current views are: 2

2 Ιανουαρίου 2015
Δημοσίευση18:04

Norman Atlantic: «Μπορεί να υπάρχουν ακόμα πτώματα στο γκαράζ»

Έξι ημέρες μετά την πρώτη σπίθα που προκάλεσε την τραγωδία, το Norman Atlantic, ή – καλύτερα – ό,τι απέμεινε από αυτό, έπιασε λιμάνι.

Δημοσίευση 18:04’
αρθρο-newpost

Έξι ημέρες μετά την πρώτη σπίθα που προκάλεσε την τραγωδία, το Norman Atlantic, ή – καλύτερα – ό,τι απέμεινε από αυτό, έπιασε λιμάνι.

Ρεπορτάζ: Ντίνα Καραμάνου

Tην πιθανότητα να υπάρχουν πτώματα στο γκαράζ του Norman Atlantic τόνισε στους δημοσιογράφους ο εισαγγελέας Έτορε Καρντινάλι, ο οποίος μπήκε στο μοιραίο πλοίο, το κουφάρι του οποίου ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι του Μπρίντιζι.

Ο εισαγγελέας, ένας εκ των οποίων ανέλαβαν την έρευνα για την αποκάλυψη των αιτίων του δυστυχήματος ανέφερε ότι «ανακτήθηκε και κατασχέθηκε το μαύρο κουτί του πλοίου, και τώρα πρόκειται να προχωρήσει η προσεκτική επεξεργασία των στοιχείων» που περιέχει αυτό.

Παράλληλα άφησε τόνισε πως «ο επίσημος αριθμός των αγνοουμένων θα μπορέσει να δημοσιοποιηθεί όταν η Ελλάδα αποφασίσει να μας δώσει μια αξιόπιστη λίστα επιβατών», διότι «η Ελλάδα έχει ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς».

Το Λιμενικό από την πλευρά του, αργά το βράδυ της Παρασκευής,  απαντώντας στις κατηγορίες, έδωσε στη δημοσιότητα τις λίστες με τις ενέργειες στις οποίες προχώρησε αμέσως μετά τη γνωστοποίηση του περιστατικού, καθώς και την αλληλογραφία που είχε με το ιταλικό κέντρο για τις λίστες των επιβατών.

Ερωτήματα για την καθυστέρηση

Την ίδια ώρα, ερωτήματα προκαλεί η τεράστια καθυστέρηση του καπετάνιου να ενημερώσει για την πυρκαγιά. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Λιμενικό, ενώ η φωτιά ξέσπασε στις 4:10 τα ξημερώματα της Κυριακής, η πρώτη καταγεγραμμένη επικονωνία μέσω του ράδιο Ολύμπια έγινε στις 7:03 π.μ. Ο Ιταλός καπετάνιος χρειάστηκε σχεδόν τρεις ώρες προκειμένου να επικοινωνήσει με τις ελληνικές αρχές, αν και το πλοίο βρισκόταν στον ελληνικό χώρο ευθύνης.

Είχε μεσολαβήσει στις 5:40 τηλεφωνική επικοινωνία του ελληνικού θαλάμου επιχειρήσεων με επιβάτη του πλοίου ο οποίος κάλεσε στον αριθμό 112 και με τρεμάμενη φωνή ενημέρωσε πως έχει εκδηλωθεί πυρκαγιά.

Ήδη ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βάρος του νόμιμου εκπροσώπου του γραφείου της ΑΝΕΚ στην Ιταλία, ενός υπαλλήλου της εταιρείας, του 45χρονου υπευθύνου καταστρώματος Λουίτζι Γιόβινε και του 56χρονου μηχανικού Φραντσέσκο Ρομάνο.

Νεο αλαλούμ με τις λίστες 

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν πως επιβεβαιώνεται, πλέον, ότι στο πλοίο δεν υπήρχαν υπεράριθμοι επιβάτες.

Σημειώνεται πως ο ανώτατος αριθμός επιβαινόντων για το συγκεκριμένο πλοίο, και σύμφωνα με το πρωτόκολλο του πλοίου, ήταν 499 άτομα, αριθμός που είχε ακουστεί από δικαστικό λειτουργό της Ιταλίας τις προηγούμενες ημέρες.

Υπενθυμίζεται, επίσης, πως σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από την ΑΝΕΚ ο αριθμός των επιβαινόντων στο πλοίο ήταν 474 άτομα

Ένας τραυματίας είναι ο τελευταίος Έλληνας διασωθείς από το ναυάγιο του Norman Atlantic.

Όπως ενημερώνει το newpost, η ελληνική πρεσβεία στη Ρώμη, είναι έτοιμος για αναχώρηση αφού αποκαταστάθηκε η υγεία του.

Την ίδια ώρα, ο Έλληνας πρέσβης Θεμιστοκλής Δεμίρης ρίχνει όλη του την προσοχή στις οικογένειες των αγνοουμένων που έφτασαν στην Ιταλία προκειμένου να παρακολουθήσουν τις έρευνες για τον εντοπισμό των δέκα αγνοούμενων Ελλήνων.

«Με την πρόσθεση του Γιώργου Δούλη, οι Έλληνες αγνοούμενοι είναι πλεόν δέκα. Οι έρευνες στη θάλασσα συνεχίζονται, όμως οι συνθήκες είναι δύσκολες. Ήδη έχουμε ενημερωθεί ότι έχουν εντοπιστεί δύο σοροί οι οποίοι δεν ήταν δυνατό να ανασυρθούν», ενημερώνει το newpost η ελληνική πρεσβεία. 

Σύμφωνα με νέα λίστα που απέστειλαν το μεσημέρι της Παρασκευής οι ιταλικές Αρχές στο υπουργείο Ναυτιλίας οι επιβαίνοντες ανέρχονται στους 485, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν ακόμα διπλοεγγραφές ονομάτων.


σχετικα αρθρα