημαντικό ρόλο η ψυχολογία. Και η χριστουγεννιάτικη ψυχολογία του καταναλωτή, φέτος, είναι "να φυλαγόμαστε γιατί δεν ξέρουμε τί μας ξημερώνει"».
 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο